نوسانات قیمت میلگرد و سیم مفتولی صادراتی چین

1 سال پیش1242بازدید0دیدگاه0امتیاز (0 رای)
نوسانات قیمت میلگرد و سیم مفتولی صادراتی چین

تحلیل بازار میلگرد صادراتی کشور چین طی هفته گذشته

قیمت میلگرد سایز 32-16 میلی متر به میزان 575-560 دلار به ازای هر تن بوده است که نسبت به قیمت اعلام شده طی هفته گذشته به میزان 5-2 دلار به ازای هر تن کاهش یافته است. به گفته منابع بازار تعداد کمی معامله حدودا به میزان 20000 تن میلگرد طی هفته گذشته به قیمت 575-570 دلار به ازای هر تن منعقد شده است با این که قیمت های پیشنهادی کاهش یافته و انتظار می رفت تعداد معاملات بیشتری منعقد گردد.

طی همین زمان، کارخانجات تولید فولاد قیمت پیشنهادی خود برای میلگرد را به میزان 595-580 دلار به ازای هر تن اعلام کرده اند که این قیمت نسبت به قیمت پیشنهادی متال بولتن بیشتر بوده است. هرچند این کارخانجات در اوایل هفته جاری قیمت های پیشنهادی خود را کمی کاهش داده اند که علت این امر کاهش قیمت مقاطع و خصوصا میلگرد در بازار داخلی کشور چین بوده است. در روز سه شنبه هفته گذشته قیمت میلگرد در بازار داخلی کشور چین به آرامی شروع به افت کرده است.

قیمت میلگرد در شرق چین تا روز سه شنبه هفته گذشته به میزان 4080-4040 یوان (624-618 دلار) به ازای هر تن بوده است که نسبت به قیمت اعلام شده طی هفته گذشته به میزان 80-70 یوان به ازای هر تن کاهش یافته است. به گفته منابع خبری قیمت میلگرد پیشنهادی کارخانجات عمده کشور چین طی دو روز ابتدایی هفته گذشته به میزان 585-575 دلار به ازای هر تن گزارش شده است که نسبت به قیمت اعلام شده طی هفته قبل از آن به میزان 10-5 دلار به ازای هر تن کاهش یافته است. هم چنین خریداران نیز در پاسخ به این عمل قیمت های پیشنهادی خود در مناقصات را کاهش داده اند.

به گفته یکی از تاجران مستقر در کشور چین تاجران صادراتی در این کشور ممکن است قیمت های پیشنهادی خود را به میزان 575-565 دلار به ازای هر تن نیز برسانند. با این حال به گفته برخی منابع خبری واردکنندگان میلگرد از کشور چین انتظاردارند که این محصول را به قیمت 565-560 دلار به ازای هر تن معامله کنند. این در حالی است که این قیمت به میزان 10 دلار به ازای هر تن نسبت به معاملات صورت گرفته طی هفته گذشته کم تر می باشد.

قیمت میلگرد اصفهان

بازار سیم مفتولی صادراتی کشور چین طی هفته گذشته

قیمت سیم مفتولی تا روز سه شنبه هفته گذشته به میزان 610-600 دلار به ازای هر تن بوده است که نسبت به قیمت اعلام شده طی هفته قبل از آن به میزان 40-30 دلار به ازای هر تن افزایش یافته است. همان گونه که ملاحظه می شود قیمت سیم مفتولی صادراتی این کشور برخلاف قیمت میلگرد طی هفته گذشته روند صعودی داشته است. کارخانه تولید فولاد شاگانگ نیز قیمت سیم مفتولی تولیدی خود را به میزان 50 یوان به ازای هر تن طی هفته گذشته افزایش داده است به طوری که قیمت این محصول در روز دوشنبه به میزان 4390 یوان به ازای هر تن رسیده است.

هم چنین دو تولیدکننده عمده فولاد کشور چین نیز قیمت سیم مفتولی تولیدی خود را به میزان 100 یوان به ازای هر تن طی هفته گذشته افزایش داده اند و قیمت این محصول را به میزان 4650 یوان به ازای هر تن اعلام کرده اند. بنابر آمار منتشر شده کارخانجات تولید فولاد این کشور نیز قیمت پیشنهادی خود برای سیم مفتولی را به میزان 615 دلار به ازای هر تن گزارش کرده اند. به گفته منابع خبری کارخانجات تولید فولاد این کشور بر روی قیمت پیشنهادی سیم مفتولی تولیدی خود بسیار سرسخت بوده که علت این امر کمبود موجودی به علت تعطیلی برخی کارخانجات این کشور بوده است. اخبار رسیده حاکی از آن است که برخی کارخانجات نورد این کشور از تاریخ 1 ماه سپتامبر به علت دستور دولت برای تغییر سیستم گرمایشی خود از زغال سنگ به گاز، تعطیل می باشند و این امر سبب کاهش موجودی سیم مفتولی در این کشور شده که به موجب آن قیمت این محصول افزایش یافته است. این تعطیلی ممکن است به مدت 30-20 روز به طول انجامد که بر روند قیمت سیم مفتولی تاثیرگذار خواهد بود. این در حالی است که خریداران این محصول هم چنان قیمت های پیشنهادی در مناقصات خود را کاهش داده اند زیرا آن ها معتقدند بازار این کشور در حال حاضر آن چنان قوی نمی باشد.

قیمت سیم مفتولی در شرق چین در روز سه شنبه هفته گذشته به میزان 4170-4150 یوان به ازای هر تن گزارش شده است که این قیمت نسبت به قیمت اعلام شده طی هفته قبل از آن به میزان 80-70 یوان به ازای هر تن کاهش یافته است. هم چنین به گفته منابع خبری خریداران این محصول در خارج از کشور چین قیمت پیشنهادی خود را در مناقصات به میزان 600 دلار به ازای هر تن گزارش داده اند. این در حالی است که تاجران صادراتی این محصول در کشور چین در نظر دارند معاملاتی با قیمت 610-605 دلار به ازای هر تن نیز انجام دهند.

سوالات و نظرات کاربرانشما کاربران عزیز میتوانید نظرات و سوالات خود را در این بخش ثبت کنید
بارگذاری مجدد