استراتژی قیمت گذاری محصولات فولاد بلند اروپا

3 هفته پیش1071بازدید0دیدگاه0امتیاز (0 رای)
استراتژی قیمت گذاری محصولات فولاد بلند اروپا

افزایش قیمت تیرآهن اروپا به دنبال کاهش میزان عرضه

قیمت تیرآهن در بازار داخلی کشورهای اروپایی طی هفته جاری افزایش یافته است چراکه کارخانجات قیمت های پیشنهادی خود را افزایش داده اند. علت این امر کاهش میزان عرضه این محصول در کارخانجات کشور اروپا و هم چنین مشکلات سیاسی در این کشورها بوده است بوده است. ارزیابی متال بولتن از قیمت تیرآهن در کشورهای شمال اروپا افزایش یافته و به میزان 620-595 یورو (728-698 دلار) به ازای هر تن بوده است. این در حالی است که قیمت تیرآهن طی هفته گذشته به میزان 615-580 دلار به ازای هر تن تا تاریخ 15 ماه نوامبر بوده است. هم چنین قیمت تیرآهن در کشورهای جنوب اروپا به میزان 615-585 یورو به ازای هر تن بوده که نسبت به قیمت اعلام شده قبلی ثابت باقی مانده است. روند صعودی قیمت تیرآهن طی دو هفته گذشته ثابت بوده است و برخی نظرات حاکی از آن است که قیمت تیرآهن به میزان زیادی تا قبل از پایان یافتن سال افزایش خواهد یافت. به گفته منابع خبری کارخانجات بزرگ قیمت های خود را افزایش داده اند. هم چنین حدود 80 درصد محصول تیرآهن کارخانجات اروپایی در حال حاضر پیش خرید شده است و مشکلات سیاسی ( به علت کمبود وسایل حمل و نقل برای حمل کالا) راهی برای انتقال این محصولات در ماه دسامبر وجود ندارد.

پیشنهاد قیمت تیرآهن کم تر از 600 دلار به ازای هر تن غیرممکن می باشد و در حال حاضر وجود ندارد. در حال حاضر تمامی تولیدکنندگان در کشور آلمان قیمت تیرآهن تولیدی خود را افزایش داده اند. اخبار رسیده حاکی از آن است که کارخانجات چین در نظر دارند حدود 30 میلیون تن از میزان تولید تیرآهن خود در فصل زمستان کاهش دهند. این امر سبب شده است که کشور کشور چین میزان تیرآهن کم تری را به کشور ترکیه به فروش برساند و تولیدکنندگان این محصول در کشور ترکیه ناچار به خرید قراضه بیشتری می باشند. به همین دلیل قیمت قراضه افزایش خواهد یافت و هزینه های انرژی نیز روند صعودی را در پیش خواهد گرفت. به دنبال کاهش میزان تولید در فصل زمستان در کارخانجات کشور چین انتظار می رود که کمبود شدیدی در میزان عرضه این محصول رخ داده و قیمت میلگرد چین نیز تا روز چهارشنبه به بالاترین سطح خود برسد. این در حالی است که برخی از تاجران دیدگاه کاملا متفاوتی داشته و و بیان کرده اند که و عرضه کنندگان این محصول قیمت تیرآهن خود را نسبت به قیمت های کارخانجات پایین تر اعلام کرده اند.

برخی نیز انتظار دارند که قیمت تیرآهن طی هفته جاری افت کند ولی اکثر فعالان بازار معتقدند که قیمت ها ثابت باقی خواهد ماند. قیمت این محصول طی هفته جاری به میزان 600 یورو به ازای هر تن رسیده است. هم چنین قیمت تیرآهن پیشنهادی خریداران در مناقصات به میزان 585 یورو به ازای هر تن بوده است و میزان فعالیت خرید نیز کاهش یافته است چراکه قیمت های پیشنهادی وارداتی افزایش یافته است.

قیمت تیرآهن ذوب آهن اصفهان

افت قیمت میلگرد اروپای شمالی به دنبال کاهش فعالیت خرید

قیمت میلگرد در بازار داخلی اروپای شمالی طی هفته گذشته حدودا به میزان 10 یورو به ازای هر تن کاهش یافته است. علت این امر کاهش قیمت میلگرد پیشنهادی کارخانجات به دنبال کاهش فعالیت خرید عنوان شده است. ارزیابی متال بولتن از قیمت میلگرد در بازار داخلی شمال اروپا به میزان 570-530 یورو (669-622 دلار) به ازای هر تن بوده است که نسبت به قیمت 580-530 یورو به ازای هر تن اعلام شده طی هفته قبل از آن کاهش یافته است. یکی از تولیدکنندگان میلگرد در کارخانجات اروپا معتقد است که قیمت میلگرد در بازار لحظه ای این کشورها بسیار بالاتر از حد معقول آن می باشد. با افزایش قیمت ها خریداران نیز خرید کم تری انجام داده و کارخانجات ناچار به افت قیمت های خود می باشند.

کارخانجات از روند صعودی افزایش قیمت ها نگران می باشند. یکی از منابع نیز اعلام کرده است که طی هفته جاری معامله ای منعقد شده است که قیمت میلگرد پیشنهادی در آن کم تر از قیمت های توافق شده بوده است. بنابراین کارخانجات تولید میلگرد تصمیم گرفته اند که قیمت های پایین تری را برای میلگرد طی هفته جاری اعلام کنند. بنابراین به گفته منابع خبری قیمت میلگرد اعلام شده توسط تولیدکنندگان این محصول طی هفته جاری به میزان 530 یورو به ازای هر تن رسیده است. هم چنین قیمت های پیشنهادی کارخانجات تولید فولاد واقع در آلمان به میزان 570-550 یورو به ازای هر تن بوده است و به گفته منابع خبری برخی تولیدکنندگان نیز تمایل دارند قیمت های پیشنهادی خود را به کم تر از 540-525 یورو به ازای هر تن کاهش دهند.

مشاهده ثبات تا ماه ژانویه سال جاری

به گفته برخی منابع خبری کاهش میزان تقاضا و تاخیر در خرید میلگرد کوتاه مدت بوده و برخی عقیده دارند که تا ماه ژانویه سال آینده قیمت محصول از قبیل قیمت تیرآهن و میلگرد افزایش شدیدی خواهد یافت. انتظار نمی رود که قیمت ها به میزان بیشتری افت کند. و در نهایت انتظار می رود که تا اواسط ماه ژانویه شاهد ثبات در بازار مقاطع این کشورها باشیم. هم چنین هزینه برق نیز افزایش خواهد یافت و سبب افزایش قیمت این محصولات خواهد شد. بنابراین پیش بینی می شود که قیمت مقاطع در اروپا طی سال آینده حدودا به میزان 7-6 یورو به ازای هر تن افزایش یابد. هم چنین ارزیابی ها از قیمت میلگرد وارداتی به میزان 5 یورو به ازای هر تن افزایش یافته و به قیمت 530-500 یورو به ازای هر تن رسیده است.

سوالات و نظرات کاربرانشما کاربران عزیز میتوانید نظرات و سوالات خود را در این بخش ثبت کنید