تاثیر آهن آلات بر قیمت مسکن

1 سال پیش1168بازدید0دیدگاه0امتیاز (0 رای)
تاثیر آهن آلات بر قیمت مسکن

شرح مختصری از بازار داخلی مقاطع کشور طی روز گذشته

قیمت پروفیل آهن بر اساس رصد برخی از مراکز فروش این حوزه، همچنان با شیب ملایم رو به پایین دیده میشود . شکست مرز نرخ 3000 تومان در برخی از مبادی این حوزه نکته بارز دیروز بازار بوده است. با توجه به تکمیل تقریبی جدول نرخ متوسط تولیدکنندگان حوزه میلگرد آجدار، متوسط کاهش قیمت دیروز این حوزه حدود 35- تومان برآورد شد. متوسط نرخ قراضه آهن هم با توجه به گزارش دیروز نرخ باکس، تقریبا ثابت با گرایش رو به پایین رصد گردید.

قیمت آهن آلات,میلگرد

التهاب قیمت مصالح ساختمانی و نوسانات بازار مسکن

بازار مصالح ساختمانی خصوصا آهن آلات و میلگرد طی چند ماه گذشته به شدت افزایش یافته است. این در حالی است که برخلاف افزایش قیمت مصالح ساختمانی کیفیت این محصولات به شدت پایین آمده است. بنابراین خریداران این محصولات طی چندماه گذشته این محصولات را به قیمت های بسیار بالا ولی با کیفیت بسیار پایین خریداری نموده اند. هم چنین تناقض دیگری که این روزها مشاهده می شود و آن این است که با وجود گرانی بی رویه مصالح ساختمانی شاهد رکود در بازار خرید و فروش مسکن می باشیم و گرانی مصالح ساختمانی و رکود مسکن در حال حاضر در تناقض می باشند. در حال حاضر بسیاری از مردم قدرت خرید مسکن را نداشته زیرا قیمت تمام شده مسکن در کشور بسیار بالا می باشد.

هم چنین تسهیلات پرداخت شده از سوی بانک ها نیز با مقاومت آن ها مواجه شده است و و سود تسهیلات به حدی بالا می باشد که مردم قادر به پرداخت اقساط آن نمی باشند. قیمت مصالح ساختمانی در حالی افزایش یافته است که پیش بینی می شد این شرایط سخت به زودی پایان یافته و بازار مسکن رونق یابد. در حال حاضر قیمت میلگرد و آهن به میزان 50 درصد افزایش یافته است و این امر سبب رکود در ساخت، خرید و فروش مسکن شده است.

در حال حاضر تمامی مسئولان بر این عقیده اند که بخش مسکن بایستی راه بیفتد و تولید افزایش یابد اما گرانی مصالح ساختمانی سبب سخت تر شدن بازار مسکن گردیده است. به گفته محمدرضا رضایی کوچی رئیس کمیسیون عمران مجلس عدم افزایش قیمت مصالح ساختمانی پیشتر نیز گوشزد شده بود زیرا این موضوع سبب افزایش قیمت تمام شده مسکن می گردد و تحت چنین شرایطی دولت باید قیمت ها را کنترل کند. در حال حاضر هیچ گونه نظارتی بر بازار مصالح ساختمانی وجود نداشته و شاهد عدم نظارت بر کیفیت و قیمت این مصالح می باشیم.

هم چنین پروژه های عمرانی نیز به علت گران شدن مصال ساختمانی از قبیل میلگرد متوقف شده اند. با متوقف شدن ساخت پروژه‌ها‌ی عمرانی در نتیجه افزایش قیمت فرآورده ‌ها‌ی ساختمانی شاهد فرسودگی سازه‌ ها‌ خواهیم بود از این رو لازم است دولت به ویژه وزارت صنعت، معدن و تجارت با ورود به موضوع با متخلفان این حوزه برخورد کند. هم چنین وی افزود در صورت لزوم در اولین فرصت با دعوت از وزرای راه و شهرسازی و صنعت، معدن و تجارت یک بار برای همیشه معضل گرانی مصالح ساختمانی و همچنین کیفیت پایین آن‌ها‌ را حل خواهیم کرد.

قیمت میلگرد اصفهان

افزایش قیمت سیم مفتولی وارداتی کشور آمریکا

قیمت سیم مفتولی وارداتی کشور آمریکا طی دو هفته گذشته افزایش یافته است. به گفته منابع خبری علت این امر افزایش قیمت فولاد در بازار جهانی و افزایش قیمت قراضه، شمش و سنگ آهن می باشد. ارزیابی متال بولتن از قیمت سیم مفتولی وارداتی کشور آمریکا به میزان 526-508 دلار به ازای هر تن بوده است. این قیمت نسبت به قیمت 494-485 دلار به ازای هر تن طی هفته گذشته افزایش یافته است. این در حالی است که قیمت این محصول در آمریکا از ماه آوریل ثابت بوده است. قیمت سنگ آهنی وارداتی از کشور چین طی هفته گذشته به میزان 16/77 دلار به ازای هر تن افزایش یافته است در حالی که قیمت قراضه وارداتی به کشور ترکیه به میزان 360 دلار به ازای هر تن ثابت باقی مانده است.

براساس آخرین ارزیابی های منتشر شده از متال بولتن قیمت سیم مفتولی کشور چین به میزان 570-560 دلار به ازای هر تن اعلام شده است. این در حالی است که قیمت این محصول در کشورهای مستقل اتحادیه ای و کشور ترکیه به ترتیب به میزان 560-550 دلار به ازای هر تن و 550-540 دلار به ازای هر تن بوده است. به گفته منابع بازار قیمت ها داخل آمریکا می تواند تا میزان 580 دلار به ازای هر تن برای محموله های خراج از آسیا و خاور میانه و کشورهایی که در پرونده تجاری ایالات متحده نامگذاری نشده اند افزایش یابد. به گفته منابع خبری این قیمت ها ناشی از قیمت های پیشنهادی جنوب شرقی آسیا می باشد.به نظر نمی رسد که قیمت های پایین تر از 560 دلار به ازای هر تن مرود قبول کشورهای آمریکایی و تولیدکنندگان داخلی سیم مفتولی باشد.

آن چه در حال حاضر قابل اجرا می باشد قیمت های پیشنهادی در محدوده 580-560 دلار به ازای هر تن می باشد. در حال حاضر خرید و فروش سیم مفتولی در کشور آمریکا بسیار مشکل بوده و تولیدکنندگان این محصول در قیمت های پیشنهادی خود مردد می باشند و خریداران نیز منتظر ثبات قیمت ها می باشند. با قیمت پیشنهادی 580 دلار به ازای هر تن تاجران تنها قادر به فروش 2000-1000 تن از محصولات سیم مفتولی خود بوده اند. هم چنین در حال حاضر قیمت های داخلی و وارداتی هم سطح بوده و رقابتی مابین این دو بازار وجود ندارد. برخی نیز معتقدند قیمت 560 دلار به ازای هر تن برای سیم مفتولی قیمت معقولی بوده که در حال حاضر کم تر در بازار مشاهده می گردد. قیمت سیم مفتولی صادراتی کشور ترکیه نیز در حال حاضر به میزان 570 دلار به ازای هر تن اعلام شده است. هم چنین طبق آمار منتشر شده در ماه اوت میزان واردات سیم مفتولی به کشور آمریکا به میزان 88182 تن کاهش یافته است. اگرچه حدود یک هفته تا پایان ماه اوت باقی مانده است میزان واردات سیم مفتولی به کشور آمریکا به میزان 7/37 درصد نسبت به ماه اوت سال 2016 کاهش یافته است و طبق آمار کم ترین میزان واردات این محصول از نوامبر سال 2015 متعلق به ماه اوت سال جاری بوده است.

سوالات و نظرات کاربرانشما کاربران عزیز میتوانید نظرات و سوالات خود را در این بخش ثبت کنید