بازار آهن آلات طی چند هفته اخیر

2 سال پیش1431بازدید0دیدگاه0امتیاز (0 رای)
بازار آهن آلات طی چند هفته اخیر

تحلیل مختصری از بازارآهن آلات روز پنج شنبه

در اواخر هفته گذشته روند کاهشی در حوزه قوطی آهن کند شد؛ در واقع تعداد تولیدکنندگان قوطی و پروفیلی که روز پنج شنبه نرخهای اعلامی خود را با ثبات اعلام کردند؛ افزایش یافت. پروفیل زد  و زد رنگی بارگیری از اصفهان با قیمت ثابت  اعلام شد. قوطی پروفیل بارگیری از تهران با قیمت ثابت اعلام گردید. قوطی پروفیل بارگیری از اصفهان با  قیمت  ثابت  اعلام شد. قوطی ستونی بارگیری از انبار با  قیمت ثابت قیمت اعلام گردید. نظر به تکمیل تقریبی جدول نرخ متوسط تولیدکنندگان حوزه میلگرد؛ با توجه به تعطیلی تعداد کمی از مبادی این حوزه؛ میانگین نرخ روز پنج شنبه توام با حدود 5 تومان کاهش قیمت نسبت به روز گذشته شنیده شد.

میلگرد ذوب آهن بارگیری از کارخانه ثابت اعلام گردید. میلگرد ذوب آهن بارگیری از انبار ثابت اعلام گردید. کارخانه های تولید کننده میلگرد قیمت خود را ثابت اعلام کردند و برخی بین 10 تا 30 تومان قیمت محصولات خود را کاهش دادند. سپری نبشی و ناودانی بارگیری از انبار اصفهان ثابت اعلام گردید. تیرآهن ذوب آهن بارگیری از کارخانه با 5 تومان افزایش در سایزهای سنگین اعلام گردید. تیرآهن ذوب آهن بارگیری از انبار ثابت اعلام گردید. قیمت لوله داربستی بارگیری از اصفهان ،ثابت  اعلام گردید. حوزه قراضه آهن بنا بر گزارش هفته گذشته نرخ باکس؛ صرفنظر از یک افزایش جزئی، تقریبا ثابت شنیده شد. انواع ورق سیاه فولاد مبارکه در بازار امروز با ثبات قیمت همراه بود . کلیه ورقهای گالوانیزه در برخی کارخانه ها و ضخامت ها  با افزایش 30 تا 50 تومانی اعلام گردید .

فروش تیر آهن اصفهان

تحلیل بازارمقاطع ایران طی چند هفته اخیر

طبق بررسی های صورت گرفته بازار فولاد جهانی طی سه ماه اخیر روند افزایشی در پیش گرفته است و به گفته منابع خبری دلیل افزایش قیمت در بازارفولاد جهانی افزایش قیمت مواد اولیه هم چون قراضه، سنگ آهن، زغال سنگ و هم چنین کاهش تولید در کشورهای بزرگ فولادسازی و نیز افزایش تقاضا می باشد. هم چنین مشاهده می شود که افزایش قیمت در بازار جهانی بر قیمت محصولات داخل کشور نیز تاثیرگذار بوده است و بازار مقاطع ایران طی ماه های تیر و مرداد تحت تاثیر بازار جهانی روند افزایشی داشته است.

این در حالی است که طی هفته گذشته با کاهش قیمت در بازار جهانی شاهد توقف روند صعودی در بازار ایران بوده ایم. اما هم چنان میل به افزایش قیمت مقاطع در بازار ایران مشاهده می شود. در حال حاضر افزایش قیمت مقاطع در بازار ایران و به دنبال آن کاهش میزان تقاضا سبب رکود در بازار داخلی این کشور شده است و در چنین شرایطی قیمت ها توسط خریداران تعیین می گردد. طی چند هفته اخیر به علت وجود دغدغه تغییر وزرا و نیز روند صعودی قیمت ها در بازار جهانی که برروی قیمت محصولات داخل کشور نیز تاثیرگذار بود، چنین به نظر می رسید که بازار فولاد ایران در حال بهبود می باشد. هم چنین پیش بینی ها از بازار مقاطع ایران حاکی از آن است که در چند هفته آتی به علت شروع سفرهای پایان تابستان ممکن است برخی از خریدها متوقف شوند.

هم چنین با فرارسیدن سوگواری تاسوعا و عاشورا در هفته اول مهر اگر تغییر و تحولی بخواهد در بازار مقاطع ایران رخ دهد به هفته دوم مهرماه موکول خواهد شد. از طرف دیگر پیش‌بینی‌های صورت گرفته با توجه به اوضاع کنونی بازار که پایداری نسبی را از دست داده، به صورت روزانه می باشد.

 
سوالات و نظرات کاربرانشما کاربران عزیز میتوانید نظرات و سوالات خود را در این بخش ثبت کنید
بارگذاری مجدد