عمیق تر شدن نگرانی ها در بازار خرید آهن آلات 16 آبان 96

2 ماه پیش1831بازدید0دیدگاه1امتیاز (1 رای)
عمیق تر شدن نگرانی ها در بازار خرید آهن آلات 16 آبان 96

تحلیل بازار خرید آهن آلات روز گذشته

خرید آهن آلات طی هفته جاری تقریبا روند ثابتی را در پیش گرفته است و اتفاق خاصی در بازار فولاد رخ نداده است. روز گذشته این بازار چهارمین روز آرام خود را تجربه کرده است و رونق بسیار کمی در بازار خرید آهن آلات مشاهده شده است. بازارهایی هم چون بازار آهن آلات، بازار پتروشیمی و بورس انرژی طی هفته جاری روند بسیار کندی داشته اند به طوری که در بازار خرید آهن آلات و بازار پتروشیمی حتی شاهد افت قیمت ها نیز بوده ایم.

در روز گذشته نیز هم چون سایر روزهای هفته جاری بازار آهن آلات روند نزولی را تجربه کرد. تا جایی که پیش بینی کلی برای این بازار تداوم روند نزولی بوده است. این در حالی است که در ساعات پایانی روز دوشنبه نشانه هایی از افزایش قیمت ها در بازار خرید آهن آلات وجود داشته و معاملات اندکی رونق یافته بود. با این حال روز گذشته خبر خاصی در بازار داخلی مشاهده نشده است.

با توجه به روند نزولی در بازار خرید آهن آلات و هم چنین مقاومت برخی از کارخانجات در برابر کاهش قیمت آهن آلات شاید این نوسانات کوچک در بازار این محصولات مهم باشد. ولی واقعیت این امر این است که بازار خرید آهن آلات در حال حاضر بی رونق بوده و بازار با محدودیت میزان تقاضا مواجه گردیده است. با در نظر گرفتن تعطیلی روز پنج شنبه و مراسم اربعین و هم چنین مسافرت ها طی هفته جاری، روند نزولی مشاهده شده در بازار خرید آهن آلات غیر منطقی نمی باشد.

قیمت آهن آلات اصفهان

تاثیر شمش بر بازار آهن آلات روز گذشته

بنابراین بهتر است افت بازار داخلی را به عنوان یک واقعیت واضح طی روزهای جاری بپذیریم. هم چنین طی روز روزهای اخیر قیمت شمش نیز مجددا کاهش یافته است بنابراین پیش بینی می شود که قیمت ها در بازار خرید آهن آلات طی روزهای آتی افت بیشتری نیز یابد. چنین به نظر می رسد که این روند نزولی قیمت ها در هفته جاری ادامه داشته باشد ولی برای پیش بینی تداوم این روند طی هفته آینده بایستی بیشتر منتظر بمانیم چراکه در حال حاضر نشانه های جدی برای تغییر جریان حاکم بر بازار مشاهده نمی شود.

به گفته منابع خبری چنانچه به معاملات صورت گرفته برای آهن آلات در بازار بورس نگاهی بیندازیم متوجه خواهیم شد که بازار این محصولات در حال حاضر در آرامش نسبی می باشد. این در حالی است که میزان عرضه و تقاضا نیز در حال حاضر در تعامل بوده ولی این تعامل شکننده می باشد. اخبار رسیده حاکی از آن است که در میزان تقاضا هم چنان ورق گرم با بیشترین میزان تقاضا روبرو می باشد و قیمت های نقدی نسبت به مچینگ برتری بیشتری را دارا می باشند.

تحلیل قیمت مقاطع و فولاد تخت روز گذشته

این مساله طی هفته های اخیر برای بار دوم رخ داده است و سوالات بسیاری در این باره راجع به بازار خرید آهن آلات وجود دارد. هم چنین در بخش مقاطع طی روز گذشته ثبات تقریبی توام با میل به افزایش قیمت و کاهش تخفیفات در تعداد اندکی از مبادی در بازار حوزه تولیدکنندگان میلگرد آجدار مشاهده گردید. میلگرد ذوب آهن بارگیری از کارخانه و انبار با کاهش 5 تا 15 تومانی اعلام گردید.

هم چنین اکثر کارخانه های تولید کننده میلگرد قیمت خود را ثابت اعلام کردند. تیرآهن ذوب آهن بارگیری از کارخانه و انبار اصفهان نیز با قیمت ثابت اعلام گردید. در سایر بخش ها نیز قیمت پروفیل آهن بارگیری از تهران با 70 تومان افزایش در ضخامت 1.5اعلام گردید. قوطی پروفیل بارگیری از اصفهان با 70 تومان افزایش قیمت در ضخامت 1.5 اعلام گردید.  در بخش محصولات فولاد تخت نیز نرخ انواع ورق سیاه فولاد مبارکه و انواع ورق های گالوانیزه و رنگی و روغنی در بازار روز گذشته با ثبات قیمت همراه بود.

سوالات و نظرات کاربرانشما کاربران عزیز میتوانید نظرات و سوالات خود را در این بخش ثبت کنید
بارگذاری مجدد