افزایش قیمت محصولات فولادی برخلاف دستور رئیس جمهور

2 سال پیش1408بازدید0دیدگاه0امتیاز (0 رای)
افزایش قیمت محصولات فولادی برخلاف دستور رئیس جمهور

بررسی بازار میلگرد و عملی شدن قانون 89 درصد قیمت میلگرد برای تعیین مواد اولیه

طبق گزارشات رسیده، فولاد کویر کاشان امروز لیست انواع میلگرد آجدار خود را رسما اعلام کرده است. متوسط قیمت میلگرد آجدار A3 فولاد کاشان تقریبا برابر با میانگین قیمت میلگرد اصفهان (کارخانه ذوب آهن) شاخه آجدار A3 است. همچنین قیمت میلگرد اصفهان در برخی از مبادی فروش با افزایش نسبی مواجه شده است. میانگین افزایش قیمت روز میلگرد آجدار مطابق با جدول نرخ میانگین تولید کنندگان مبادی مختلف داخلی حدود 15+ تومان رصد شد.

علاوه بر این، قیمت میلگرد بناب با سایز ١٠ امروز با مبلغی معادل ٢۵٧٠ تومان در بازار معامله شد که نسبت به ١۵ روز گذشته بدون تغییر باقی مانده است. قیمت میلگرد بناب سایز ١٢ نیز در حدود ٢۵۴٠ تومان اعلام شد. بنابراین طبق بررسی های انجام شده قیمت میلگرد امروز نوسانات اندکی را تجربه کرده است.

اما با توجه به وضعیت فعلی میلگرد و به طور کلی، شرایط فعلی بازار محصولات فولادی، نشستی با حضور ۴ تن از معاونان وزیر صنعت ترتیب داده شد. در این جلسه، نایب رییس انجمن فولاد، جناب آقای طاهری زاده در حضور چهار معاون وزیر گفت: در حال حاضر صنعت نورد کشور فولاد و مواد اولیه ندارد.

حفظ بازار صادراتی

علاوه بر این، ️در حقیقت درخواست ما عملی شدن قانون 89 درصد قیمت میلگرد برای تعیین مواد اولیه است که تنها منتظر اجرایی شدن آن هستیم. ما می خواهیم که جلسه ستاد تنظیم بازار همچون گذشته به صورت هفته ای یک بار برگزار شود و سپس قیمت معین شده به بورس کالا عرضه شود. وی همچنین در ادامه سخنان خود گفت: در حال حاضر چاره ما تولید شمش با کیفیت بالا است تا بتوانیم بازار صادرات را برای خود حفظ کنیم.

میلگرد مرکزآهن

امروزه شاهد آن هستیم که شمش با کیفیت به بخش صادرات تعلق گرفته و شمش کم کیفیت به بازار داخلی تزریق می شود و این یکی از مشکلات صادرات این محصول است. ️نماینده بورس کالا که در این جلسه حاضر شده بود، در پاسخ به این سوال که چرا قیمت ها دارای اشکال شده است گفت:

برخی قیمت های پایه، تا کنون طی یک مدت طولانی 2 ساله به روز نشده است و این مشکل باید هر چه زود تر رفع شود. معاونت بازرگانی داخلی نیز در ادامه گفت: رییس جمهور دستوراتی مبنی بر این که نباید تا خرداد ماه سال 97 قیمت ها بیش از 10 درصد افزایش داشته باشد، ابلاغ کرده است چرا که وزارت صنایع و هم چنین دولت، به دنبال ایجاد آرامش در بازار هستند و معتقدند که باید نظارت ها بیش تر شود.

دستور عدم افزایش قیمت محصولات تا خرداد ماه

وی همچنین افزود: صحبت های ضد و نقیض مخاطبین مختلف در جلسه امروز نشان دهنده این است که صحبت مشترکی از وضع موجود در بیان آن ها نیست. برای حل مسایل باید ابتدا تصویر واحدی از مشکلات، تهدید ها و فرصت ها وجود داشته باشد و سپس تفاهم نامه ای با نظر تشکل ها فراهم شود. البته بخش از این مشکلات در بورس کالا بیان شد، اما اکثر حاضرین درخواست اصلاح داشتند نه مقابله. وی در پایان تاکید کرد که باید این جلسات با حضور تشکل ها بیش تر از قبل و زود به زود برگزار شود.

تاکیداتی که در حضور 4 معاون وزیر ️در جلسه تنظیم بازار امروز شنیده شد دارای این محتوا بود که به دستور رییس جمهور نباید قیمت محصولات فولادی تا خرداد ماه افزایشی شود اما جالب است که ساعت 12 همین امروز کارخانه فولاد مبارکه قیمت پایه ورق گرم B را حدودا 75 تومان افزایش داده است.

سوالات و نظرات کاربرانشما کاربران عزیز میتوانید نظرات و سوالات خود را در این بخش ثبت کنید
بارگذاری مجدد