افزایش روز افزون تولید آهن آلات در گسترش صادرات ‏ایران

6 سال پیش1257بازدید0دیدگاه0امتیاز (0 رای)
افزایش روز افزون تولید آهن آلات در گسترش صادرات ‏ایران

رونق بازار ایران با تولید آهن آلات

تولید آهن آلات و واردات بی اندزه آن در دو سال گذشته مشکلات فراوانی را برای صنعت آهن آلات ایجاد کرد، این در حالی است که صنعت آهن آلات به عنوان یک صنعت راهبردی از اهمیت بالایی برخوردار است؛ ازاین رو باید با حمایت بیشتری نسبت به صنایع دیگر قرار بگیرد. تولید آهن آلات در ایران بسیار دور افتاده مانده و بر خلاف تلاش‌های فعالان این صنعت و وعده های مسئولان همچنان با مشکلاتی روبرو هستند. اما وجود این کارشناسان از بازگشت رواج به بازار آهن طی سال جاری خبر می دهند.به گزارش یکی از كارشناسان ، دورنمای بازار  آهن را در كشور مثبت ارزیابی كرد و افزود: به دلیل واردات بیش از حد شاهد افزایش ركود در بازار آهن آلات بودیم اكنون با پیشرفت روزافزون بازارهای صادراتی دورنمای تولید آهن آلات در ایران مثبت شده است.

نقش سیاست های خارجی در تولید آهن آلات

تولید آهن آلات را در دست سیاست‌های خروج از افت بازار مسکن عنوان کرد و گفت: هم زمان با سیاست‌های پشتیبانی دولت از صنایع مختلف شاهد رونق گرفتن بازار مسکن و درنهایت رونق تولید آهن  خواهیم بود. ایشان تصریح كرد: در صورت پیشرفت بازارهای صادراتی دورنمای بازارکار نیز در این بخش مثبت خواهد شد. او از افزایش حجم بازارهای صادراتی در امسال خبر داد و یادآور شد: امسال با افزایش تولید آهن آلات در قسمت های تولیدی ایران سیاست افزایش صادرات را جزو دستور کار خود قرار داده است.

با اشاره به موانع و مشكلات بانكی در تولید آهن آلات كشور بیان کرد: در حال حاضر در عرصه خرید ماشین آلات و تجهیز آنها بسیاری از قسمت های تولیدی فعال در این صنعت با موانع و کاغذ بازی اداری زیادی روبرو هستند.در ادامه با نقد هزینه‌های بالای انرژی در صنعت تولید آهن تصریح كرد:‌ هم اکنون صنایع فلزی در كشور به ویژه مواد معدنی نظیر سرب، مس و روی جزو صنایع انرژی بر در بخش تولید آهن  به حساب می آیند كه همین مسئله باعث شده است هزینه های زیادی به فعالان این صنعت وارد شود.

او، با بیان این كه هزینه های مربوط به انرژی جزوهزینه های اصلی قسمت تولید آهن آلات در كشور محسوب می شود اظهار داشت: زیاد بودن هزینه های آب و برق باعث شده است كه تولیدات ایرانی در قیاس با سایر كشورها رقابت پذیری خود را در بازارهای جهانی از دست بدهد.ایشان در ادامه با بیان این مطلب كه هم اکنون قسمت های  تولیدی کشش پرداخت هزینه های انرژی را ندارند افزود: با وجود مشكلاتی كه الان در بخش های صنعت فولاد وجود دارد دولت نیز با بخش های تولیدی همراهی نمی كند. در صورتی كه یك واحد تولیدی توانایی پرداخت قبوض آب و برق خود را در طول یك ماه نداشته باشد از سوی دولت تهدید به تعطیلی می شودک.

او در ادامه با انتقاد از قوانین و مقررات اداری در بخش گرفتن مجوزها در بخش آهن نیز افزود: هم اکنون گرفتن موافقت های نامه های اصولی با گرفتن هزاران مجوز امکان پذیر است.او، مسیر نرخ گذاری را در بخش تولید آهن آلات طی این ماه ها مثبت ارزیابی كرد و گفت: در سال جاری مسیر قیمت گذاری در صادرات و تولید به صورت رقابتی انجام می شود.

سوالات و نظرات کاربرانشما کاربران عزیز میتوانید نظرات و سوالات خود را در این بخش ثبت کنید
بارگذاری مجدد