بررسی آخرین قیمت های اعلامی انواع محصولات مفتولی

2 سال پیش1643بازدید0دیدگاه4امتیاز (2 رای)
بررسی آخرین قیمت های اعلامی انواع محصولات مفتولی

بررسی روند بازار محصولات مفتولی در بهمن ماه

پس از بررسی گزارشات ارائه شده مشخص شد که قیمت سیم مفتول پس از نوسانات چند روز گذشته، در حال حاضر ثابت اعلام می شود. قیمت سیم مفتول با ضخامت ١.۵ در تاریخ دوشنبه ١۶ بهمن ماه ٩۶ در حدود ٢٩۵٠ تومان اعلام شده است. همین محصول با ضخامت ٢.۵ از روز ١٢ بهمن تا کنون با قیمت ٢٩۵٠ تومان به بازار عرضه می شود. قیمت سیم مفتولی زیگزاگ ۵ هم نسبت به یک هفته گذشته با قیمت ثابت ٢٧۴٠ تومان در دسترس خریداران قرار گرفته است.

علاوه بر این، قیمت سیم مفتول حرارتی ۵ نیز معادل ٢٧۵٠ تومان به بازار عرضه شده است. قیمت سیم گالوانیزه پس از یک افزایش ناگهانی در اوایل بهمن ماه، تا کنون روند ثابت داشته است. قیمت سیم گالوانیزه با ضخامت ١.۶ معادل ٣۶٢٠ تومان اعلام شد. همچنین نرخ سیم گالوانیزه ١.٨ هم با همین مبلغ روانه بازار شد که نسبت به روز های گذشته ثابت اعلام شده است.

قیمت سیم گالوانیزه با ضخامت ۴ هم در حدود ٣۶٧٠ تومان شنیده شد. طبق نمودار های نشان دهنده قیمت، در حال حاضر در روز ١۶ بهمن ماه قیمت سیم آرماتوربندی با سایز ١.۵ معادل ٢٩٢٠٠ تومان در بازار تهران اعلام شد. طبق پیش بینی کارشناسان ممکن است قیمت سیم آرماتوربندی با توجه به جو فعلی بازار حداقل تا آخر هفته جاری تغییر خاصی پیدا نکند. علاوه بر این، قیمت سیم آرماتوربندی با سایز ٢.۵ هم در حال حاضر با همان قیمت ٢٩٢٠٠ تومان به بازار عرضه می شود.

چرایی به وجود آمدن وضعیت فعلی بازار محصولات مفتولی در کشور

شرکت فولاد نطنز یکی از واحد های تولیدی فعال در زمینه تولید محصولات فولادی است که فعالیت خود را در قالب توسعه کارخانه با هدف تولید انواع محصولات مفتولی تامین مواد اولیه برای ساخت سیم مفتولی، سیم آرماتوربندی ، سیم گالوانیزه و ... آغاز کرده است.  کارخانه تولید کننده محصولات مفتولی نطنز در ایجاد زمینه اشتغال در سطح منطقه و کشور نیز در سال 1378 کار خود را آغاز کرد و در بهمن ماه سال 1382 توانست فاز تولید سیم گالوانیزه کارخانه را به بهره برداری برساند.

قیمت سیم مفتولی

اما چندی پیش به دلیل روند کاهشی قیمت محصولات مفتولی این کارخانه، کارکنان آن دست به اعتراض زدند و حقوق معوقه خود را طلب کردند. به گفته کارشناسان ضعیف بودن تقاضا برای خرید محصولات مفتولی این کارخانه و افزایش هزینه های مربوط به تهیه مواد اولیه دلیل اصلی این نابسامانی ها بوده است. اما️ بالاخره پس از چندی دلار قیمت محصولات مفتولی را تکان داد و بازار محصولات این کارخانه هم طعم رشد قیمت‌ ها را چشید.

طبق بررسی های انجام شده افزایش بهای دلار به تغییر فاز روانی در بازار محصولات مفتولی کمک کرد و همچنین رشد قیمت شمش و قراضه هم منجر به رشد قیمت‌ سیم گالوانیزه، سیم مفتولی و ... شد. اما نکته حائز اهمیت این است که این شرایط هنوز هم پتانسیل تأثیر گذاری بر بازار محصولات مفتولی را دارد. به گفته برخی از کارشناسان، در روز های اولیه بهمن بازار محصولات مفتولی رشد قیمت دلار را به عنوان اهرم جدیدی برای افزایش نرخ به شمار آورده خصوصا در شرایطی که قیمت‌های پایه در بورس کالا هم با روند افزایشی همراه بوده است.

تغییر فاز روانی قیمت سیم مفتول و سایر محصولات

علاوه بر این، برخی ها پیش بینی می کنند که بازار آتی محصولات مفتولی همپای رشد قیمت دلار در یک مسیر افزایشی نوسان ‌کند تا تأثیرگذاری دلار بر نرخ بازار آتی هم تکمیل شود. تمامی این موارد حکایت از آن دارد که بازار محصولات مفتولی اغلب دلاریزه شده اند. یکی از دلایل مهم دیگر برای افزایش قیمت محصولات مفتولی در اوایل بهمن رشد قیمت شمش در کنار افزایش قیمت قراضه و رشد قیمت دلار در بازار آزاد بوده است.

همچنین تغییر فاز روانی بازار محصولات مفتولی هم به سمت رشد قیمت این مواد منتهی شد. این نوسانات زمانی رخ داد که ذهنیت بازار تداوم رشد قیمت‌ محصولات مفتولی را می‌طلبید. برای مثال در روز سوم بهمن ماه برای چند مرتبه متوالی شاهد رشد قیمت‌ سیم گالوانیزه بودیم. به این معنی که بسیاری از فروشندگان قیمت‌های پیشنهادی خود را با تأیید مجدد اعلام کرده و در نهایت فروش خود را بستند. همه این ها در شرایطی اتفاق افتاد که قیمت محصولات مفتولی چند بار رشد داشته است.

سوالات و نظرات کاربرانشما کاربران عزیز میتوانید نظرات و سوالات خود را در این بخش ثبت کنید
بارگذاری مجدد