افزایش مجدد قیمت آهن آلات

2 سال پیش1358بازدید0دیدگاه2امتیاز (1 رای)
افزایش مجدد قیمت آهن آلات

اخباری از افزایش مجدد قیمت آهن آلات

طی چند هفته گذشته مشاهده کردیم که با وجود رکود ایجاد شده در بازار فولاد کشور، خبرهای بسیاری راجع به افزایش قیمت آهن آلات به میزان 43 درصد منتشر شده و این اخبار تیتر اصلی اخبار منتشر شده به شمار می رقت. افزایش قیمت آهن آلات طی چند هفته اخیر سبب ایجاد نگرانی در بین فعالان بازار و خریداران مسکن شده بود. با این حال پس از طی چند هفته و به گفته رئیس اتحادیه آهن آلات کشور، محمد آزاد، بازار آهن آلات مجددا آرام شده و روند افزایش قیمت این محصول پایان یافت.

هم چنین وی بیان کرد که می تواند اطمینان دهد که قیمت آهن آلات دیگر دچار تغییر نخواهد شد. با این حال گفته های رئیس اتحادیه آهن آلات کشور هنوز نتواسته سازندگان مسکن را متقاعد کند و آن ها پیش بینی می کنند که قیمت آهن آلات مجدا افزایش یابد زیرا اخبار رسیده حاکی ازآن است که بازار آهن آلات مانند سابق آرام نبوده و برخی از فروشندگان آهن آلات بیان کرده اند که زمزمه هایی مبنی بر افزایش مجدد قیمت این محصولات در بازار به گوش می رسد.

هم چنین به گفته محمد آزاد پیش از این افزایش قیمت آهن آلات به گونه ای که در حال حاضر رخ داده است پیش بینی نشده بود و افزایش قیمت این محصولات سبب نگرانی و تعجب فعالان این صنف نیز گشته است. هم چنین وی افزود در حال حاضر هرگونه افزایش قیمت محصولات سبب ضرر رساندن به واحدهای صنفی و نیز تولیدکنندگان این محصولات می گردد زیرا در شرایطی به سر می بریم که بازار با رکود روبرو شده است. به گفته منابع خبری سه دلیل عمده برای افزایش قیمت آهن آلات دربازار داخلی کشور در حال حاضر شناسایی شده است.

قیمت آهن آلات

طبق بررسی های صورت گرفته یکی از دلایل افزایش قیمت آهن آلات افزایش قیمت مواد اولیه فولاد هم چون گندله، سنگ آهن و آهن اسفنجی می باشد. دلیل دوم افزایش قیمت آهن آلات آزاد بودن صادرات این محصولات می باشد. بنابراین به علت صادرات آزاد و به محض افزایش قیمت محصولات در خارج از کشور، تولیدکنندگان آهن آلات ترجیح می دهند که محصولات تولیدی خود را صادر کرده و میزان کم تری از آن را به فروش در داخل کشور اختصاص می دهند. هم چنین یکی دیگر ازدلایل افزایش قیمت آهن آلات این است که قیمت های جهانی محصولات در حال افزایش می باشد.

این در حالی است که تمامی مواد اولیه کارخانجات تولید آهن آلات کشور از جمله گندله و زغال سنگ از داخل کشور تامین می گردد و قیمت های جهانی نباید بر روی قیمت محصولات داخل کشوری تاثیری داشته باشد چرا که قیمت این محصولات ربطی به خارج ندارد. هم چنین هزینه های برق و انرژی و نیز قیمت نیروی کار درکشور ایران نسبت به کشورهای خارجی کم تر بوده بنابراین قیمت آهن آلات داخل کشور نباید براساس قیمت های خارجی تعیین گردد.

 
سوالات و نظرات کاربرانشما کاربران عزیز میتوانید نظرات و سوالات خود را در این بخش ثبت کنید
بارگذاری مجدد