بارش برف بازار آهن آلات را فلج کرد!

6 سال پیش1411بازدید0دیدگاه0امتیاز (0 رای)
بارش برف بازار آهن آلات را فلج کرد!

افت قیمت آهن آلات هم چنان ادامه دارد

طی روزهای اخیر مشاهده کردیم که افت قیمت دلار تاثیر قابل توجهی بر قیمت آهن آلات داشته است تا جایی که در بازار برخی محصولات شاهد افت شدید قیمت طی روزهای اخیر بوده ایم. افت قیمت آهن آلات طی روزهای گذشته پیش بینی شده بود ولی با افت شدید نرخ دلار شاهد افت ناگهانی قیمت این محصولات طی روزهای اخیر بوده ایم.

هم چنین از دیگر عوامل تاثیرگذار بر این بازار قیمت شمش بوده است که بر افت قیمت آهن آلات تاثیر زیادی داشته است. طی روزهای اخیر میزان تقاضا برای خرید شمش نیز کاهش یافته است و این امر بر قیمت این محصول تاثیر گذاشته است. از دیگر عوامل موثر بر رکود بازار می توان به کاهش میزان تقاضا اشاره کرد که سبب افت قیمت آهن آلات طی روزهای اخیر بوده است.

این در حالی است که برخی از تولیدکنندگان در برابر افت قیمت ها در بازار مقاومت کرده و قیمت های خود را ثابت نگه داشته اند. تمامی این سیگنال های منفی در کنار برودت هوا و بارش برف و هوای نامساعد طی روزهای اخیر سبب افت قیمت آهن آلات و سایر بازارها شده است. هم چنین برخی از کارخانجات نیز با ارائه تخفیفاتی درصدد افزایش میزان تقاضا برای خرید مصحصولات خود را داشته اند.

عدم بهبود سریع بازار

بنابراین طی دو هفته اخیر تمامی این سیگنال های منفی در کنار تداوم کاهش میزان تقاضا سبب افت قیمت آهن آلات گشته است. در هفته گذشته شاهد ایجاد جو روانی منفی در بازار فولاد بودیم که در نتیجه افزایش ناگهانی نرخ دلار بوده است. بنابراین در روزهای نخست هفته جاری به علت تداوم جو روانی ایجاد شده در بازار این محصولات هنوز نگرانی هایی از بابت افزایش بیشتر قیمت ها در بازار وجود داشت در حالی که در روز گذشته با بارش شدید برف در اکثر شهرهای ایران مجددا شاهد کاهش میزان تقاضا در این بازار بودیم.

قیمت آهن آلات

با این وجود شرایط جدیدی در بازار ایجاد شده که به نظر نمی رسد به زودی بازار بهبود یافته و به حالت قبل بازگردد. در بازار قراضه نیز طی هفته گذشته کاهش شدیدی مشاهده نشده است و این امر بر بازار آهن آلات نیز تاثیرگذار بوده است. در روزهای ابتدایی هفته تمام پیش بینی های بازار آهن آلات تحت تاثیر نرخ دلار بوده است در حالی که با ورود سامانه بارشی به کشور بازار نیز تغییر کرده و سیگنال های منفی بیشتری بر قیمت آهن آلات تاثیرگذار بوده است.

تاثیر نوسانات بازار جهانی

هم چنین نوسانات و روند کاهشی قیمت این محصولات در بازار جهانی نیز این شرایط را مشکل تر ساخته است. با در نظر گرفتن تمامی موارد و سیگنال های موجود در بازار آهن آلات متوجه خواهیم شد که این بازار در شرایط پیچیده ای قرار داشته و اعلام پیش بینی دقیق از شرایط بازار در حال حاضر امکان پذیر نمی باشد. باید توجه داشت که مشکل عمده بازار در  روزهای جاری کاهش میزان تقاضا برای خرید می باشد که با توجه به برودت هوا و باران و برف شدید این موضوع اهمیت بیشتری یافته است و باید به طور دقیق مورد بررسی قرار گیرد.

بنابراین می توان گفت که افت قیمت ها در بازار داخلی در حال حاضر کاملا منطقی می باشد و تا ظهور سیگنال های مثبت در بازار نمی توان به روند صعودی بازار امید داشت. در حال حاضر میزان عرضه نسبت به میزان تقاضا بیشتر بوده و برای بهبود بازار باید تعادلی میان میزان عرضه و تقاضا این محصولات ایجاد گردد. تمامی موارد ذکر شده تنها در حد ابهام بوده و برای پیش بینی دقیق تر باید تا ظهور سیگنال های مثبت منتظر بمانیم. آن چه در حال حاضر در بازار مشخص است این است که تمایل کلی بازار به سمت افت قیمت آهن آلات می باشد.

کوتاه از بازار چین

امروز و در معاملات صبح بازارهای فیوچرز چین، طبق انتظار بهای آهن آلات با ثبات همراه شد و بهای مواد اولیه افت پیدا کرد. قیمت میلگرد و ورق گرم بدون تغییر محسوس نسبت به هفته گذشته فعالیت های تجاری اولین روز هفته بازار فیوچرز شانگهای را به پایان بردند. این در حالیست که تقاضا نسبت به روز جمعه همچنان کاهشی بود

اما بهای سنگ آهن با ۷ یوان افت همراه شد. همچنین کک و زغال سنگ نیز به ترتیب با ۱۶/۵ و ۲۴ یوان کاهش قیمت معاملات خود را خاتمه دادند.

سوالات و نظرات کاربرانشما کاربران عزیز میتوانید نظرات و سوالات خود را در این بخش ثبت کنید
بارگذاری مجدد