اطلاعاتی جامع درباره ورق کارتن پلاست

2 ماه پیش4414بازدید0دیدگاه3.6امتیاز (8 رای)
اطلاعاتی جامع درباره ورق کارتن پلاست

کارتن پلاست‌ها در حقیقت ورقه های پلاستیکی از جنس پلی پرو پیلین هستند که تقریبا به شکل کارتن‌اند، اما میزان مقاومت و انعطاف پذیری آن نسبت به ورقه های معمولی کارتن بسیار بالاتر است.

آشنایی با ویژگی‌های کارتن پلاست

همان‌گونه که در شکل نیز دیده می شود، این محصول شامل دو ورق مسطح خارجی است که توسط ورقه های شیاردار عمودی به یکدیگر متصل می شود. ابعاد ورق کارتن پلاست به صورت "طول *عرض * ضخامت" بیان می‌شود.

شکل ظاهری کارتن پلاست ماده اصلی در ساخت کارتن پلاست ها کو پلیمر پلیپروپیلین (C3H6)n(C2H4)m است. ویژگی‌های ورق کارتن پلاست محدوده تراکم ضخامت و فاصله بین شیارها فاصله شیارهای کارتن پلاست جدول ابعاد کارتن پلاست جدول استاندارد کارتن پلاست ایران

ضریب انبساط حرارتی ورق های کارتن پلاست بین 100-200 µ/°C/m است.

روش تولید کارتن پلاست نیز جذابیت‌های خاص خود را دارد. هر نوع از کارتن پلاست‌ها با توجه به استانداردها و ابعاد تعریف شده در قسمت بالا تولید می‌شوند.

بررسی ویژگی های مختلف کارتن پلاست

در ادامه بیشتر با ویژگی‌ های کارتن پلاست آشنا خواهیم شد:

1. خواص شیمیایی کارتن پلاست

پلی پرو پیلین، دارای خواص ضد آب است و مقاومت در برابر اکثر محصولات قلیایی، نمک های محلول، حلال‌ها و اسید های معدنی سنگین را در دمای پایین تر از 60 درجه سانتیگراد تضمین می کند. از سوی دیگر آنها در برابر عناصر اکسید کننده سنگین، اکسید نیتریک، اسید کلوزولفونیک و پراکسید هیدروژن نیز مقاوم هستند.

2. خواص ضد اشعه فرابنفش

با توجه به ترکیبات شیمیایی خاص این ورقه ها، سبب نفوذ ناپذیری آنها نسبت به اشعه فرا بنفش می شود که بسته به میزان و مدت زمان قرار گیری در معرض اشعه فرا بنفش، ضخامت مناسبی برای ورق کارتن پلاست بایستی مورد استفاده قرار گیرد.

3. منقسم بودن کارتن پلاست

این ورقه ها به دلیل داشتن مقاومت بالا، که 2000 برابر شیشه و 5/7 برابر آکرولیک است، می توانند به عنوان منقسم کننده بین محصولات مختلف و ایجاد ردیف های گوناگون استفاده نمود.

4. خاصیت غیر قابل اشتعال

این خاصیت سبب می شود تا از انتشار شعله آتش در این ورق ها جلوگیری گردد. این ورق در برابر شعله آتش بلافاصله ذوب شده و مانند مانعی در برابر انتشار آتش عمل می کنند.

5. عایق دما و حرارت و رطوبت و صدا

این ورق ها به دلیل خاصیت ویژه ساختاری شان، مانند عایقی در برابر گرما عمل کرده و از هدر رفتن گرما و حرارت جلوگیری می کنند، به همین دلیل در ساختمان سازی مورد استفاده قرار می گیرند. همچنین این ورق ها در برابر رطوبت نیز نفوذ ناپذیر بوده و به همین دلیل از این ورق ها در محل هایی مانند سردخانه ها و استخر نیز استفاده فراوانی به عمل می آید. و در نهایت به دلیل وجود فضاهای پر از هوا بین شیارهای داخلی، کارتن پلاست می تواند به عنوان عایق صوتی خوبی نیز عمل کند.

6. دیگر خواص و ویژگی های ورق های کارتن پلاست

برش این ورق ها در دمای استاندارد انجام میشود. طول و عرض ورق ها در این روش به اندازه 1+/- میلی‌متر کاهش می یابد. این ورقه ها دارای قابلیت چاپ رنگ ها و طرح های گوناگون هستند که با استفاده از این قابلیت می توان به طور گسترده ای از آنها در انواع تبلیغات و موارد مشابه استفاده کرد. این ورقه ها همچنین دارای انعطاف پذیری بالایی بوده که شکل اولیه خود را در مقابل فشارهای ناشی از وزن زیاد می توانند به خوبی تحمل کنند.

 قیمت کارتن پلاست همه روزه توسط دفتر فروش مرکزآهن در اصفهان به خریداران ارائه می گردد.

سوالات و نظرات کاربرانشما کاربران عزیز میتوانید نظرات و سوالات خود را در این بخش ثبت کنید
بارگذاری مجدد