تحلیل بازار آهن آلات بیست و یکم شهریور

1 ماه پیش1938بازدید0دیدگاه0امتیاز (0 رای)
تحلیل بازار آهن آلات بیست و یکم شهریور

تحلیل مختصری از بازار آهن آلات روز گذشته

همانطوریکه در خبرهای دیروز مطلع شدید؛ بازتاب افزایش حدود 2 درصدی در رقابت خرید ورق گرم فولاد مبارکه در بورس کالا؛ موجب گردید تا بازار به این افزایش قیمت عکس العمل نشان داده و تقریبا همین 2 درصد را به لایه پایین تر منتقل نماید؛ لذا نسبت به نرخ کف بازار از اواسط دیروز افزایش قیمتی در همین حدود، در لایه های مختلف مرتبط با این کالا را شاهد هستیم. قیمت ورق سیاه، اکسین، روغنی، کاویان، رنگی و ورق گالوانیزه بدون تغییر اعلام شد.

با توجه به تکمیل تقریبی جدول نرخ متوسط تولیدکنندگان حوزه میلگرد آجدار، حدود 10 تومان کاهش قیمت در نرخ متوسط این جدول نسبت به روز گذشته تا این لحظه رصد گردید. میلگرد ذوب آهن بارگیری از کارخانه ثابت اعلام گردید. میلگرد ذوب آهن بارگیری از انبار با 10 تا 20 تومان افزایش اعلام گردید. تیرآهن ذوب آهن بارگیری از کارخانه و انبار اصفهان ثابت اعلام گردید. کارخانه های تولید کننده میلگرد قیمت خود را ثابت اعلام کردند. سپری نبشی و ناودانی بارگیری از انبار اصفهان ثابت اعلام گردید. قیمت تسمه کوره ای بارگیری از انبار اصفهان با قیمت ثابت  اعلام شد.

قیمت پروفیل زد و زد رنگی بارگیری از اصفهان ثابت اعلام شد. قیمت پروفیل آهن بارگیری از تهران با 30 تومان افزایش اعلام گردید. قوطی پروفیل بارگیری از اصفهان با 10 تومان افزایش اعلام شد. قوطی ستونی بارگیری از انبار با 10 تومان افزایش قیمت اعلام گردید. قیمت لوله داربستی بارگیری از اصفهان با 20 تومان افزایش اعلام گردید.

قیمت آهن آلات,میلگرد

تداوم افزایش قیمت محصولات فولاد تخت کشور ترکیه

قیمت محصولات فولاد تخت ترکیه هم چنان رو به افزایش می باشد که علت این امر وجود تقاضای قوی در بازار داخلی این کشور و نیز افزایش قیمت فولاد در بازار جهانی می باشد. در حال حاضر اکثر تولیدکنندگان محصولات فولادی در کشور سفارشات خود را برای ماه نوامبر دریافت کرده اند. به گفته منابع خبری تولید شمش در کشور ترکیه طی ماه های ژانویه تا ژوئیه افزایش یافته است.

میزان تولید شمش طی هفت ماه نخست سال جاری به میزان 85/6 میلیون تن گزارش شده است که نسبت به میزان 52/5 میلیون تن شمش تولید شده در مدت زمان مشابه سال گذشته به میزان 15/24 درصد افزایش یافته است.

نوسانات قیمت ورق گرم و ورق سرد کشور ترکیه

قیمت ورق گرم تولید داخلی کشور ترکیه تا تاریخ 1 ماه سپتامبر به میزان 595-590 دلار به ازای هر تن بوده است که نسبت به قیمت  550-535 دلار به ازای هر تن اعلام شده در تاریخ 4 ماه اوت افزایش زیادی یافته است. هم چنین ارزیابی ها از قیمت ورق سرد تولید داخلی کشور ترکیه تا تاریخ 1 ماه سپتامبر نیز به میزان 680-675 دلار به ازای هر تن بوده است که نسبت به قیمت 650-640 دلار به ازای هر تن اعلام شده تا تاریخ 4 ماه اوت افزایش یافته است.

به گفته یکی از فعالان بازار در حال حاضر میزان تقاضا در بازار ترکیه بسیار بالا می باشد بنابراین تولیدکنندگان قیمت های خود را هم چنان بالا نگاه داشته اند. قیمت تمامی محصولات از جمله قراضه، سنگ آهن، شمش و میلگرد در حال افزایش می باشد. بنابراین انتظار نمی رود که قیمت ها به زودی افت کند. از آن جایی که قیمت تمامی مواد اولیه و نیز تمام کالاهای فولادی در حال افزایش می باشد قیمت ها به زودی کاهش نخواهد یافت. با این حال مشخص نیست که افزایش قیمت محصولات فولادی در این کشور تا چه زمانی ادامه خواهد داشت.

قیمت محصولات فولاد تخت وارداتی کشور ترکیه

به گفته منابع خبری قیمت محصولات وارداتی فولاد تخت از کشورهای مستقل اتحادیه ای نزدیک به قیمت این محصولات در بازار داخلی کشور ترکیه بوده است. بنابراین بازار وارداتی این کشور در حال حاضر پر رونق نمی باشد. خریداران این محصولات ترجیح می دهند منتظر کاهش قیمت این محصولات باشند. با این حال افزایش قیمت مواد خام و دیگر محصولات با توجه به افزایش قیمت های جهانی تداوم خواهد یافت.

ارزیابی متال بولتن از قیمت ورق گرم وارداتی به کشور ترکیه به میزان 585-575 دلار به ازای هر تن تا تاریخ 1 ماه سپتامبر بوده است که نسبت به قیمت 530-520 دلار به ازای هر تن اعلام شده در تاریخ 4 ماه اوت افزایش یافته است. هم چنین ارزیابی ها از قیمت ورق سرد وارداتی به این کشور به میزان 625-624 دلار به ازای هر تن تا تاریخ 1 ماه سپتامبر بوده که نسبت به قیمت 590-589 دلار به ازای هر تن اعلام شده در تاریخ 4 ماه اوت افزایش یافته است.

نوسانات قیمت ورق گرم صادراتی کشور ترکیه

به گفته منابع خبری میزان تقاضا برای ورق گرم صادراتی این کشور از سوی کشورهای اروپایی با توجه به تعطیلات برگزار شده کاهش یافته است. تعدادی معامله ورق گرم از کشور ترکیه با کشورهای اروپایی به قیمت 545-540 دلار به ازای هر تن طی ماه گذشته منعقد شده است. با این حال تمامی قیمت های پیشنهادی پس از خبر کاهش میزان تولیدات کشور چین، افزایش یافته است.

بنابراین بعید به نظر نمی رسد که به زودی شاهد افزایش قیمت ورق گرم به میزان 600 دلار به ازای هر تن باشیم. با این حال ممکن است که قیمت ورق گرم به میزان 600 دلار به ازای هر تن افزایش یابد ولی میزان تقاضا برای این محصول افزایش نخواهد یافت. هم چنین معامله دیگری نیز برای ورق گرم صادراتی کشور ترکیه به قیمت 595 دلار به ازای هر تن در اواخر ماه گذشته منعقد شده است. این در حالی است که ارزیابی متال بولتن از قیمت ورق گرم صادراتی کشور ترکیه به میزان 595-580 دلار به ازای هر تن تا تاریخ 1 ماه سپتامبر بوده است که نسبت به قیمت 545-540 دلار به ازای هر تن اعلام شده تا تاریخ 4 ماه اوت افزایش یافته است.

ترکیه در ماه ژوئیه سال 2017 به میزان 330314 تن محصولات فولات تخت صادر کرده است که نسبت به 154874 تن محصول صادر شده در مدت مشابه سال 2016، به میزان 28/113 درصد افزایش یافته است. این میزان صادرات شامل 196305 تن ورق گرم بوده که نسبت به میزان ورق گرم صادر شده در مدت زمان مشابه سال 2016 به میزان 86/100 درصد افزایش یافته است.

سوالات و نظرات کاربرانشما کاربران عزیز میتوانید نظرات و سوالات خود را در این بخش ثبت کنید
بارگذاری مجدد