بازار محصولات فولادی ایران و جهان روز گذشته

10 ماه پیش1357بازدید0دیدگاه0امتیاز (0 رای)
بازار محصولات فولادی ایران و جهان روز گذشته

گزارش مختصری از بازار محصولات فولادی روز گذشته

از بازار قوطی آهن و پروفیل خبرهای رسیده حاکی از از آن است که بازار این محصولات وضعیتی شبیه روز قبل داشته است، ثبات در برخی مبادی توام با افزایش تخفیف و کمی کاهش قیمت در برخی مبادی دیگر . در بازار میلگرد نیز با توجه به تکمیل تقریبی جدول نرخ متوسط تولیدکنندگان حوزه میلگرد بطور متوسط حدود 30 تومان کاهش قیمت در روز گذشته رصد شده است. در خصوص بازار تیرآهن ذوبی اصفهان هم؛ در راستای جو حاکم بر بازار روز گذشته مقاطع طویل فولادی و در برخی از انبارهای اصفهان و تهران؛ اندکی کاهش قیمت در خصوص سایزهای ریز دیده شده است .

کاهش حجم محصولات فولادی وارداتی آمریکا به غیر از لوله فولادی در ماه ژوئیه

میزان کل حجم محصولات فولادی وارداتی به کشور آمریکا در ماه ژوئیه نسبت به ماه قبل از آن کاهش یافته است. با این حال به گفته منابع خبری حجم واردات لوله فولادی این کشور در ماه ژوئیه افزایش یافته است. میزان محموله های وارداتی لوله های فولادی به این کشور در ماه گذشته بسیار بالا بوده است. طبق آمار منتشر شده میزان کل لوله فولادی وارداتی در ماه ژوئیه به میزان 336851 تن بوده است که نسبت به میزان وارد شده در ماه ژوئن 5/12 درصد افزایش یافته است. این میزان در ماه ژوئن 299306 تن بوده است.

فروش انواع لوله قیمت مناسب

آمار منتشر شده حاکی از آن است که این میزان واردات لوله فولادی بیشترین میزان در چندین ماهه گذشته بوده است و حداقل از تمامی آمار منتشر شده از ماه اوت سال 2015 بیشتر بوده است. میانگین واردات لوله فولادی این کشو که تا پایان ماه ژوئن محاسبه شده است از سال 2014 تاکنون در بالاترین سطح خود بوده است. این میانگین واردات در سال 2014، به میزان 241737 تن بوده است. در بین ماه های ژانویه تا ژوئن کشور آمریکا به میزان 45/1 میلیون تن لوله فولادی وارد کرده است که این رقم نسبت به 406488 تن لوله فولادی وارد شده در مدت زمان مشابه سال 2016 بسیار بالاتر بوده است.

هم چنین حجم کل لوله فولادی وارد شده به کشور در ماه ژوئیه به میزان 205836 تن بوده است که نسبت به میزان 175775 تن واردات این محصول در ماه ژوئن به میزان 1/17 درصد افزایش یافته است. میانگین واردات لوله فولادی از ماه های ژانویه تا ژوئن به میزان 145313 تن بوده که از سال 2015 تاکنون بی سابقه بوده است. برای لوله فولادی استاندارد نیز میزان واردات آن در ماه ژوئیه به میزان 3/38 درصد افزایش یافته است و از میزان 84597 تن در ماه گذشته به میزان 116991 تن رسیده است.

برای این محصول نیز میانگین واردات آن از ماه های ژانویه تا ژوئن در بالاترین حد خود از سال 2009 بوده است. هم چنین آمار نشان می دهد 550343 تن لوله فولادی در شش ماهه نخست سال جاری به کشور وارد شده است که این میزان سه چهارم از کل محصولات فولادی وارداتی در سال 2016 و حتی بیشتر از کل 538331 تن محصولات فولادی وارداتی به این کشور در سال 2009 بوده است. با این حال میزان کل محصولات فولادی وارداتی به کشور آمریکا در ماه ژوئیه به میزان 15/3 میلیون تن بوده است که نسبت به 56/3 میلیون تن محصول فولادی وارد شده به این کشور در ماه قبل از آن به میزان 5/11 درصد کاهش یافته است. این امر سبب کاهش محموله های وارداتی میلگرد و مصولات فولادی نیمه تمام نیز می گردد.

واردات میلگرد این کشور نیز کاهش یافته است که علت این امر کاهش محموله های وارداتی از کشور ترکیه بوده است. این میزان از 101700 تن در ماه ژوئن به میزان 28078 تن در ماه ژوئیه کاهش یافته است که حدودا 4/72 درصد کاهش را نشان می دهد. پیش بینی ها در مورد بازار واردات فولاد تمام کاری شده 29 درصد در ماه ژوئیه و در کل 28 درصد برای هفت ماه نخست سال جاری بوده است. کشورهای کره جنوبی، ترکیه و آلمان سه صادرکننده عمده محصولات فولاد تمام کاری شده به کشور آمریکا در ماه ژوئیه بوده اند.

افزایش 10 دلاری قیمت سیم مفتولی کشور آمریکا

قیمت سیم مفتولی در بازار داخلی آمریکا طی هفته جاری به میزان 10 دلار به ازای هر تن افزایش یافته است که علت این امر اعلام افزایش قیمت این محصول توسط تولیدکنندگان عمده در کشور در تاریخ 16 ماه اوت بوده است. هم چنین علت دیگر افزایش قیمت این محصول افزایش قیمت 10 دلاری قراضه آهنی در این کشور بوده است. آخرین پیشنهادات قیمت سیم مفتولی این کشور نشان دهنده افزایش قیمت این محصول بوده است هرچند طی ماه های اخیر قیمت این محصول چندان تحت تاثیر قیمت قراضه آهنی نبوده است.

آخرین ارزیابی متال بولتن از قیمت سیم مفتولی تولید داخلی کشور آمریکا به میزان 610-590 دلار به ازای هر تن بوده است که نسبت به قیمت 600-580 دلار به ازای هر تن اعلام شده طی دو هفته گذشته افزایش یافته است. به گفته منابع خبری در حال حاضر بازار این محصول بسیار قوی می باشد. میزان تقاضا در بازار داخلی سیم مفتولی کشور آمریکا در حال حاضر بسیار زیاد بوده است. بنابراین میزان تقاضا در مقایسه با بازار آرام این محصول در ماه آوریل و نیز ماه می بسیار افزایش یافته است. با این حال در حال حاضر شاهد افزایش شدید قیمت های سیم مفتولی وارداتی به این کشور نیز بوده ایم و مشکل اصلی بازار داخلی رقابت با سیم مفتولی وارداتی از کشورهای اطراف می باشد.

خرید و فروش سیم مفتولی

با این حال پیش بینی می شود که طی چندین ماه آینده قیمت سیم مفتولی در این کشور افزایش بیشتری نیز یابد. در حال حاضر با وجود تقاضای بالا برای این محصول امکان کاهش  قیمت ها وجود نخواهد داشت. هم چنین قیمت محصولات وارداتی به میزان بالایی بوده و امکان خرید از بازار وارداتی این کشور وجود ندارد.

سوالات و نظرات کاربرانشما کاربران عزیز میتوانید نظرات و سوالات خود را در این بخش ثبت کنید
بارگذاری مجدد