خارج از گود بازار آهن آلات

2 سال پیش999بازدید0دیدگاه0امتیاز (0 رای)
خارج از گود بازار آهن آلات

افزایش قیمت ساندویچ پانل صادراتی چین با توجه به اخبار و حواشی بازار محلی

گفته می شود که صادرات ساندویچ پانل چین در هفته ی جاری افزایش پیدا کرده است، زیرا تقاضا در بازار محلی قوی است و بنابراین کارخانه ها به کندی مشغول تولید آن هستند و بیش تر وقت خود را صرف معاملات محصولات صادراتی می کنند. در حال حاضر اکثر فولاد سازان عمده قیمت ساندویچ پانل خود را با ضخامت فوم 4سانت در حدود 15-16 دلار در هرمترمربع اعلام کرده اند که این بدین معنی است که قیمت این محصول در هفته ی جاری معادل 2 دلار در هر تن افزایش یافته است. طبق نقل قول های شنیده شده، قیمت این محصول به تازگی در حال افزایش است.

تقریبا همه ی تامین کنندگان از روز پنج شنبه ی دو هفته ی گذشته تا روز جمعه ی هفته ی پیش، قیمت ساندویچ پانل خود را معدل 5 تا 10 دلار افزایش دادند. دلیل اصلی افزایش شدید قیمت ها اخبار و حواشی موجود در مورد تولیدات کارخانه ها در بازار محلی بوده است. میرعامل یک شرکت بزرگ خصوصی به متال اکسپرت گفت: "در حال حاضر فروش داخلی در بازار بسیار خوب است و حدود 10 دلار در هر تن نسبت به ماه های گذشته افزایش قیمت داشته ایم.

او همچنین اشاره کرد که حتی اگر قیمت صادراتی این محصول معادل (16 دلار در هرمترمربع) به یک خریدار خارجی ارائه شود و او هم بپذیرد، حاشیه ی افزایش قیمت آن بیش از 5 دلار در هر متر مربع خواهد بود. همانطور که برای ما نیز هنوز هم فروش ساندویچ پانل صادراتی، در مقایسه با تقاضا های محلی برای خرید این محصول خوب است، اما کافی نیست.

تداوم افزایش قیمت ساندویچ پانل

با این حال، سفارشات ارائه شده از خارج از کشور هنوز بسیار کم است. "  تولید ساندویچ پانل با ضخامت تقریبا 4 میلی متر در حدود 69000 تومان شنیده شده است. در معامله با ویتنام، قیمت ساندویچ پانل به طور میانگین در حدود 16 دلار در هر متر مربع در بازار شنیده شد. دیگر خریداران آسیایی مقدار بسیار کمی از این محصول را رزرو کرده اند.

خریداران داخلی چین مطمئن هستند که افزایش قیمت این محصول ادامه خواهد یافت زیرا تولید این نوع ساندویچ پانل کاهش یافته است، و علاوه بر این، هزینه ی تعمیر و نگهداری این محصول هم باعث احتمال افزایش قیمت ساندویچ پانل در این ماه شده است. قیمت ساندویچ پانل پیشنهادی داخلی به طور متوسط در طول هفته ی جاری تا 15 تا 16 دلار در هرمترمربع از سوی فروشندگان افزایش پیدا کرد که انعطاف پذیری بیش تری نسبت به بازار صادرات در گذشته دارد. با این حال، اکثر معامله گران چینی فکر می کنند که قیمت این محصول به روند نزولی تبدیل نخواهند شد.

یک تحلیلگر چینی متعلق به شرکت بازرگانی عمده ی فولاد گفت: "تقاضای خرید ساندویچ پانل محلی در ماه های آینده ثابت باقی خواهد ماند و فقط نوسانات بسیار کوچکی در قیمت ها احتمالا پدید خواهد آمد. یکی دیگر از معامله گران بزرگ چینی به متال اکسپرت گفت: "افزایش تقاضا ها برای خرید ساندویچ پانل طی یک  مدت طولانی، قیمت این محصول را بالا خواهد برد." "قیمت ساندویچ پانل پیشنهادی چین هنوز در میان کمترین میزان پیشنهادی در جهان است".

دلایل حفظ قیمت ساندویچ پانل

یکی دیگر از دلایل مهم برای حفظ قیمت صادراتی این محصول، حداقل در این سطح، قیمت های پیشنهادی بالا از سوی رقبایی مانند هند و روسیه است. قیمت ساندویچ پانل صادراتی چین از تاریخ چهارشنبه ی هفته ی گذشته پس از شش هفته افزایش شدید، تغییر نکرده است. بازار داخلی در طول هفته نیز اندکی تضعیف شده است، اما اغلب افراد متخصص معتقدند که این فقط یک نوسان کوتاه مدت است اما روند نزولی برای آینده ای نزدیک پیش بینی شده است.

قیمت ساندویچ پانل صادراتی کارخانه های اصلی چین با ضخامت 4 میلی متر) بیش تر از 15-16 دلار در هر مترمربع ، همانند هفته ی گذشته اعلام شد. برخی از خریداران خارجی حتی گزارش می دهند که تخفیف هایی نیز به آن ها داده شده است. قیمت ساندویچ پانل پیشنهادی ویتنام نیز در حدود 15 تا 16 دلار در هر متر مربع بود، که توسط دو تامین کننده ی چینی در اواخر هفته ی گذشته پذیرفته شد.

در بازار کره ی جنوبی نیز برای دریافت مواد چینی، قیمت های پیشنهادی زیر گزارش شده اند: قیمت ساندویچ پانل در حدود 15-16 دلار در هرمترمربع ، (اما اطلاعاتی در مورد انعقاد قراردادها وجود ندارد). یکی از معامله گران چینی می گوید: "آنها می توانند قیمت ساندویچ پانل را بیش تر از پیش افزایش دهند و یا هیچ گونه پیشنهادی را ارائه ندهند، زیرا آن ها به هیچ وجه مجبور به انجام کاری نیستند."

هدف از تغییرات قیمتی

قیمت ساندویچ پانل داخلی به طور متوسط از تاریخ چهارشنبه ی هفته ی گذشته به میزان 11 دلار در هر تن افزایش یافته است. برخی از معاملات در ویتنام از یک بازرگان دولتی چینی شنیده شده است که: قیمت ساندویچ پانل با ضخامت 4 میلی متر بیش از 15 دلار در هر متر مربع اعلام شده است. این در حالی است که قیمت این محصول با ضخامت (4 میلیمتر) حدودا 16 دلار در هرمترمربع دلار است.

با این حال، یکی از معامله گران گفت: "چنین افزایش فروش کوتاه مدتی تنها از طرف معامله گران دولتی امکان پذیر است، زیرا آنها باید به هدف مشخص شده ی فروش خود برسند." برخی از پیشنهادات فروش این محصول فروشندگان چینی که به پاکستان ارائه شده است، معادل 16 دلار در هرمترمربع دلارمی باشد، اما هیچ اطلاعاتی در مورد قراردادهای امضا شده در این مورد وجود ندارد.

سوالات و نظرات کاربرانشما کاربران عزیز میتوانید نظرات و سوالات خود را در این بخش ثبت کنید
بارگذاری مجدد