آغاز فاز اصلاح در بازار محصولات فولادی

2 سال پیش1045بازدید0دیدگاه0امتیاز (0 رای)
آغاز فاز اصلاح در بازار محصولات فولادی

شروع فاز اصلاح قیمت محصولات فولادی

پس از موج افزایش قیمت محصولات فولادی از جمله قیمت لوله طی هفته گذشته که با معاملات خوب در بازار هم همراه شد و برقراری ثبات در روزهای پنجشنبه و شنبه که ناشی از پرشدن انبارها و عدم کشش بازار و همچنین متوقف شدن نوسان افزایشی ارز بود, روز گذشته شاهد کاهش قیمت اکثر نوردکاران درمورد قیمت لوله و قیمت میلگرد و تیرآهن بودیم که با توجه به نزدیکی به پایان سال و نیاز شرکتها به نقدینگی قابل پیش بینی هم می نمود

بر این اساس دیروز قیمت میلگرد بین 20 تا 50 تومان در اکثر مبادی کاهش یافت. همچنین قیمت شمش نیز با میانگین حدود 30 تومان کاهش قیمت در بازه 2170 تا 2210 تومان معامله گردید. قیمت ورق نیز در برخی مبادی کاهش یافت و ورق اکسین و ورق رنگی مبارکه با حدود 30 تا 80 تومان کاهش اعلام گردید.

با توجه به تعطیلی روز آتی احتمالا امروز شاهد نوسان و اتفاق قابل توجهی در بازار فولاد کشور نخواهیم بود هرچند عرضه سبد میلگرد ذوب آهن اصفهان و سبد میلگرد آذربایجان ممکن است در قیمتهای اعلامی تا حدودی تاثیرگذار باشد. در هفته جاری شاهد تابو شکنی در قیمت محصولات فولادی بودیم و با توجه افت نرخ دلار و کاهش قیمت شمش و کاهش میزان تقاضا در بازار داخلی قیمت محصولات فولادی از جمله قیمت لوله فولادی روند کاهشی را در پیش گرفت.

پیگیری روند نزولی قیمت لوله طی روزهای اخیر

روند نزولی قیمت لوله در هفته جاری نه تنها کاهشی بوده بلکه شدت آن نسبت به هفته های قبل شدید تر نیز بوده است. این روند را می توان یک سنت شکنی در بازار فولاد قلمداد کرد. واقعیت های زیرپوستی در عمق بازار فولاد وجود داشته که طی روزهای اخیر نمایان گشته و شدت بیشتری یافته است. پیش بینی می شد که همانند سال های گذشته با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال میزان تقاضا در بازار نیز افزایش یابد ولی در سال جاری این روند مشاهده نگردیده و با نزودیک شدن به روزهای پایانی سال میزان تقاضا نیز برای خرید آهن آلات در بازار داخلی کاهش یافته است.

قیمت لوله گالوانیزه

بازار طی روزهای جاری در حالت سکون به سر می برد و به دلیل عدم وجود تقاضای واقعی قیمت محصولات فولادی از جمله قیمت لوله نیز روند ثابتی را در پیش گرفته است. با وجود برش های شدید در هفته جاری و نیز وجود یک روز تعطیل در هفته پیش بینی می شود که افت قیمت محصولات فولادی در هفته جاری تداوم یابد.

بنابراین خوش بینی ها در بازار فولاد بسیار کاهش یافته و نمی توان به رونق بازار و افزایش قیمت محصولات فولادی از جمله قیمت لوله چندان امیدوار بود. از طرف دیگر روند صعودی نرخ دلار نیز متوقف گردیده است و این امر نیز بر ثبات بازار فولادی دامن زده است. در روزهای گذشته تنها قیمت دلار توانسته بود به رشد بازار آهن آلات کمک کند.

تاثیر افت نرخ دلار بر قیمت آهن آلات

این در حالی است که طی روزهای اخیر با افت قیمت دلار این داده مثبت در بازار از میان رفته است و سیگنال های منفی موجود در بازار افزایش یافته است و دیگر نمی توان به رشد قیمت لوله و سایر محصولات فولادی امید داشت. قیمت لوله گالوانیزه ضخامت 2 طی روز گذشته به میزان 4820 تومان اعلام گردیده است که نسبت به قیمت اعلام شده طی روز قبل از آن افزایش یافته است.

قیمت لوله گالوانیزه در روز 28 بهمن ماه به میزان 4800 تومان اعلام گردیده و این قیمت نیز نسبت به قیمت اعلام شده طی هفته قبل افزایش یافته است. قیمت لوله گالوانیزه در هفته گذشته به میزان 4690 تومان گزارش شده بود. قیمت لوله استیل نیز همین روند را سپری کرده است و قیمت این محصول نسبت به قیمت اعلام شده طی هفته گذشته افزایش یافته است.

قیمت لوله داربست برای ضخامت 2 طی هفته جاری به میزان 3090 تومان گزارش شده است که نسبت به قیمت اعلام شده قبلی تقریبا ثابت بوده است. هم چنین این روند برای قیمت سایر لوله ها از جمله قیمت لوله صنعتی ، قیمت لوله گاز و قیمت لوله مبلی نیز مشاهده گردیده است.

در حال حاضر سیگنال مثبت بهبود دهنده ای در بازار آهن آلات مشاهده نمی شود و باید تا زمان ظهور سیگنال های مثبت در بازار منتظر بمانیم. در هر حال با توجه به روند نزولی قیمت شمش و ثابت بودن بازار قراضه و هم چنین افت نرخ دلار احتمال می رود که طی هفته آینده قیمت محصولات فولادی به روند نزولی خود ادامه دهند.

سوالات و نظرات کاربرانشما کاربران عزیز میتوانید نظرات و سوالات خود را در این بخش ثبت کنید
بارگذاری مجدد