بازار فولاد کشورهای اروپایی

2 سال پیش1850بازدید0دیدگاه0امتیاز (0 رای)
بازار فولاد کشورهای اروپایی

گسترش تولید کارخانجات فولاد اروپای غربی

به نقل از متال اکسپرت، گروه کالاهای بین المللی و صنعتی فولادی اروپای غربی با اندوختن دارایی، حضور خود را در بازار فولاد انگلستان گسترش داده است.

در حال حاضر این شرکت 100 درصد از سهام میله فولادی شرکت کاپارو را خریداری کرده است.این کسب و کار شبکه کارخانه های فولاد انگلستان را تکمیل خواهد کرد و آن را قادر می سازد که طیف گسترده ای از محصولات فولادی را به بازار عرضه کند.به گفته رئیس گروه کالاهای بین المللی و صنعتی فولادی اروپای غربی: " این معامله ما را به رقابت موثر قادر خواهد ساخت و سبب می شود که بتوانیم سهم واردات بازار را به دست آوریم که این امر به بازسازی صنعت فولاد بریتانیا کمک شایانی خواهد کرد. همان طور که پیش تر توسط متال اکسپرت منتشر شده، صنعت فولاد کاپارو یکی دیگر از قربانیان محصولات وارداتی ارزان قیمت چینی، تعرفه برق بالا و افت قیمت فولاد در پاییز سال 2015 بوده است.بنابراین دارایی های این شرکت به مدیریت واگذار شده یا فروخته شده است. لازم به ذکر است که شرکت کاپارو، بزرگترین تولیدکننده میله فولادی در انگلستان با ظرفیت 400000 تن در سال بوده و در زمینه ساخت انواع میله ها، نبشی، تیرآهن  فعالیت دارد.

افزایش قیمت سیم مفتولی ایتالیا برخلاف تقاضای ضعیف بازار

طبق اخبار منتشر شده در متال اکسپرت، برخلاف فعالیت ضعیف خرید در بازار داخلی جنوب اروپا، تولیدکنندگان فولاد ایتالیا قیمت های پیشنهادی خود را برای سیم مفتولی تولید داخلی را در ماه جاری افزایش داده اند که علت این امر کمبود پیشنهادات وارداتی و بازسازی کسب و کار فولاد در کشور اروپا می باشد.

فعالان بازار بر این باورند که این روند صعودی قیمت ممکن است در ماه ژوئیه نیز ادامه یابد.

به علت محدود بودن منابع تامین سیم مفتولی تولید داخلی و محدودیت پیشنهادات وارداتی به کشور، تولیدکنندگان داخلی قیمت های پیشنهادی خود را برای سیم مفتولی نسبت به قیمت های اوایل ماه ژوئن به میزان 10 یورو به ازای هر تن افزایش داده و قیمت این محصول به میزان 450-440 یورو به ازای هر تن رسید.

به گفته یکی از تاجران : " در حال حاضر با یک انحصار دوگانه مابین شرکت های Pittini و Alfa Acciai روبرو هستیم. علاوه بر این عملا هیچ پیشنهادی از سوی کشورهای دیگر نداریم. بنابراین جایگاهی برای کاهش قیمت سیم مفتولی در کشور ایتالیا وجود ندارد. "

با این حال فعالیت خرید به علت رکود بخش ساخت و ساز این کشور، ضعیف می باشد.معاملات اخیر صورت گرفته در بخش سیم مفتولی صادر شده از کشور ایتالیا به لهستان به قیمت 450 یورو به ازای هر تن تا اواخر ماه ژوئن منعقد شده است در حالی که پیشنهادات فعلی 10 یورو به ازای هر تن بالاتر می باشد.علاوه بر این خریداران سایر مناطق اروپایی علاقه زیادی به خرید سیم مفتولی از کارخانجات ایتالیایی نشان داده اند.

به گفته یکی از تولیدکنندگان سیم مفتولی ایتالیا : " تقاضای بهتر در بازار فولاد اروپا وجود دارد که علت این امر کاهش تولید سیم مفتولی در اوکراین می باشد. " برخی عقیده دارند که قیمت سیم مفتولی تولید داخلی اروپا در ماه ژوئیه 10-5 دلار به ازای هر تن افزایش خواهد یافت زیرا احتمالا قیمت قراضه فولادی با افزایش تقاضا در این ماه افزایش خواهد یافت.

افزایش قیمت تیرآهن ایتالیا

بنابر اخبار متال اکسپرت، قیمت تیرآهن و میله فولادی ایتالیا در ماه ژوئن قیمت های متفاوتی داشته است.احتمال قوی وجود دارد که قیمت هر دو محصول به زودی افزایش یابد. اخبار رسیده حاکی از آن است که قیمت پیشنهادی تیرآهن در طول ماه به میزان 5 یورو به ازای هر تن کاهش یافته است که علت این امر تقاضای ضعیف صنایع مصرف کننده می باشد.در همین زمان، قیمت میله فولادی به میزان 15-10 دلار به ازای هر تن افزایش یافت.ای در حالی است که تولیدکنندگان به افزایش میزان تقاضا امید دارند.

قیمت های پیشنهادی تیرآهن و میله فولادی به میزان بالاتری در ماه ژوئیه صعود خواهد کرد.گروه فولادسازی Beltrame، یکی از بزرگترین تولیدکنندگان فولاد ایتالیا، طی بیانیه ای اعلام کرده که قصد دارد در ماه جاری طرح افزایش قیمت محصولات خود از جمله تیرآهن و میله فولادی را به صورت گام به گام پیش ببرد.هدف اصلی از افزایش قیمت محصولات توسط تولیدکنندگان تورم شدید برخی از فاکتورهای هزینه بوده که تاثیر بالایی بر بازده دارد.

هدف اصلی از افزایش قیمت محصولات توسط تولیدکنندگان تورم شدید برخی از فاکتورهای هزینه بوده که تاثیر بالایی بر بازده دارد.این شرکت قیمت پیشنهادی تیرآهن و میله فولادی تولیدی خود را به میزان 15 دلار به ازای هر تن برای تمامی سفارشات جدید از تاریخ 10 ماه ژوئیه افزایش خواهد داد.

بازار ورق فولادی لهستان

طبق اخبار متال اکسپرت، شرکت فولادسازی Huta Batory، تولید کننده ورق فولادی کشور لهستان در نظر دارد که تولید ورق فولادی خود را از اواخر سال 2017 پس از 2 سال توقف شروع کند.تولید کننده این شرکت قصد دارد سهم بازار خود را که اکنون توسط واردات اشغال شده است به دست آورد.مالک جدید این شرکت تولید ورق فولادی را از در سه ماهه آخر سال مجددا آغاز خواهد کرد.در حال حاضر واردات به بازار ورق فولادی لهستان تسلط داشته و این شرکت درنظر دارد سهم بازار را از محصولات تولید داخلی تامین کند.

به گفته یکی از فعالان بازار : " میزان مصرف ظاهری ورق فولادی لهستان نزدیک به یک میلیون تن در سال می باشد و تقریبا 80 درصد از این نیاز توسط واردات در این کشور تامین می گردد. بنابراین فرصت مناسبی برای بازگشت این کارخانه به بازار داخلی می باشد.وی افزود که کارخانجات تولید ورق فولادی داخل کشور موفق به تامین نیاز مصرف کنندگان نبوده اند که این امر شانس بازگشایی مجدد این کارخانه را افزایش می دهد.

به گفته انجمن فولاد لهستان کارخانجات تولید ورق فولادی لهستان حدود 360000 تن ورق فولادی در سال 2016 تولید کرده اند که نسبت به میزان تولید سال گذشته 20000 تن کاهش یافته است.برای کارخانجات مشکل می باشد که با محصولات وارداتی رقابت کنند زیرا گاهی اختلاف قیمت محصولات داخلی و وارداتی تا 40 یورو به ازای هر تن نیز می رسد.

سوالات و نظرات کاربرانشما کاربران عزیز میتوانید نظرات و سوالات خود را در این بخش ثبت کنید
بارگذاری مجدد