افزایش قیمت سیم آرماتور به دنبال افزایش هزینه های تولید

2 ماه پیش1534بازدید0دیدگاه0امتیاز (0 رای)
افزایش قیمت سیم آرماتور به دنبال افزایش هزینه های تولید

افزایش قیمت سیم آرماتور مصر به دنبال بهبود تقاضا

به گفته جورج ماتا، مدیر بازاریابی بزرگترین تولید کننده Ezz Steel کشور، انتظار می رود که افزایش قیمت سیم آرماتور بندی در مصر به دلیل افزایش هزینه های دولت ادامه یابد. جورج ماتا طی نشستی که در اواسط ماه اکتبر در دبی برگزار شد، به متال بولتن گفت "ما فکر می کنیم جمعیت بزرگ و رو به رشدی در مصر وجود دارد، با توجه به هزینه های دولتی که بر روی ساخت و ساز زیرساخت ها و مسکن متمرکز شده است، افزایش تقاضای سیم آرماتور به نقاط ضعف شدید در این دو بخش و به دولت در انجام پروژه های بزرگ، کمک می کند.

پیش بینی می شود مصرف سیم آرماتور تا سال 2020 به طور میانگین 5 درصد در سال رشد کند. برای برآوردن رشد تقاضا، Ezz Steel از ظرفیت اضافی خود برای افزایش تولید و بهره برداری در سطوح بهینه استفاده خواهد کرد. با این حال، ماتا گفت که بخش سیم آرماتور در کشور برای غلبه بر چندین چالش بزرگ به شمار می رود. او گفت که یکی از مهمترین مواردی که واردات سیم آرماتور به پایان رسیده است، افزایش قیمت سیم آرماتور وارداتی بود و افزود که صنعت سیم آرماتور مصر طی سه سال گذشته با افزایش واردات میلگرد رو به رو شده است و میزان تولید آن تا پنج برابر نسبت به سال 2013 افزایش داشته است.

این کشور در ماه اکتبر 2013 یک وظیفه محافظتی را برای وارد کردن سیم آرماتور اعمال کرد. این وظیفه برای واردات بین 13 اکتبر  2014 تا 13 اکتبر 2015،  7.30٪ و 8٪ برای واردات بین 14 اکتبر 2016 بود؛ مصاحبه ای از بورسا: "Ezz Steel exec" می گوید: قیمت سیم آرماتور مصر به طور مداوم بهبود می یابد.

تاثیر قیمت آهن آلات بر مسکن

با توجه به هزینه های دولتی که بر روی ساخت و ساز زیرساخت ها و مسکن متمرکز شده است، افزایش قیمت سیم آرماتور به نقاط ضعف شدید در این دو بخش و به دولت در انجام پروژه های بزرگ، کمک می کند. پیش بینی می شود مصرف سیم آرماتور تا سال 2020 به طور میانگین 5 درصد در سال رشد کند. برای برآوردن رشد تقاضا، Ezz Steel از ظرفیت اضافی خود برای افزایش تولید و بهره برداری در سطوح بهینه استفاده خواهد کرد. با این حال، ماتا گفت که بخش سیم آرماتور در کشور برای غلبه بر چندین چالش بزرگ به شمار می رود.

او گفت که یکی از مهمترین مواردی که واردات سیم آرماتور به پایان رسیده است، افزایش رشد واردات سیم آرماتور بود و افزود که صنعت آهن مصر طی سه سال گذشته با افزایش واردات میلگرد رو به رو شده است و میزان تولید آن تا پنج برابر نسبت به سال 2013 افزایش داشته است. این کشور در ماه اکتبر 2013 یک وظیفه محافظتی را برای وارد کردن میلگرد اعمال کرد. این وظیفه برای واردات بین13 اکتبر  2014 تا 13 اکتبر 2015،  7.30٪ و 8٪ برای واردات بین 14 اکتبر 2016 بود؛ و 3.50% تا 13 اکتبر  2017. محاسبات از مقدار cif  واردات انجام  شده است.

ماتا گفت، با این حال، اعمال وظیفه حفاظتی به اندازه کافی کمک نکرده است. وی افزود که فروش سیم آرماتور داخلی، سهم بازار، تولید و میزان بهره برداری از ظرفیت، کاهش یافته است در حالیکه سود به زیان ها افزوده شده و موجودی ها افزایش یافته است. وی گفت: "صنعت محلی از دولت مصر خواسته است تا اقدامات خود را برای جلوگیری از واردات ارزان قیمت به کاهش تاثیر منفی آنها منجر شود." و در حالی که ترکیه وظایف واردات را تا 40٪ بر روی میلگرد اعمال می کند.

قیمت سیم مفتولی

تاثیر نرخ دلار بر قیمت سیم آرماتور مصر

هزینه های منصفانه، هزینه های یارانه ای نیست. صنعت محلی قادر به رقابت با هر گونه واردات می باشد - با توجه به این که قیمت سیم آرماتور منصفانه است. ماتا گفت که کمبود دلار آمریکا در مصر یک مشکل دیگر است، زیرا بر توانایی شرکت ها برای تامین مالی مواد خام برای تأمین عملیات پایدار تأثیر می گذارد. او افزود که نوسانات نرخ ارز همچنین هزینه تولید را افزایش می دهد و بر عملکرد مالی تأثیر می گذارد. ماتا گفت که سطح پایین صنعتی سازی در مصر به تقاضای سیم آرماتور فقیر از صنعت منجر شده است و بر قیمت سیم آرماتور تاثیرگذار است.

علاوه بر واردات کالاهای غیرقانونی و یارانه ای، صنعت سیم آرماتور و دیگر بخش های مصر با چالش های دیگری مانند کمبود و هزینه بالای گاز طبیعی مواجه شده اند. با این حال، انتظار می رود که این وضعیت "با افزایش عرضه گاز جدید در دریای مدیترانه، بهبود یابد". موضوع دلار آمریکا در حال حاضر با اصلاحات مالی شامل کاهش کسری تجاری، 12 میلیارد دلار صندوق بین المللی پول و کاهش ارزش انتظاری پوند مصر است که با افزایش رقابت در بازارهای بین المللی، صادرات مصر افزایش می یابد. ماتا گفت : "برخی از پروژه های بزرگ که موجب افزایش تقاضای سیم آرماتوردر کوتاه مدت و میان مدت خواهد شد، شامل توسعه منطقه کانال سوئز،  شهر جدید پایتخت در شرق قاهره و اولین نیروگاه هسته ای مصر در غرب اسکندریه است."

قیمت سیم آرماتور وارداتی ایالات متحده در هفته گذشته افزایش یافته است و می تواند بیشتر صعود کند. شرکت کنندگان در این نشست گفتند قیمت ها با قیمت 420 تا 435 دلار در هر تن (381 تا 395 دلار در هر تن) افزایش می یابد.

صادرات سیم آرماتور مصر

او اضافه کرد، قیمت های میادین داخلی تداوم تجارت واردات را کاهش داده است. دومین معامله گر سیم آرماتور اشاره کرد که قیمت میلگرد همچنان افزایش می یابد، در حالی که در نتیجه قیمت تیرآهن های وارد شده بیشتر به سمت بالا حرکت می کنند. دومین معامله گر گفت که قیمت تیرآهن می تواند حداقل 430 دلار برای هر تن یا بیشتر باشد. او افزود: " حرکت ما آرام است و ما قادر به تامین سود حتی با قیمت 420 دلار برای هر تن نیستیم. سومین معامله گر تأیید کرد که منافع کمی از خرید سیم آرماتور ایالات متحده با قیمت 420 دلار برای هر تن cfr وجود دارد.

وی معتقد بود که این میزان  تا تاریخ 24 اکتبر از ترکیه و اوکراین قابل دستیابی بود اما اشاره کرد که قیمتها روز به روز  و به سرعت افزایش می یابند. یک فروشنده چهارم و یک منبع صادرات ترکیه معتقد بود که قیمت ها در هفته های آینده می توانند به 450 دلار در هر تن cfr برسند. چهارمین معامله گر آمریکایی گفت که قیمت سیم آرماتور در حال حاضر 430 تا 435 دلار برای هر تن است و این نشان می دهد که قیمت قراضه تا 245 دلار افزایش یافته است.

معامله گر چهارم گفت قیمت های بالای مواد وارداتی، در ماه نوامبر قیمت شرکت های تولیدی ایالات متحده را افزایش دادند. او گفت که حتی اگر قیمت سیم آرماتور ایالات متحده افزایش یابد، قیمت های واردات افزایش یافته گسترده تر می شود و خریداران همچنان به احتمال زیاد تمایلات داخلی خود را به نفع خود پیش می برند.

سوالات و نظرات کاربرانشما کاربران عزیز میتوانید نظرات و سوالات خود را در این بخش ثبت کنید
بارگذاری مجدد