قیمت جهانی میلگرد

2 ماه پیش11554بازدید0دیدگاه3امتیاز (42 رای)
قیمت جهانی میلگرد

قیمت میلگرد به عنوان پایه و اساس هر ساخت و ساز تاثیر بسزایی بر قیمت نهایی سازه خواهد داشت. در بازار آشفته این روزها، شاهد نوسانات نرخ تمامی مقاطع فولادی خصوصا میلگرد می باشیم و عوامل متعددی بر قیمت این محصول تاثیرگذار است. یکی از مهم ترین عوامل تاثیرگذار را می توان نوسانات بازار فولاد جهانی به شمار آورد. قیمت میلگرد بازار جهانی به طور مستقیم بر قیمت بازار داخلی تاثیرگذار بوده و از این رو بررسی این نرخ پیش از خرید ضروری می باشد. با این حال برای برخی سوال پیش می آید که آیا قیمت جهانی میلگرد همان قیمت میلگرد صادراتی است؟ در ادامه شما را با تمامی اصطلاحات این حوزه آشنا خواهیم کرد. همچنین لیست قیمت جهانی میلگرد به همراه نمودار قیمت این محصول در ادامه مطلب برای شما آورده شده است.

قیمت جهانی میلگرد امروز

همان طور که گفتیم یکی از سوالات مطرح شده برای مشتریان هنگام خرید میلگرد تفاوت قیمت جهانی این محصول با قیمت صادراتی آن می باشد. ایران یکی از کشورهای صادرکننده میلگرد بوده که محصول خود را به کشورهای همسایه صادر می نماید. با این حال اختلاف های جزئی در کیفیت محصول تولیدی داخلی و جهانی وجود داشته و همین امر سبب تفاوت قیمت آن ها می گردد. قیمت میلگرد صادراتی ایران همواره نسبت به نرخ بازارهای جهانی کمتر بوده ولی نزدیک می باشد. بنابراین با اطلاع از قیمت صادراتی این محصول می توان به قیمت میلگرد در بازار جهانی تا حدودی پی برد.

  • آخرین به روزرسانی 18 آگوست 2022
[table id=386 /]

از دیگر کشورهای مهم صادرکننده میلگرد می توان به ترکیه، چین، ایتالیا، آمریکا، اسپانیا و برزیل اشاره کرد. لازم به ذکر است که قیمت میلگرد این کشورها تاثیر بسزایی در قیمت میلگرد جهانی خواهد داشت و به نوعی این کشورها تعیین کننده نرخ جهانی می باشند.

نرخ جهانی میلگرد نیز مانند سایر مقاطع فولادی تحت تاثیر عوامل زیادی می باشد که از مهم ترین آن ها می توان به میزان عرضه و تقاضا اشاره نمود. برای مثال کشور چین یکی از کشورهای مهم در تعیین قیمت میلگرد جهانی بوده که نرخ این محصول را براساس شرایط داخلی کشور خود مشخص می نماید. بنابراین نرخ این محصول در ابتدا به شرایط اقتصادی و سیاسی کشورهای مهم تولیدکننده وابسته بوده و پس از آن به میزان عرضه و تقاضای جهانی بستگی دارد. از دیگر عوامل موثر بر قیمت های جهانی می توان به کیفیت تولید کارخانجات مطرح اشاره نمود. مطمئنا کارخانجاتی که محصول باکیفیت تری تولید می نمایند تقاضای بیشتری نیز داشته و سهم بیشتری در تعیین قیمت جهانی میلگرد به خود اختصاص می دهند.

قیمت میلگرد در بازار جهانی

از دیگر عوامل موثر بر قیمت جهانی میلگرد می توان به قیمت مواد اولیه، قیمت انرژی و سوخت مانند زغال سنگ و قیمت شمش اشاره کرد. تمامی این عوامل در کنار نوسانات سیاسی و اقتصادی کشورهای تعیین کننده قیمت می تواند بر نرخ نهایی این محصول تاثیر بسزایی داشته باشد.

کشور ایران به عنوان یکی از بزرگ ترین تولیدکنندگان میلگرد در دنیا شناخته شده ولی به دلیل تحریم های اقتصادی سهم چندانی در تعیین قیمت جهانی میلگرد ندارد. کشورهایی که بر نرخ جهانی محصول تاثیرگذار می باشند با عنوان CIS شناخته شده و در واقع قیمت قطعی میلگرد را در بازار جهانی مشخص می نمایند. این کلمه مخفف عبارت Commonwealth of independent states بوده و به معنای اتحادیه کشورهای مستقل مشترک المنافع می باشد. بهتر است بدانید که ایران به دلیل نزدیکی به کشورهای واقع در CIS تاثیرپذیری زیادی از تصمیمات این کشورها برای تعیین قیمت محصولات فولادی خواهد داشت.

عموما نرخ میلگرد در بازار داخلی ایران حدود 15 درصد نسبت به قیمت های جهانی کمتر بوده و به شدت تحت تاثیر بازارهای کشورهای خارجی خصوصا چین می باشد. از این رو بررسی و تحلیل قیمت جهانی میلگرد و نمودار این محصول در کشورهای دیگر می تواند به تحلیل بازار داخلی کمک شایانی نماید. در ادامه نمودار قیمت جهانی میلگرد را می توانید در بازه های زمانی مختلف مشاهده نمایید.

نمودار جهانی میلگرد

قیمت جهانی میلگرد تحت تاثیر عوامل مختلفی اعم از شرایط سیاسی و اقتصادی کشورها و میزان عرضه و تقاضا دستخوش نوسانات زیادی می گردد. قیمت میلگرد صادراتی ایران نیز براساس نرخ این محصول در بازار داخلی و همچنین نرخ جهانی تعیین می گردد. با این حال تاثیر نرخ جهانی بر قیمت صادراتی به مراتب بیشتر می باشد و در هنگام خرید میلگرد صادراتی لازم است به تحولات قیمت این محصول در بازار جهانی توجه ویژه ای داشته باشید.

در حقیقت اطلاع از قیمت میلگرد در بازار داخلی، جهانی و قیمت های صادراتی می تواند شما را در تحلیل هرچه بیشتر بازار این محصول یاری نماید. تاجرانی که قصد خرید و فروش میلگرد در سطح جهانی را دارند لازم است نسبت به تغییرات روزانه این محصول آگاهی داشته تا در معامله ضرر نکنند.

در ادامه نمودار قیمت جهانی میلگرد را می توانید طی یک سال اخیر مشاهده نموده و با بررسی آخرین تحولات جهان از بهترین زمان خرید میلگرد آگاهی یابید.

نمودار قیمت جهانی میلگرد

جمع بندی

دسترسی سریع به قیمت های صحیح در بازارهای جهانی برای تاجران و یا خریدارانی که قصد معامله دارند، از اهمیت بالایی برخوردار است. برای اطلاع از قیمت میلگرد در بازار جهانی لازم است به منابع معتبر رجوع نمایید چراکه امروزه منابع زیادی به درج اطلاعات اشتباه مشغول می باشند. مرکزآهن به صورت روزانه قیمت جهانی میلگرد را به روزرسانی نموده و شما می توانید با مراجعه به این صفحه از قیمت این محصول در بازارهای جهانی اطلاع یابید. همچنین برای خرید میلگرد صادراتی نیز می توانید با شماره های درج شده در سایت تماس گرفته و از کارشناسان مجموعه راهنمایی بخواهید. برای اطلاع از قیمت جهانی آهن نیز می توانید به لینک مربوطه در سایت مرکزآهن مراجعه نمایید.

سوالات و نظرات کاربرانشما کاربران عزیز میتوانید نظرات و سوالات خود را در این بخش ثبت کنید