کشور چین در راستای کاهش تولیدات آهن آلات

2 سال پیش1184بازدید0دیدگاه0امتیاز (0 رای)
کشور چین در راستای کاهش تولیدات آهن آلات

کاهش تولید آهن آلات چین

تولید آهن آلات در مقایسه با تقاضا با مازاد تولید روبرو است که این امر در دنیاعامل اصلی کاهش قیمت این ماده است و به همین دلیل است که کشورهای تولید کننده، کاهش این مازاد تولید آهن را در راس کار خود قرار داده اند. چین یکی از کشورهایی است که همیشه متهم به تولید اضافه برحجم بوده است و به همین دلیل در نظر دارد ۳۰۰ میلیون تن از گنجایش تولید آهن خود را کاهش دهد. این کشور طی این دو ساله موفق شد تا ۱۰۰ میلیون تن از اندازه تولید خود را کم کند که معادل کل آهن تولید شده در کشور ژاپن است. طی این دو سال این کشور۳۰ درصد از صادرات آهن آلات خود را کاهش داد تا از این راه  بتواند بازار را به طرف تعادل بیشتر سوق دهد.کاهش ۱۰۰ میلیون تنی تولید آهن آلات در چین طی دو سال موفقیت عظیمی برای این کشور و بازار آهن دنیا محسوب می شود. این موفقیت عرصه را برای افزایش نرخ آهن در بازار جهانی مهیا کرد که خبر مناسبی برای فعالان صنعتی و اقتصادی است. اما این کشور هنوز با زیادی تولید ۲۰۰ میلیون تنی روبرو است و دنیا منتظر است تا سیاست‌های چین در عرصه کاهش این ظرفیت تولید را مشاهده کند.

دولت چین پروژه های عظیمی در رابطه با اصلاحات اقتصادی در کشور اجرا کرد. این اصلاحات در عرصه صنعت آهن چشمگیر بود زیرا این صنعت از جمله مهم ترین صنایع چین است. از سوی دیگر چین تولید کننده نیمی از آهن آلات دنیا است  و قسمت عظیمی از بازار دنیا به چین متعلق است. در جریان این پروژه های اصلاحاتی، دولت چین بیان کرد بخش های دارای بازده پایین را تعطیل می‌کند زیرا این واحدها در مقابل مصرف ظرفیت مشخصی از منابع انرژی فسیلی ، آهن کمی تولید می کنند در نتیجه آلایندگی این قسمت ها بسیار بالا است. تعطیلی این قسمت ها باعث شد تا تولید چین ۱۰۰ میلیون تن کاهش یابد. حال قرار است شرکت تولید کننده آهن آلات بایو استیل که یکی از با سابقه ترین فولادسازها در این کشور آسیایی است، چندین بخش تولید آهن آلات خود را از کار بیاندازد. در ابتدای امسال مدیران این شرکت به کارکنان خود اعلام کرده بودند که تعدادی از کارخانه‌ها تعطیل خواهند شد و کارمندان، شغلشان را از دست می‌دهند. این اطلاع رسانی یک ساله قسمتی از برنامه دولت چین برای فرصت بخشیدن به افراد است تا زمان کافی برای یافتن شغلی جدید را داشته باشند.

دولت چین اخیرا گزارشی عرضه کرده است و شرکت های تولید کننده آهن را بر پایه سطح تکنولوژی و کارایی تقسیم کرده است. براساس این گزارش ۷۰ شرکت فولادسازی چینی از استاندارد لازم برای ادامه کار برخوردار نیستند و باید تعطیل شوند. دولت در این گزارش  نوشت: ما به اهمیت بازسازی شرکت‌های تولید آهن دولتی و کاهش حجم تولید واقفیم و می‌دانیم که به عنوان یک ابرقدرت اقتصادی و صنعتی، دنیا از ما انتظار دارد در ایجاد یکسان سازی در بازار نقش ایفا کنیم. مهمترین انتقادهایی که در این سال ها از چین شده است این است که این کشور حجم آهن آلات بالایی تولید می‌کند، قیمت آهن  تولیدی این کشور بسیار پایین است و تولیدات آهن دیگر کشورها قدرت رقابت با تولیدات چین را ندارد و دولت چین یارانه‌هایی به تولید کننده آهن آلات می دهد که این یارانه‌ها باعث ی شود تا قدرت رقابت محصولات چین بیشتر از دیگر کشورها شود. ما در راستای اصلاح سیاست‌های مرتبط با صنعت آهن آلات هستیم ولی این اصلاحات تدریجی خواهد بود زیرا تغییرات یکباره می‌تواند به بدنه صنعت آهن آلات آسیب وارد کند.

سوالات و نظرات کاربرانشما کاربران عزیز میتوانید نظرات و سوالات خود را در این بخش ثبت کنید
بارگذاری مجدد