بازنگری در محموله های وارداتی آهن آلات با چراغ سبز ترامپ

6 سال پیش1188بازدید0دیدگاه0امتیاز (0 رای)
بازنگری در محموله های وارداتی آهن آلات با چراغ سبز ترامپ

بررسی نتایج بند ۲۳۲ در قدم های پایانی

موضوع بررسي شرايط واردات محصولات آهن آلات به آمريكا كه تحت  بند ۲۳۲ امنیت ملی در اين كشور تحت بررسي است قرار است در اين هفته و پس از ملاقات ترامپ با گروهي از قانونگذاران روشن تر شود.

انتظار مي رود بعد از اين ملاقات برخي ابهامات برطرف شود زيرا عدم وجود يك راهكار رسمي فعالان بازار آهن آلات و البته مقامات را در شرايط مبهمي قرار داده است. در ابتداي فوريه رئيس كميسيون فولاد كنگره با ارسال نامه اي به ترامپ از وي خواست يك چشم انداز روشن براي قانون ۲۳۲ ترسيم نمايد. به گفته سخنگوي كاخ سفيد اين قانون بخشي از  اقدامات ترامپ براي تضمين تجارت سالم و حمايت از كارگران آمريكائي و همچنين رشد اقتصادي اين كشور است.

در تاريخ 20 آوريل 2017 بازنگري در محموله هاي وارداتي به آمريكا با چراغ سبز ترامپ و با عنوان تهديد عليه امنيت ملي اين كشور آغاز شد و در اواسط ژانويه نتايج بررسي ها توسط وزير بازرگاني ويلبر راس به ترامپ ارائه شد. براساس اعلام اين وزارتخانه و تحت اين قانون رئيس جمهور تا ۱۱ آوريل ۲۰۱۸ بايد براساس نتايج بررسي ها درباره اين روند تصميم گيري نمايد.

اشتهای بالای تولیدکنندگان آهن آلات ترک برای واردات قراضه

به دنبال خریدهای بالای محموله های قراضه توسط تولیدکنندگان آهن آلات ترک که به افزایش بهای این نهاده تولید طی هفته قبل منجر شد، تقاضا همچنان در بازار آهن آلات این کشور دیده می شود. بهای قراضه که در ابتدای هفته در محدوده ۳۴۰ دلار به ازای هر تن سی اف آر پیشنهاد می شد، در اواخر هفته به مرز ۳۵۰ دلار به ازای هر تن سی اف آر رسید و چند محموله از اروپا و امریکا در این محدوده معامله شد.

قیمت آهن آلات

پیشنهادات فعلی قراضه بالتیک در محدوده ۳۵۵ دلار به ازای هر تن سی اف آر پیشنهاد می شوند، از این رو ترجیح ترک ها به خرید از اروپا و امریکا می باشد. از طرفی، خرید میلگرد در بازار داخلی ترکیه که مدتها به امید افت قیمت ها به تعویق افتاده بود مجددا از سر گرفته شده است. با رشد مجدد تقاضا در بازار داخلی آهن آلات و غیبت چینی ها با توجه به شروع سال نو، شرایط برای تولیدکنندگان آهن آلات ترکیه بهبود یافته است و آنها را وادار به خرید مجدد قراضه نموده است.

به گفته منابع خبری پلنر پیشنهادات فعلی عرضه کنندگان قراضه از سطوح هفته گذشته فراتر رفته و قراضه امریکایی به محدوده ۳۵۵ دلار به ازای هر تن سی اف آر و قراضه بالتیک به محدوده ۳۶۰ دلار به ازای هر تن سی اف آر رسیده است، در حالی که قراضه انگلستان و اروپا در سطح ۳۴۵ تا ۳۴۷ دلار به ازای هر تن سی اف آر پیشنهاد می شوند. با وجود اینکه درخواست های خرید تولیدکنندگان آهن آلات ترک پایین تر از حد پیشنهادات فعلی می باشد، انتظار می رود که خریداران ترک به انجام معاملات خود طی هفته جاری ادامه دهند.

افزایش بهای بیلت سی آی اس در معاملات جدید

عرضه کنندگان بیلت بازار آهن آلات سی آی اس پیشنهادات جدید بیلت خود را در معاملات جدید افزایش داده اند. این افزایش را بیشتر مدیون رشد قیمت در بازار قراضه وارداتی ترکیه دانست.

پیشنهادات بهای بیلت صادراتی این منطقه به ۵۰۵ تا ۵۱۰ دلار به ازای هر تن فوب دریای سیاه برای تحویل آوریل افزایش یافته اند که نسبت به دور قبلی معاملات بین ۵ تا ۱۰ دلار افزایش نشان می دهند. در این میان، قیمت عملیاتی فعلی ۵۰۵ دلار به ازای هر تن فوب گزارش شده اند. عرضه کنندگان بازار آهن آلات سی آی اس چند محموله بیلت را در همین محدوده به شمال آفریقا صادر نموده اند، در حالی که تقاضا در بازار آهن آلات شرق آسیا به دلیل تعطیلات در چین چندان بالا نبوده و بازار با آرامش روبروست.

سوالات و نظرات کاربرانشما کاربران عزیز میتوانید نظرات و سوالات خود را در این بخش ثبت کنید
بارگذاری مجدد