تحلیل بازار مقاطع ایران و جهان

10 ماه پیش1207بازدید0دیدگاه0امتیاز (0 رای)
تحلیل بازار مقاطع ایران و جهان

شرح مختصری از بازار مقاطع ایران در پایان هفته گذشته

در پایان هفته گذشته در حوزه تولیدکنندگان پروفیل آهن؛ بنا بر رصدی که صورت گرفته است؛ قیمت های اعلامی حاکی از توقف روند کاهشی در برخی از این مبادی بوده است. هم چنین علیرغم متوسط 26 تومان افزایش قیمت متوسط حوزه تولیدکنندگان شمش القایی؛ بطور متوسط حدود 10 تومان کاهش قیمت در اعلام روز پنج شنبه در حوزه میلگرد بنا بر گزارش مبادی مختلف این حوزه محاسبه گردید. هم چنین حجم کاهش قیمت های روز چهارشنبه به نسبت روز قبل از آن از کاهشی نسبی حکایت دارد یعنی قیمت ها با سرعت کمتری کاهش می یابد که همین نکته پتانسیل تثبیت قیمت در روزهای آتی را تقویت می کند.

قیمت شمش در برخی از مبادی فروش طی هفته گذشته وارد فاز 1800 تومانی شده اگرچه هنوز هم بسیاری از عرضه کنندگان ، قیمت های بالاتری را پیشنهاد می کنند یعنی می توان گفت که پتانسیل خرید شمش در پایه قیمتی 1800 تومان وجود دارد. همین نکته ساده می تواند آغاز هفته آینده را باز هم با کاهش قیمت ها همراه سازد ولی این تنها یک احتمال است.

قیمت میلگرد اصفهان

نوسانات قیمت میلگرد صادراتی کشور چین

ارزیابی متال بولتن از قیمت میلگرد 32-16 میلی متر کشور چین به میزان 565-555 دلار به ازای هر تن تا تاریخ 29 ماه اوت بوده است که این قیمت نسبت به قیمت پیشنهادی طی هفته گذشته به میزان 10-5 دلار به ازای هر تن کاهش یافته است. بازرسی های محیطی در برخی از استان های چین موجب توقف برخی از واحدهای ساخت و ساز گشته است که به موجب آن شاهد کاهش تقاضا و هم چنین کاهش قیمت ها در بازار داخلی چین بوده ایم.

قیمت میلگرد در شرق چین طی هفته گذشته به میزان 613-603 دلار به ازای هر تن گزارش شده است که نسبت به قیمت اعلام شده طی هفته قبل از آن به میزان 60-50 یوان به ازای هر تن کاهش یافته است. به گفته فعالان بازار کاهش قیمت میلگرد در بازار داخلی چین سبب شد تا صادرکنندگان این محصول قیمت های پیشنهادی خود را کاهش دهند. معاملاتی به ظرفیت 10000 تن میلگرد مابین کارخانجات و صادرکنندگان این محصول صورت گرفته است که قیمت توافق شده در این معاملات به میزان 555 دلار به ازای هر تن بوده است. هم چنین واردات میلگرد به کره جنوبی با قیمت 565-560 دلار به ازای هر تن انجام شده است که علت این امر ثبات تقاضا در این کشور بوده است.

در جنوب شرقی آسیا نیز خریداران محموله هایی با ظرفیت کم خریداری کرده اند چراکه هم چنان نگرانی ها از بابت تغییرات قیمت میلگرد در چین مشاهده می شود. ارزیابی متال بولتن از قیمت میلگرد وارداتی به جنوب شرقی آسیا (که اکثرا بر مبنی محموله های وارداتی به سنگاپور بوده است) به میزان 550-545 دلار به ازای هر تن گزارش شده است که نسبت به قیمت های پیشنهادی طی هفته قبل از آن به میزان 5 دلار به ازای هر تن افزایش یافته است.

نوسانات قیمت سیم مفتولی صادراتی از کشور چین

ارزیابی ها از قیمت سیم مفتولی کشور چین به میزان 570-560 دلار به ازای هر تن بوده است که نسبت به قیمت های اعلام شده طی هفته گذشته ثابت باقی مانده است. تاجران کشور چین سیم مفتولی را از کارخانجات به دنبال انتظارات موجود از افزایش قیمت این محصول در بازار داخلی این کشور، به قیمت 570 دلار به ازای هر تن خریداری کرده اند. با این حال با وجود کاهش قیمت ها در بازار داخلی کشور چین برخی از تاجران هم چنان نسبت به قیمت های صادراتی پیشنهادی سخت گیر می باشند.

قیمت سیم مفتولی در شرق چین به میزان 4120-4100 یوان به ازای هر تن گزارش شده است که نسبت به قیمت پیشنهادی طی هفته گذشته به میزان 150 یوان به ازای هر تن کاهش یافته است که علت این امر کاهش تقاضا در بازار داخلی این کشور می باشد. برخی از تاجران نیز قیمت سیم مفتولی موجود در انبارهای خود را به میزان 565-560 دلار به ازای هر تن به جنوب شرقی آسیا پیشنهاد داده اند. در کشور فیلیپین نیز به دلیل تعطیلات از تاریخ 28-21 ماه اوت و کاهش فعالیت خرید معاملات کمی صورت گرفته است.

ارزیابی متال بولتن از قیمت سیم مفتولی وارداتی به جنوب شرقی آسیا (که اکثرا بر مبنی محموله های وارداتی به کشور فیلیین بوده است) به میزان 570-565 دلار به ازای هر تن می باشد که نسبت به قیمت اعلام شده طی هفته گذشته ثابت باقی مانده است.

خرید و فروش سیم مفتولی

افزایش قیمت میلگرد تولید داخلی کشور روسیه

قیمت میلگرد در بازار داخلی کشور روسیه طی هفته گذشته افزایش یافته است و قیمت های پیشنهادی بالاتری در بازار داخلی این کشور به گوش می رسد. به گفته منابع خبری در حال حاضر میزان تقاضا در بازار داخلی این کشور بسیار بالا بوده و هم چنین به علت کمبود منابع اولیه در این کشور قیمت محصولات فولادی در حال افزایش می باشد. با این حال برخی از تولیدکنندگان فولاد کشور روسیه ترجیح می دهند که به صادرات شمش تولیدی خود بپردازند و از همین جهت موجودی مواد اولیه در کشور کاهش یافته است.

طی ماه گذشته ارزیابی متال بولتن از قیمت شمش کشورهای مستقل اتحادیه ای به میزان 57 دلار به ازای هر تن افزایش یافته و این قیمت تا تاریخ 28 ماه اوت به میزان 503 دلار به ازای هر تن رسیده است. هم چنین ارزیابی ها از قیمت میلگرد 12 میلی متری تولید داخلی کشور روسیه به میزان 546-538 دلار به ازای هر تن (شامل مالیات بر ارزش افزوده) بوده است که نسبت به قیمت های پیشنهادی طی هفته گذشته افزایش یافته است.

سوالات و نظرات کاربرانشما کاربران عزیز میتوانید نظرات و سوالات خود را در این بخش ثبت کنید
بارگذاری مجدد