بازار محصولات فولاد تخت جهانی

2 سال پیش1677بازدید0دیدگاه0امتیاز (0 رای)
بازار محصولات فولاد تخت جهانی

افزایش قیمت محصولات فولاد تخت وارداتی ویتنام

طبق اخبار منتشر شده از آژانس گزارش قیمت متال بولتن در تاریخ 28 ماه ژوئن قیمت واردات کویل نورد گرم شده ویتنام طی هفته گذشته افزایش یافته است که علت این امر کاهش عرضه کشور چین و افزایش قیمت های پیشنهادی منابع دیگر می باشد.

ارزیابی هفتگی آژانس گزارش قیمت متال بولتن از قیمت کویل نورد گرم شده وارداتی به جنوب آسیا به میزان 463-455 دلار به ازای هر تن (با احتساب هزینه حمل کالا تا مقصد) تا روز دوشنبه مورخ 26 ماه ژوئن گزارش شده است که علت این امر برگزاری تعطیلات در سنگاپور طی آن روز بوده است.

به گفته تاجران و منابع خرید در ویتنام  محموله های کویل نورد گرم شده وارداتی از چین به قیمت بالای 475-470 دلار به ازای هر تن (با احتساب هزینه حمل کالا تا مقصد) معامله شده است که علت این امر کاهش میزان عرضه در این کشور می باشد.

هم چنین اخبار رسیده حاکی از آن است که محموله ای به ظرفیت 30000 تن از کشور هند برای حمل و نقل در ماه اوت وارد شده است که قیمت پیشنهادی برای این معامله کمی بالاتر از 470 دلار به ازای هر تن (با احتساب هزینه حمل کالا تا مقصد) گزارش شده است.

هم چنین محموله ای از همان کارخانه برای ماه سپتامبر به قیمت 485 دلار به ازای هر تن (با احتساب هزینه حمل کالا تا مقصد) سفارش داده شده است.

هم چنین مواد وارداتی از کشور چین به قیمت 470 دلار به ازای هر تن (با احتساب هزینه حمل کالا تا مقصد) در روز جمعه به فروش رسید در حالی که قیمت معاملات طی چند روز اخیر در حدود 475 دلار به ازای هر تن بوده است.

منابع خبری در روز چهارشنبه خبر داده اند که تعدادی از کارخانجات چینی قیمت های صادراتی خود را به علت افزایش قیمت های بازار داخلی افزایش داده اند.

قیمت کویل نورد گرم شده محلی کشور چین درروز چهارشنبه به میزان زیادی افزایش یافته است که علت این امر توقف های تعمیر و نگهداری دستگاه ها و توقف تولید می باشد.

کاهش قیمت کویل نورد گرم شده اروپا

طبق اخبار منتشر شده از آژانس گزارش قیمت متال بولتن در تاریخ 29 ماه ژوئن قیمت کویل نورد گرم شده تولید داخلی اروپا پس از کاهش قیمت طی ماه گذشته، به سطح پایینی رسیده است.

به گفته فعالان بازار کاهش قیمت کویل نورد گرم شده در بازار اروپا : " تقاضا بهبود یافته است زیرا خریداران در جست و جوی کویل برای عرضه در سهام در نیمه دوم سال می باشند."

علاوه بر این به گفته منابع خبری، کارخانجات محموله هایی را برای انتقال در ماه سپتامبر به دیگر تولیدکنندگان پیشنهاد داده اند. در عین حال به گفته منابع بازار تعدادی از پیشنهادات مواد وارداتی به اروپا محدود شده است که علت این امر این است که انتظار می رود کمیسیون اروپا عوارض نهایی برای واردات مواد از کشورهای روسیه، اوکراین، برزیل، ایران و صربستان تعیین کند.

کمیسیون اروپا تصمیم گرفته است که عوارض ابتدایی را به پنج کشور تخصیص ندهد.

به گفته یکی از تاجران پیشنهادات وارداتی قابل اجرا بوده اما پیشنهادات پایینی از سوی کشور روسیه شنیده شده است که سبب ضعف بازار داخلی گشته است.

شمال اروپا:

ارزیابی هفتگی آژانس گزارش قیمت متال بولتن از قیمت کویل نورد گرم شده داخلی شمال اروپا طی هفته گذشته به میزان 579-557 دلار به ازای هر تن تا تاریخ 28 ماه ژوئن ثابت باقی مانده است.

ارزیابی ها منعکس کننده پیشنهادات و معاملات صورت گرفته در بازار داخلی می باشد. تعدادی از کارخانجات کویل نورد گرم شده تولیدی خود را به قیمت 557 دلار به ازای هر تن به فروش رسانده اند اما اکثر تولیدکنندگان قیمت معاملات خود را به میزان 579-568 دلار به ازای هر تن ثابت نگه داشته اند.

در عین حال، ارزیابی هفتگی آژانس گزارش قیمت متال بولتن از قیمت کویل نورد سرد شده تولید داخلی شمال اروپا 704-676 دلار به ازای هر تن گزارش شده است که نسبت به قیمت اعلام شده طی هفته گذشته کاهش یافته است.

هم چنین ارزیابی ها از قیمت کویل گالوانیزه شده نزدیک به 750-727 دلار به ازای هر تن اعلام شده است که نسبت به قیمت هفته گذشته (772-727 دلار به ازای هر تن ) کاهش یافته است.

جنوب اروپا:

ارزیابی هفتگی آژانس گزارش قیمت متال بولتن از قیمت کویل نورد گرم شده تولید داخلی جنوب اروپا 545-511 دلار به ازای هر تن تا تاریخ 28 ماه ژوئن بوده که نسبت به قیمت هفته گذشته (545-522 دلار به ازای هر تن) کاهش یافته است. هم چنین قیمت پیشنهادی کارخانجات کویل نورد گرم شده واقع در ایتالیا 511 دلار به ازای هر تن گزارش شده است. قیمت پیش بینی شده کویل نورد سرد شده جنوب اروپا نیز به میزان 659-625 دلار به ازای هر تن اعلام شده است و هم چنین ارزیابی ها از کویل گالوانیزه شده 693-670 دلار به ازای هر تن ) گزارش شده است. ارزیابی ها نسبت به هفته گذشته بدون تغییر باقی مانده اند.

اروپای مرکزی:

ارزیابی هفتگی آژانس گزارش قیمت متال بولتن از قیمت کویل نورد گرم شده تولید داخلی اروپای مرکزی 522-500 دلار به ازای هر تن بوده است که نسبت به هفته گذشته ثابت باقی مانده است.

ثبات بازار وارداتی فولاد تخت آمریکا

طبق اخبار منتشر شده از آژانس گزارش قیمت متال بولتن در تاریخ 29 ماه ژوئن، قیمت وارداتی محصولات فولاد تخت نورد شده به آمریکا طی هفته گذشته ثابت بوده است که علت این امر وقفه در فعالیت خرید به علت نتایج حاصل از تحقیقات بخش 232 می باشد.

بخش 232 به رئیس جمهور کشور آمریکا اجازه می دهد که در صورتی تشخیص دهد واردات خطری برای امنیت ملی ایجاد میکند عوارضی برای واردات محصولات تعیین کند.

ارزیابی هفتگی آژانس گزارش قیمت متال بولتن از قیمت کویل فولادی نورد سرد شده وارداتی تا روز پنج شنبه مورخ 29 ماه ژوئن به میزان 560-540 دلار به ازای هر تن ثابت باقی مانده است و قیمت کویل گالوانیزه نیز به میزان 885-845 دلار به ازای هر تن کاهش یافته است.

هم چنین قیمت ورق فولادی به میزان 680-620 دلار به ازای هر تن کاهش یافته است .

سوالات و نظرات کاربرانشما کاربران عزیز میتوانید نظرات و سوالات خود را در این بخش ثبت کنید
بارگذاری مجدد