تقاضا در حال بازگشت به بازار جهانی فولاد می باشد؟

6 سال پیش1151بازدید0دیدگاه0امتیاز (0 رای)
تقاضا در حال بازگشت به بازار جهانی فولاد می باشد؟

افت قیمت آهن آلات در چین به بیلت رسید.

بازار داخلی آهن آلات چین امروز با افت شدید همراه شد. در میان ۲۵ شهر مهم چین، قیمت میلگرد در ۱۸ شهر بین ۳۰ تا ۱۰۰ یوان افت نمود. قیمت ورق سیاه نیز در میان ۲۰ شهر مهم بین ۱۰ تا ۸۰ یوان کاهش یافت.

به گزارش پلنر بهای بیلت تانگشان هم در ۸ مارس با ۷۰ یوان کاهش به ۳۶۳۰ یوان به ازای هر تن رسید. قیمت میلگرد در بورس فیوچرز شانگهای به زیر ۳۸۰۰ یوان به ازای هر تن سقوط کرد. با این که محدودیت های ساخت و ساز عملا از ۳ مارس برداشته شده است، هنوز تقاضای موثر به بازار بازنگشته و فروشندگان برای به دست آوردن نقدینگی مجبور به فروش محصولات خود با تخفیف هستند.

میانگین قیمت میلگرد در ۲۵ شهر مهم چین به ۴۱۷۸ یوان رسید که نسبت به روز گذشته ۴۴ یوان افت را نشان می دهد. خریداران هنوز در حال نظاره بازار هستند و به نظر می رسد هنوز قیمتها به سطح مورد نظر آنها نرسیده است. انتظار برای کاهش مجدد قیمت آهن آلات در بازار فردا بسیار محتمل است.

کاهش قیمت سنگ آهن وارداتی

بهای سنگ آهن وارداتی در بازار نقدی بنادر به ۵۲۰ یوان رسید که نسبت به دیروز ۱۰ یوان افت را نشان می دهد. هنوز تولید در شمال کشور سطح پایینی دارد و تنها چند تولیدکننده آهن آلات نیاز به ترمیم موجودی انبار داشته اند.

میزان صادرات چین در فوریه امسال برابر با ۴/۷۷۷ میلیون تن بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱۵/۷ درصد افت را نشان می دهد. حجم تقاضایی که هر سال پس از پایان جشن فانوسها به بازار گسیل می شد، امسال هنوز به بازار برنگشته است و خریداران می خواهند در سطوح پایین تری از قیمت خرید نمایند. از طرفی، پیمانکاران ساختمانی در صدد هستند تا قیمت خدمات خود را افزایش دهند و این باعث تاخیر در شروع پروژه های ساختمانی شده است. با استارت ساخت و سازها در سایت های بزرگ انتظار می رود که بازار در اواخر مارس شرایط بهتری را پیش روی خود ببیند

آسيا خود را اماده قيمتهاي بالاي قراضه امريكا مي كند

تعرفه ثابت جديد امريكا بر واردات آهن آلات عامل افزايش قيمت واردات قراضه كانتينري به تايوان شد. فعالان بازار در حال اماده شدن براي پرداخت قيمت هاي بالاتر قراضه هستند.

به نقل از يكي از تجار تايوان افزايش قيمت آهن آلات در بازار داخلي امريكا باعث شد پيشنهادهاي فروش تامين كننده هاي قراضه امريكا افزايش يابد.

قیمت آهن آلات

جمعه 9 مارس قيمت واردات قراضه سنگين  كانتينري به تايوان به 365 تا 370 دلار CFR رسيد و نسبت به 353 تا 356 دلار ابتداي هفته رشد قابل توجهي داشت.

انتظار مي رود روند رو به رشد قيمت قراضه ادامه يابد تا جايي كه با افزايش بيش از حد قيمت، جو افزايشي حاكم بر بازار تضعيف شود. به گفته يكي از مصرف كننده هاي نهايي در تايوان تا وقتي كه خريداران بتوانند منابع تامين قراضه ديگري در ژاپن،چين و هنگ كنگ پيدا كنند، قيمت قراضه به روند افزايشي ادامه خواهد داد.

در سال 2017 امريكا با 1.22 ميليون تن صادرات قراضه به تايوان، بزرگترين تامين كننده قراضه به اين كشور بوده است. در هفته جاري روند افزايشي قراضه به بازار ويتنام نيز راه پيدا كرد و تولیدکنندگان آهن آلات پيشنهادهاي خريد خود را افزايش دادند.

به گفتار يكي از منابع اگاه، صادرات قراضه از سواحل غربي امريكا هم چنان ادامه خواهد يافت زیرا هزينه انتقال ان براي مصرف در بازار داخلي امريكا توسط ريل بالاست.

بازگشت تقاضا برای خرید آهن آلات بازار داخلی چین

افت قیمت آهن آلات در بازار داخلی و فیوچرز چین ادامه دارد. امروز قیمت میلگرد در بازار فیوچرز شانگهای ۱۴۴ یوان دیگر افت نمود و به ۳۷۰۹ یوان رسید، در بازار نقدی نیز قیمت روز میلگرد شانگهای سطح ۳۸۶۰ را لمس نمود.

به گزارش پلنر شرایط برای قیمت ورق سیاه نیز به همین ترتیب بوده و ۱۱۷ یوان افت در بازار امروز فیوچرز دالیان برای این محصول ثبت شد. بیلت تانگشان نیز امروز ۳۰ یوان دیگر کاهش یافت تا از جمعه هفته گذشته تا کنون ۱۳۰ یوان را از دست داده باشد.

اما بارقه های امید در بازار چین به چشم می خورد. امروز موجودی بیلت انبارها در تانگشان برای اولین بار طی هفته های گذشته با افت روبرو شد. در حال حاضر، موجودی انبارهای بیلت در تانگشان ۱ میلیون و ۱۵۸ هزار تن می باشد که نسبت به هفته گذشته ۱۴۵۰۰ تن کاهش را نشان می دهد.

انتظار افت قیمت محصولات فولادی چین

۷۹ مورد بازرسی های فنی در این هفته در ۱۶۴ کوره بلند تانگشان انجام شده است و میزان ظرفیت تحت تعمیر ۶۲۴۰۰ متر مکعب برآورد شده است. این میزان افت تولید ۱ میلیون و ۲۵۴ هزار و چهارصد تن را در بر داشته و نرخ بهره برداری از ظرفیت هم اکنون ۵۲/۴ درصد می باشد که ۰/۴۴ درصد از هفته گذشته بیشتر است.

گرچه بازار آهن آلات داخلی چین شرایط مناسبی ندارد و افزایش موجودی انبارها فروشندگان را مجبور به دادن تخفیف نموده است، این امکان وجود دارد که قیمت آهن آلات به کف مورد نظر خریداران نزدیک شده باشد و رفته رفته تقاضای نهفته در بازار هویدا شود. با این اتفاق، انتظار بر این است که افت قیمت فولاد اعم از محصولات نهایی و میانی متوقف شده و بازار چین به سمت رونق حرکت کند

سوالات و نظرات کاربرانشما کاربران عزیز میتوانید نظرات و سوالات خود را در این بخش ثبت کنید
بارگذاری مجدد