امید بازار داخلی به رونق بازار آهن آلات جهانی در سال 2018

2 سال پیش1143بازدید0دیدگاه0امتیاز (0 رای)
امید بازار داخلی به رونق بازار آهن آلات جهانی در سال 2018

رونق بازار جهانی آهن آلات سال 2018

نوسانات بازار آهن آلات به دنبال اقتصاد و پیشرفت این صنعت می باشد؛ زیرا به دنبال پیشرفت آهن آلات در بخش اقتصادی، صنایع دیگر از جمله ساختمان سازی، ساخت خودرو و زیر ساخت ‌ها که از آهن آلات برای پیش برد خود استفاده می کنند، بهبود می‌ یابد. در این جهت برای پیشرفت بازار آهن آلات در سال 2018، بایستی اقتصاد کشورها بهبود یابد و در ادامه راجع به اقتصاد کشورها در سال گذشته و سال جدید میلادی بحث شده است.

به گفته برخی منابع خبری پیش ‌بینی ها از بازار آهن آلات ، همیشه و بالاخص در روزهای نخستین سال جدید مورد توجه قرار می گیرد و تولیدکنندگان بایستی با توجه به نوسانات بازار راجع به آینده بازار آهن آلات پیش بینی کنند و پس از آن به طور دقیق در سال آینده سرمایه گذاری نمایند. بنابر پیش‌ بینی های صورت گرفته در بازار آهن آلات جهانی، به نظر می رسد که میزان تقاضای جهانی برای خرید آهن آلات در سال ۲۰۱۸ به 1648100000 تن برسد که نسبت به سال گذشته روند افزایشی خواهد داشت.

شواهد حاکی از آن است که به نظر می رسد میزان تقاضای جهانی برای خرید آهن آلات ، بدون در نظر گرفتن کشور چین نیز به 822400000 تن برسد که نشان دهنده افزایش ۳ درصدی این میزان درخواست نسبت به سال گذشته می باشد.

روند صعودی اقتصاد در سال 2017

به گفته برخی منابع خبری بهبود در بازار جهانی آهن آلات در سال ۲۰۱۷ مطلوب و امیدوارکننده بوده است به طوری که در سال 2017 شاهد پیشرفت و افزایش نوسانات صعودی بسیاری از کشورها در بخش اقتصاد بودیم. این پیشرفت و بهبود سبب گردید که عملکرد مطلوب تری نسبت به انتظارات در نظر گرفته شده برای اقتصادهای در حال توسعه و توسعه یافته بوده است.

قیمت آهن آلات

هم چنین ریسک های موجود در اقتصاد کشورها از قبیل نوسانات در سیاست ایالات متحده، روند صعودی پوپولیسم، مشکلات موجود در انتخابات کشورهای اروپایی و... روند نزولی داشته است. هم چنین مشکلات اقتصادی باقی مانده از سال ۲۰۰۸ نیز اندکی بهبود یافت و هماهنگ گردید. هم چنین اخبار رسیده حاکی از آن است که، افزایش تنش ژئوپلیتیک در کشورهای جهانی نیز بر بازار آهن آلات جهانی تاثیر داشته است و سبب تغییراتی در این بازار گشته است.

با این حال پیش بینی ها حاکی از آن آست که در سال نو میلادی، انتظار می رود که شاهد رشد اقتصاد در کشورها باشیم. نکته حائز اهمیت این است که پیش بینی می شود رشد کشور چین در بخش تولید، آرام تر از سال گذشته باشد. با این حال کشور چین، در حال حاضر هنوز عواملی برای تحریک اقتصاد خود در نظر گرفته است. این قبیل کارها در سال گذشته، منجر به افزایش میزان تولید ناخالص در بازار داخلی کشور چین شد. بنابراین پیش بینی می شود که در سال نو میلادی نیز این اقدامات ادامه یابد. لازم به ذکر است کشور چین اقداماتی برای ایجاد هماهنگی در بخش اقتصادی و حفاظت از محیط زیست را نیز انجام خواهد داد.

رفع مشکلات اقتصادی در سال 2018

نوسانات در رفع مشکلات اقتصادی در کشورهای مختلف متفاوت می باشد و به پیش بینی می شود اقدامات اصلاحاتی در کشورهایی از جمله مانند مصر، مکزیک، هند و آرژانتین، به مرور بیشتر افزایش یابد. علاوه بر این پیش بینی می شود که میزان ساختمان سازی در سال 2018 در کشور برزیل نسبت به سال گذشته رونق یابد. هم چنین بنابر اخبار رسیده به نظر می رسد که اقدامات اصلاحاتی صورت گرفته سبب تشکیل محیط سرمایه ‌گذاری مطلوب در کشور هند گردد و با این حال کشورهای فیلیپین و ویتنام افزایش اقتصادی بالایی داشته اند؛ ولی کشورهایی مانند مالزی و تایلند رشد اقتصادی کم تری داشته اند.

پیش بینی ها حاکی از آن است که میزان تقاضا برای خرید آهن آلات در کشورهای مستقل اتحادیه ای در سال نو میلادی افزایش یابد و خصوصا این پیش بینی ها برای کشور روسیه اعلام گردیده است. در مورد کشور ترکیه نیز پیش بینی می شود که در سال جدید رشد اقتصادی بیشتری داشته باشد و میزان تقاضا برای خرید آهن آلات در این کشور بهبود یابد. به طور کلی می توان گفت که پیش بینی می شود میزان تقاضا برای خرید آهن آلات در سال جدید میلادی، به میزان ۴.۹ درصد افزایش یابد.

به عنوان جمع بندی می توان گفت که میزان تقاضا برای خرید آهن آلات در سال جدید افزایش خواهد یافت و این میزان تقاضا برای چین نیز افزایش یافته ولی سرعت آن نسبت به سال گذشته کم تر خواهد بود. با این حال با توجه به اثر مهم چین می توان گفت که سرعت رشد تقاضا برای سال آینده آرام خواهد بود.

سوالات و نظرات کاربرانشما کاربران عزیز میتوانید نظرات و سوالات خود را در این بخش ثبت کنید
بارگذاری مجدد