افزایش تقریبی قیمت آهن آلات بازار جهانی

1 سال پیش1325بازدید0دیدگاه0امتیاز (0 رای)
افزایش تقریبی قیمت آهن آلات بازار جهانی

افزایش تقریبی قیمت آهن آلات در دنیا

هفته قبل فعالیت بازار واردات سنگ‌آهن در چین افزایش داشت که ناشی از حاشیه سود مطلوب قیمت آهن آلات در این کشور بوده است. قیمت آهن آلات در چین صعودی بود به ویژه در بخش ساخت‌ و‌ ساز محدودیت ارائه و رشد درخواست قیمت را بالاتر برده است. بها سنگ‌آهن وارداتی نوساناتی داشت و نهایتا آخر هفته به 68 دلار در هر تن (سی‌اف‌آر) رسید، در حالی که هفته قبل را در 68.1 دلار به پایان برده بود.

کارشناسان اعتقاد دارند در کوتاه ‌مدت تاثیر مثبت قیمت آهن آلات بر قیمت سنگ‌ آهن ادامه خواهد داشت. ولی برای دراز مدت تا ۳ ماه آینده قیمت این ماده اولیه به 61 دلار بر‌می‌گردد و طی یک سال آینده 51 دلار هم خواهد شد، چرا‌که عرضه جهانی سنگ‌ آهن صعودی است. هفته گذشته در بازار واردات ترکیه قیمت قراضه افزایشی بود و قراضه سنگین خلوص ۲۰-۸۰ از 317 دلار هفته قبل به 329 دلار در هر تن (سی‌اف‌آر) رسید. زیاد شدن خریدها برای رفع نیاز و از طرفی پیش‌ بینی افزایش قیمت آهن آلات در بازار داخلی آمریکا قیمت آهن آلات بازار ترکیه را افزایش داده است.

این روند صعودی در زمستان موضوعی طبیعی است چون عرضه هم محدود می‌شود. قیمت قراضه صادراتی سنگین کلاس ۲ ژاپن نیز ۵ تا ۱۰ دلار نسبت به هفته گذشته بالا رفته و 336 تا 338 دلار در هر تن (سی‌اف‌آر جنوب شرق آسیا) شد. این درصورتی است که در بازار داخلی ژاپن نیز درخواست فصلی ساخت و ساز بالاست و بازار قراضه هم رونق دارد.

تاثیر بازار قراضه آهنی

در عین حال در هفته‌ گذشته افزایش بازار قراضه و افزایش درخواست بیلت در بازارهای مختلف قیمت آهن آلات آن را بالا برد. قیمت بیلت در چین صعودی بود و از 577 دلار در اوایل هفته به 585 دلار در هر تن (درب انبار) رسید. کاهش تولید در استان هبی ارائه را محدود کرده و همین موجب شده بها را بالا برده است. بیلت صادراتی سی‌آی‌اس نیز از 468 تا 474 دلار در آخر هفته ماقبل به 475 تا 480 دلار در هر تن فوب هم رسید.

برخی برای معاملات بعدی به دنبال فروش در 475 تا 480 دلار هم بودند. در خاور دور بیلت سی‌ آی‌ اس بازار فعالی داشت و قیمت ۵ تا ۱۰ دلار رشد داشته و 475 تا 480 دلار در هر تن فوب معادل 485 تا 495 دلار در هر تن سی‌اف‌آر شد. در ترکیه هم در 480 تا 490 دلار معامله شد.

با این حال میلگرد صادراتی ترکیه هفته قبل حدود ۵ دلارافزایش داشته و 530 تا 540 دلار در هر تن فوب شد؛ البته خریدارها مثل یک هفته پیش در بیشتر از 515 دلار در هر تن فوب حاضر به معامله نبودند. در بازار داخلی ترکیه نیز بها از ۵۲۵ دلار در دو هفته قبل به ۵۴۷ تا ۵۶۰ دلار در هر تن درب انبار رسید. میلگرد صادراتی چین نیز حدود 535 دلار در هر تن فوب بود. میلگرد صادراتی سی‌آی‌اس نیز در 515 دلار هر تن فوب در ثبات بود.

قیمت آهن آلات

بازار ورق سیاه

این گزارش گفت در بازار ورق گرم صادراتی، چین هفته قبل را در 565 تا 580 دلار در هر تن فوب به پایان برد، ولی فعالیت زیادی نداشت چون نرخ سایر رقبا رقابتی‌تر است، ولی در بازار داخلی این کشور نرخ ورق تا ۶ دلار رشد داشته است. ورق گرم صادراتی سی‌ آی‌ اس نیز در 525 تا 535 دلار ثبات داشت ولی خریدارها به دنبال تخفیف بیشتر بودند.

در بازار داخلی ترکیه ورق گرم 555 تا 565 دلار در هر تن (درب کارخانه) بود و ثبات داشت. ارائه ‌کننده‌ها سعی داشتند از دادن تخفیف‌های بزرگ اجتناب کنند. البته خریدارها اغلب به دنبال 550 دلار هستند. ورق گرم صادراتی ترکیه 565 تا 570 دلار است، در حالی که هفته قبل 560 تا 559 دلار بود. در بازار واردات ورق در ترکیه نیز ورق گرم سی‌آی‌اس 540 تا 545 دلار هر تن سی‌ اف‌ آر شنیده شد. در بازار شمال اروپا ورق گرم هفته گذشته را در 533 یورو هر تن درب کارخانه به پایان برد که حدود ۲ یورو کاهش داشت. از طرفی در بازار داخلی آمریکا ورق گرم تا ۹ دلار بالا رفته و 630 دلار هر شورت تن درب کارخانه شد.

سوالات و نظرات کاربرانشما کاربران عزیز میتوانید نظرات و سوالات خود را در این بخش ثبت کنید
بارگذاری مجدد