بازار آهن آلات سیزدهم شهریور

3 هفته پیش1460بازدید0دیدگاه0امتیاز (0 رای)
بازار آهن آلات سیزدهم شهریور

تحلیل مختصری از بازارآهن آلات ایران در روز گذشته

با توجه به رصد حوزه قوطی آهن بنظر میرسد که این بازار طی روز گذشته نیز بر مدار ثبات در برخی و کاهش در برخی دیگر از مبادی قرار داشته است. قوطی پروفیل بارگیری از تهران با 10 تومان کاهش اعلام گردید و قوطی پروفیل بارگیری از اصفهان نیز  با 30 تومان کاهش قیمت اعلام شد. هم چنین با توجه به تکمیل تقریبی جدول نرخ متوسط تولیدکنندگان حوزه میلگرد آجدار؛ حدود 10 تومان کاهش قیمت میانگین نرخ این حوزه در روز گذشته دیده شده است.

میلگرد ذوب آهن بارگیری از کارخانه و انبار با 10 تا 25 تومان کاهش اعلام گردید. تیرآهن ذوب آهن نیز بارگیری از کارخانه با 10 تومان کاهش در سایزهای سنگین اعلام گردید. هم چنین تیرآهن ذوب آهن بارگیری از انبار ثابت اعلام گردید. صنایع مفتولی حرارتی و زیگزاگ با قیمت ثابت اعلام شد. ورق سیاه مبارکه و کاویان حدود 30 تا 50 تومان کاهش قیمت داشت. ورق قلع اندود تقریباً از قیمت پایه  افزایش 4 درصدی داشت. نرخ ورق گالوانیزه و رنگی نیز با 10درصد افزایش قیمت همراه بود.

قیمت آهن آلات

برآیند نرخ حوزه قراضه آهن نیز بنا بر گزارش نرخ باکس؛ صرفنظر از برخی تغییرات جزیی، تقریبا و همچنان ثابت رصد گردید. به گفته منابع خبری بازار فولاد تخت و مقاطع در حال حاضر تفاوت های بسیاری دارند. در حال حاضر رکود در بازار فولاد به بخش مقاطع مربوط می شود چراکه محصولات فولاد طویل در بخش های ساخت و ساز و یا در پروژه های زیربنایی کاربرد داشته و به دلیل وجود رکود در این بخش ها و نیز عدم جذابیت طرح های زیر بنایی در حال حاضر این محصولات کاربرد چندانی در بازار فولاد کشور ندارند.

هم چنین در صورتی که فرصتی برای استفاده از محصولات فولاد طویل به وجود آید اکثرا در طرح هایی می باشد که بیشتر از 60 درصد آن ها پیشرفت کرده است. در حال حاضر به علت رکود در بازار محصولات فولاد بلند، کارخانه ذوب آهن قادر به فروش میلگرد تولیدی خود نبوده و بایستی برنامه خود را برای فروش شمش تنظیم کند. پس از آن کارخانه های نورد شمش را به میلگرد تبدیل خواهند کرد. بنابراین این روزها کارخانه ذوب‌آهن چون نمی‌تواند محصولات نهایی خود از جمله تیرآهن و میلگرد را بفروشد، شمش که محصول واسطه‌ ی این شرکت است را به فروش می ‌رساند.

اما این وضعیت در بازار محصولات فولاد تخت متفاوت می باشد. به گفته منابع خبری رکود موجود در بازار محصولات فولاد بلند در محصولات فولاد تخت مشاهده نمی شود و شرکت فولاد مبارکه هر سال به راحتی بیش از ۶ میلیون تن محصولات خود را به فروش می‌رساند. بنابراین در حال حاضر عمده رکود در بازار فولاد ایران به علت رکود موجود در بازار مقاطع می باشد و فروش محصولات فولاد تخت رضایت بخش می باشد.

قیمت میلگرد,قیمت سیم مفتولی

ثبات قیمت ورق فولادی اروپا

قیمت ورق فولادی تولید داخلی اروپا طی هفته گذشته ثابت باقی مانده است. به گفته منابع خبری علت این امر رکود فصلی با نزدیک شدن به اواخر ماه اوت بوده است. پیش بینی می شود که این وضعیت به زودی تغییر کند چراکه با فعالیت بازار به تدریج با فرا رسیدن نیمه اول ماه سپتامبر پس از تعطیلات تابستانی افزایش خواهد یافت. در حال حاضر به نظر نمی رسد که تغییر محسوسی در بازار فولاد داخلی اروپا ایجاد گردد با این حال کارخانجات انتظار دارند که بتوانند طی هفته های آتی قیمت ورق فولادی تولیدی خود را افزایش دهند.

شایعاتی نیز به گوش می رسد که کارخانه ArcelorMittal در نظر دارد قیمت ورق فولادی تولیدی خود را به میزان 40 یورو به ازای هر تن تا تاریخ 1 ماه اکتبر افزایش دهد. به گفته منابع خبری این افزایش قیمت در بازار داخلی حمایت خواهد شد زیرا کارخانجات در این منطقه خصوصا در شمال اروپا طی چند هفته اخیر معاملات زیادی را انجام داده اند و زمینه برای افزایش قیمت ها فراهم می باشد. هم چنین به نظر می رسد اقدامات ضد دامپینگ اخیر اروپا نقش مهمی را در افزایش قیمت ورق فولادی این منطقه خواهد داشت.

نوسانات قیمت ورق فولادی در اروپای شمالی

ارزیابی هفتگی متال بولتن از قیمت ورق گرم تولید داخلی شمال اروپا طی هفته گذشته به میزان 632-620 دلار به ازای هر تن بوده است که نسبت به قیمت اعلام شده طی هفته گذشته ثابت بوده است. این ارزیابی ها منعکس کننده پیشنهادات قیمت قابل اجرا شنیده شده در بازار داخلی اروپا بوده است.

هم چنین ارزیابی ها از قیمت ورق سرد در بازار داخلی شمال اروپا نیز به میزان 620-600 یورو به ازای هر تن گزارش شده است که این قیمت نیز نسبت به قیمت اعلام شده طی هفته گذشته ثابت بوده است. قیمت ورق گالوانیزه نیز در شمال اروپا به میزان 660-650 یورو به ازای هر تن بوده است که نسبت به قیمت 660-640 یورو به ازای هر تن اعلام شده طی هفته گذشته تقریبا ثابت بوده است.

نوسانات قیمت ورق فولادی در اروپای جنوبی

ارزیابی متال بولتن از قیمت ورق گرم تولید داخلی جنوب اروپا به میزان 520-500 یورو به ازای هر تن بوده که در برابر قیمت 530-500 یورو به ازای هر تن اعلام شده طی هفته گذشته اندکی کاهش یافته است. با وجودی که طی هفته گذشته معامله ای در این کشور منعقد نشده است پیش بینی ها از قیمت های قابل اجرا در این منطقه منعکس شده است.

هم چنین ارزیابی ها از قیمت ورق سرد این منطقه نیز به میزان 590-580 یورو به ازای هر تن بوده که نسبت به قیمت 600-580 یورو به ازای هر تن اعلام شده طی هفته گذشته کاهش یافته است. قیمت ورق گالوانیزه نیز به میزان 630-590 یورو به ازای هر تن اعلام شده است.

نوسانات قیمت ورق فولادی اروپای مرکزی

ارزیابی ها از قیمت ورق گرم این منطقه به میزان 510-500 یورو به ازای هر تن بوده است که از پیشنهادات شنیده شده در بازار داخلی منعکس گردیده است.

ارزیابی بازار آهن آلات

سوالات و نظرات کاربرانشما کاربران عزیز میتوانید نظرات و سوالات خود را در این بخش ثبت کنید