اطلاعیه رئیس صنف آهن آلات

3 سال پیش1544بازدید0دیدگاه5امتیاز (1 رای)
اطلاعیه رئیس صنف آهن آلات

افزایش قیمت آهن آلات ایران به دنبال افزایش قیمت های جهانی

به گفته رئیس اتحادیه فروشندگان آهن آلات، فولاد و فلزات، کشور ایران در سال گذشته به میزان 7 میلیون تن آهن به سایر کشورها صادر کرده است و پیش بینی می گردد که این میزان سهم صادرات طی سال جاری به 10 میلیون تن افزایش یابد. هم چنین در حال حاضر افزایش قیمت آهن آلات بر بازار خودرو بسیار تاثیرگذار می باشد. شروع روند افزایش قیمت آهن آلات در بازار داخلی کشور از اوایل تیرماه آغاز گردیده است و این روند مربوط به هفته و ماه گذشته نبوده است. هم چنین طی هفته گذشته قیمت آهن به میزان 70 درصد افزایش یافته است.

با این حال در هفته جاری شاهد ثبات قیمت آهن در بازارهای داخلی و بازارهای جهانی فولاد بوده ایم. قیمت آهن در بازار داخلی کشور تاکنون در حدی که باید رشد داشته است و اکنون در جهت ادامه روند افزایش قیمت آهن آلات در بازار داخلی کشور هیچ پیش بینی صورت نگرفته است. افزایش قیمت سنگ آهن، زغال سنگ، شمش و آهن اسفنجی در بازار داخلی کشور سبب روند صعودی قیمت آهن گشته است. هم چنین افزایش قیمت ها در سطح بازار جهانی عامل اصلی نگرانی در بازار آهن آلات کشور می باشد. کشور ایران سهم بالایی از صادرات آهن به بازارهای جهانی دارد بنابراین افزایش قیمت در بازارهای جهانی در بازار داخلی کشور نیز تاثیر بسیاری خواهد داشت.

خرید فروش آهن آهن آلات قیمت میلگرد قیمت ورق گالوانیزه تیرآهن

با این حال در داخل کشور با توجه به وجود مواد اولیه مانند سنگ آهن، گاز، زغال سنگ و کارگران مناسب در این صنعت مشکلی در زمینه تولید نخواهیم داشت. با توجه به صادرات 7 میلیون تن آهن به سایر کشورها در سال گذشته انتظار می رود که این میزان در سال جاری به حدود 10 میلیون تن افزایش یابد. میزان واردات آهن آلات به کشور فقط مربوط به مواد اولیه می باشد که حدودا 2 میلیون تا 2 میلیون تن را به خود اختصاص داده است. هم چنین این محصولات عمدتا شامل شمش آهن و ورق فولادی می باشد. به گفته منابع خبری افزایش قیمت آهن آلات بر صنایع داخلی تاثیرگذار می باشد ولی در خصوص بخش مسکن تاثیر چندانی ندارد زیرا ساختمان های موجود مربوط به سال 94 و 95 بوده بوده و قیمت سنگ آهن در این محدوده زمانی نیز افزایش یافته و مجددا کاهش پیدا کرده است و با وجود افزایش 70 درصدی قیمت آهن آلات طی 2 ماه اخیر میتوان گف این افزایش قیمت بر بخش مسکن تاثیر چندانی نخواهد داشت.

هم چنین به نظر می رسد افزایش قیمت آهن آلات بر قیمت لوازم خانگی، بازار خودرو و نیز صنایع تبدیلی اثرگذار بوده است. قیمت آهن آلات در بازار داخلی در حال حاضر با قیمت آن در بازارهای جهانی یکسان شده است و طی هفته اخیر شاهد ثبات قیمت ها در بازارهای داخلی و خارجی بوده ایم و با ادامه این روند پیش بینی می شود که قیمت ها در آینده افزایش چندانی نداشته باشد.

سوالات و نظرات کاربرانشما کاربران عزیز میتوانید نظرات و سوالات خود را در این بخش ثبت کنید