بازار مقاطع کشورهای اروپایی 27 سپتامبر

2 ماه پیش1495بازدید0دیدگاه0امتیاز (0 رای)
بازار مقاطع کشورهای اروپایی 27 سپتامبر

ثبات قیمت میلگرد شمال اروپا به دنبال افزایش تقاضا و کاهش میزان عرضه 27 سپتامبر

قیمت میلگرد در شمال اروپا طی هفته جاری ثابت باقی مانده است. این در حالی است که میزان تقاضا مصرف کنندگان نهایی برای میلگرد در این منطقه افزایش یافته و بازار نیز با کمبود عرضه مواجه می باشد. ارزیابی متال بولتن از قیمت میلگرد در بازار داخلی این مناطق تا تاریخ 27 ماه سپتامبر به میزان 580-545 یورو (685-644 دلار) به ازای هر تن بوده است که نسبت به قیمت اعلام شده برای این محصول طی هفته گذشته ثابت باقی مانده است.

این ارزیابی ها برای قیمت خرید میلگرد براساس معاملات و پیشنهادات صورت گرفته در آلمان و هلند گزارش شده است. به گفته منابع خبری در حال حاضر بازار میلگرد با کمبود موجودی مواجه می باشد چراکه برخی کارخانجات اروپا که اکثرا کارخانجات اصلی تولید میلگرد این کشور نیز می باشند به میزان معمول میلگرد تولید نمی کنند. تعدادی از کارخانجات سفارشات قبلی خود با قیمت میلگرد پایین تر را اخیرا لغو کرده اند چراکه در حال حاضر هزینه های تولید میلگرد در این کارخانجات افزایش یافته و ناچار به افزایش قیمت میلگرد تولیدی خود می باشند.

به گفته منابع خبری طی ماه های اخیر به علت افزایش قیمت الکترودهای گرافیتی و نیز افزایش قیمت قراضه آهنی کارخانجات ناچار به افزایش قیمت خرید میلگرد تولیدی خود شده اند. هم چنین اخیرا افزایش شدیدی در هزینه های حمل و نقل در اروپا ایجاد شده است. میلگرد تولیدی برای ماه اکتبر به طور کامل پیش فروش شده است در حالی که میزان تقاضا هم چنان بالا می باشد و تعداد بسیار زیادی از مصرف کنندگان نهایی میلگرد منتظر خرید این محصول می باشند و امیدوارند که قیمت میلگرد به زودی کاهش یابد.

این در حالی است که در حال حاضر قیمت خرید میلگرد کاهش نیافته است و این خریداران ناچار به خرید می باشند. ارزیابی متال بولتن از قیمت قراضه آهنی در شمال اروپا به میزان 24/300 دلار به ازای هر تن تا تاریخ 27 ماه سپتامبر بوده است که نسبت به قیمت 18/339 دلار به ازای هر تن اعلام شده در تاریخ 20 ماه سپتامبر کاهش یافته است. کاهش قیمت قراضه آهنی بر قیمت میلگرد این منطقه تاثیرگذار خواهد بود. با این حال پیش بینی می شود که کاهش قیمت این محصول موقتی باشد.

قیمت تیر آهن روز

افزایش قیمت تیرآهن کشورهای اروپایی 28 سپتامبر

قیمت تیرآهن پیشنهادی در کارخانجات تولید فولاد واقع در اروپا طی هفته جاری افزایش یافته است. این در حالی است که قیمت قراضه آهنی در این مناطق کاهش یافته است. با این حال تولیدکنندگان این محصول اعلام کرده اند که تصمیم دارند قیمت تیرآهن تولیدی خود را به میزان بیشتری نیز افزایش دهند. به گفته منابع خبری میزان تقاضا برای تیرآهن طی روزهای اخیر افزایش زیادی یافته است در حالی که هزینه الکترود گرافیتی نیز به میزان بیشتری افزایش یافته است. افزایش قیمت فروآلیاژها و الکترودهای مصرفی برای ذوب قراضه آهنی، سبب افزایش هزینه های تولید به میزان حدودا 40 یورو به ازای هر تن شده است. پیش بینی می شود افزایش قیمت تیرآهن در این مناطق تداوم یابد ولی در سطحی که پیش تر مشاهده شده نخواهد بود.

به گفته منابع خبری چنانچه کارخانجات بتوانند تمام ظرفیت تیرآهن تولیدی خود را پیش فروش کنند، می توانند قیمت تیر آهن را به میزان بیشتری افزایش دهند ولی چنانچه قادر به فروش تمامی ظرفیت تولیدی خود تا دو هفته آینده نباشند، ناچار به کاهش قیمت تیر آهن خواهند بود. سهامداران در شمال اروپا قیمت تیرآهن را به میزان 600 یورو (705 دلار) به ازای هر تن پیشنهاد داده اند. با این حال به نظر نمی رسد کسی حاضر به پرداخت چنین مبلغ بالایی برای تیرآهن باشد. ارزیابی متال بولتن از قیمت تیرآهن تولیدی شمال اروپا در تاریخ 27 ماه سپتامبر به میزان 590-575 یورو به ازای هر تن بوده است که نسبت به قیمت تیرآهن اعلام شده طی هفته قبل از آن به میزان 15 یورو به ازای هر تن افزایش یافته است.

این در حالی است که قیمت تیر آهن تولیدی این منطقه در هفته گذشته به میزان 590-560 یورو به ازای هر تن بوده است. هم چنین قیمت تیرآهن تولیدی در جنوب اروپا نیز به میزان 590-570 یورو به ازای هر تن بوده که نسبت به قیمت تیرآهن 600-570 یورو به ازای هر تن اعلام شده طی هفته گذشته به میزان 10 یورو به ازای هر تن کاهش یافته است. این در حالی است که طی هفته گذشته قیمت قراضه آهنی در این مناطق کاهش یافته است که علت این امر افزایش میزان موجودی این محصول و نیز توافق تامین کنندگان قراضه آهنی در شمال آمریکا برای قیمت پایین تر محموله های خود بوده است. به گفته منابع خبری کاهش اندکی در قیمت قراضه آهنی مشاهده گردیده که در حال حاضر بر قیمت تیر آهن تاثیرگذار نبوده است. پیش بینی می شود که کاهش قیمت قراضه آهنی تاثیر عمده ای بر قیمت تیرآهن برای محموله های ماه نوامبر داشته باشد.

سوالات و نظرات کاربرانشما کاربران عزیز میتوانید نظرات و سوالات خود را در این بخش ثبت کنید
بارگذاری مجدد