بازار جهانی قیمت ورق فولادی در هفته ای که گذشت

4 ماه پیش3330بازدید0دیدگاه2امتیاز (2 رای)
بازار جهانی قیمت ورق فولادی در هفته ای که گذشت

افزایش قیمت ورق فولادی وارداتی عربستان سعودی به دنبال افزایش تقاضا

به گزارش پایگاه خبری مرکزآهن طبق اخبار منتشر شده از آژانس گزارش قیمت متال بولتن در تاریخ 18 ماه ژوئیه، قیمت ورق فولادی رول گرم وارداتی به عربستان سعودی طی هفته گذشته افزایش یافته است. علت این امر افزایش بالای تقاضا برای این محصول در بازار داخلی کشور می باشد. قیمت پیشنهادی کشور چین برای واردات ورق فولادی رول گرم به ضخامت 2 میلی متر به این کشور 550-450 دلار به ازای هر تن بوده است. با این حال تاجران ورق فولادی در کشور عربستان بر این باورند که قیمت قابل اجرا در این کشور به میزان 530 دلار به ازای هر تن بوده و مشتریان از قیمت های بالاتر استقبال نخواهند کرد. 

هم چنین کشور مصر نیز قیمت پیشنهادی برای این محصول را به میزان 525 دلار به ازای هر تن، کشور ژاپن 530 دلار به ازای هر تن و کشور هند 540-530 دلار به ازای هر تن به عربستان سعودی اعلام کرده اند. به گفته یکی از تاجران قیمت پیشنهادی از سوی کشور ژاپن برای بازار داخلی عربستان قابل قبول می باشد.

به گفته منابع خبری میزان تقاضا برای ورق فولادی به طور ناگهانی افزایش یافته است و در صورت افزایش تقاضا برای این محصول در بازار داخلی چین، روند صعودی افزایش قیمت ممکن است ادامه یابد.

ارزیابی هفتگی آژانس گزارش قیمت متال بولتن از قیمت ورق گرم  فولادی  وارداتی به عربستان سعودی تا روز سه شنبه مورخ 18 ماه ژوئیه به میزان 540-525 دلار به ازای هر تن بوده است که نسبت به قیمت 520-500 دلار به ازای هر تن طی هفته گذشته، افزایش زیادی یافته است. هم چنین طبق اخبار منتشر شده از آژانس گزارش قیمت متال بولتن در تاریخ 19 ماه ژوئیه، هیچ معامله عمده وارداتی برای ورق فولادی تاکنون در این کشور منعقد نشده است.

اخبار رسیده حاکی از آن است که یکی از خریدارن در بازار داخلی این کشور معامله ای با کشور هند به مبلغ 540 دلار به ازای هر تن منعقد کرده است. با این حال اکثر خریداران بر این باورند که قیمت قابل اجرا در بازار این کشور 530 دلار به ازای هر تن می باشد. به گفته تاجران محلی میزان تقاضا ورق فولادی افزایش یافته است، اوضاع بازار مطلوب بوده و با این حال انتظار می رود که روند صعودی افزایش قیمت نیز ادامه یابد.

این در صورتی است که کشور چین میزان تولید ورق فولادی خود را افزایش ندهد زیرا بازار داخلی چین اکنون مطلوب می باشد. بنابراین افزایش یا کاهش قیمت ورق فولادی بستگی به کشور چین دارد.

 اخبار رسیده حاکی از آن است که قیمت پیشنهادی ورق فولادی رول سرد وارداتی از کشور چین به عربستان به میزان 585-580 دلار به ازای هر تن بوده است.

ارزیابی هفتگی آژانس گزارش قیمت متال بولتن از قیمت ورق سرد فولادی  وارداتی به کشور عربستان تا روز سه شنبه مورخ 18 ماه ژوئیه به میزان 585-580 دلار به ازای هر تن بوده است که نسبت به قیمت هفته گذشته (575-570 ) دلار به ازای هر تن) افزایش یافته است. با این حال قیمت ورق فولادی گالوانیزه وارداتی از کشورهای چین و هند به عربستان نیز به ترتیب 690 و 750 دلار به ازای هر تن اعلام شده است.

هم چنین ارزیابی هفتگی آژانس گزارش قیمت متال بولتن از قیمت ورق گالوانیزه وارداتی به عربستان سعودی 740-650 دلار به ازای هر تن بوده است. این قیمت طی هفته گذشته 740-640 دلار به ازای هر تن بوده که طی این هفته شاهد افزایش قیمت می باشیم. اخبار رسیده حاکی از آن است که تاکنون معامله ای برای خرید ورق فولادی منعقد نشده است ولی به علت افزایش تقاضا انتظار می رود که به زودی شاهد معاملات زیادی در این کشور باشیم.

افزایش قیمت محصولات فولاد تخت وارداتی ایران طی هفته گذشته

بنا به گزارش مرکزآهن طبق اخبار منتشر شده از آژانس گزارش قیمت متال بولتن در تاریخ 19 ماه ژوئیه، قیمت محصولات تخت فولادی وارداتی ایران طی هفته گذشته افزایش یافته است. طبق اخبار منتشر شده علت این امرکاهش دسترسی این کشور  به کشورهای مستقل اتحادیه ای می باشد.

اخبار رسیده حاکی از آن است که قیمت محصولات فولاد تخت وارداتی طی هفت روز گذشته در ایران افزایش پیدا کرده است. برخی منابع خبری علت افزایش قیمت محصولات فولاد تخت وارداتی ایران را روند صعودی قیمت محصولات تخت فولادی در یک هفته اخیر و در بازارهای بین‌المللی کشورهای مستقل اتحادیه ای دانسته اند.

از طرفی به علت محدودیت دسترسی ایران به منابع بازارهای بین‌المللی کشورهای مستقل اتحادیه ای ، قیمت این محصولات در بازار داخلی ایران هم رو به افزایش می باشد . هم چنین به گفته منابع خبری متال بولتن یکی دیگر از عوامل تقویت کننده افزایش قیمت این محصولات در منطقه، محدودیت دسترسی به مواد اولیه ای است که پیش از این توسط تامین کنندگان بزرگی مثل کشورهای ایران، روسیه و قزاقستان فراهم می شده است.

به گفته برخی از تاجران محصولات فولاد تخت، تقاضا برای محصولات فولادی تخت نیز در ایران به علت بهبود در بازار لوله فولادی و قیمت پروفیل آهن این کشور؛ اخیرا افزایش یافته است.

به گفته منابع خبری میزان تقاضا برای محصولات فولاد رول در ایران اخیرا بسیار بالا می باشد. این در حالی است که میزان عرضه در این کشور محدود شده است. بنابراین میزان واردات و قیمت های داخلی محصولات فولاد تخت افزایش یافته است و تامین کنندگان کشورهای مستقل اتحادیه ای هم چنان به ارائه پیشنهادات خود ادامه می دهند. با این حال کارخانجات تولیدکننده محصولات فولاد تخت از قبیل ورق فولادی در کشورهای روسیه و قزاقستان تا این لحظه پیشنهاد دقیقی برای قیمت های خود به ایران اعلام نکرده اند.

ارزیابی هفتگی آژانس گزارش قیمت متال بولتن از قیمت ورق فولادی رول گرم وارداتی به ضخامت 2 میلی متر به کشور ایران تا تاریخ 19 ماه ژوئیه تا کنون به میزان 500-470 دلار به ازای هر تن بوده است که به صورت تحویل در بنادر ایرانی فروخته شده است. این در حالی است که این قیمت طی هفته گذشته به میزان 490-468 دلار به ازای هر تن بوده است و طی این هفته شاهد افزایش قیمت این محصول بوده ایم.

سوالات و نظرات کاربرانشما کاربران عزیز میتوانید نظرات و سوالات خود را در این بخش ثبت کنید
بارگذاری مجدد