بازگشت قوی برای بازار آهن آلات چین

2 سال پیش1628بازدید0دیدگاه0امتیاز (0 رای)
بازگشت قوی برای بازار آهن آلات چین

پایان تعطیلات چین و بهبود بازار آهن آلات

بازار آهن آلات چین امروز پس از شروعی ضعیف در ادامه معاملات بسیار قوی دنبال شد و با افزایش برای زنجیره آهن آلات این کشور همراه شد. مقامات محلی آهن آلات و فولاد تانگشان امروز برنامه تولید برای دوره پس از زمستان را منتشر نموده اند که از ۱۶ مارس تا ۱۴ نوامبر پابرجا خواهد بود. بر طبق این برنامه، دولت محلی تانگشان محدودیتی بین ۱۰ تا ۱۵ درصد کمتر از ماکسیمم میزان تولید بسته به شرایط آلودگی هوا را برای حدود ۹ میلیون و ۷۸۵ هزار تن ظرفیت کوره بلندی این ایالت در فاصله زمانی مذکور اعمال خواهد نمود.

به گفته پلنر انتشار این خبر در میانه معاملات امروز کافی بود تا بازار آهن آلات چین روند صعودی در پیش گیرد. نرخ میلگرد در بازار فیوچرز شانگهای در پایان معاملات امروز در قیاس با روز قبل ۶۸ یوان افزایش داشت و به ۳۹۴۹ یوان رسید.

بهای سنگ آهن نیز امروز ۱۱ یوان رشد نمود و  ۵۴۸/۵ یوان به ازای هر تن را ثبت نمود. تقویت بهای سنگ آهن بیشتر امروز تحت تاثیر افزایش قیمت آهن آلات صورت گرفت. همچنین بهای زغال سنگ نیز رشد ۲۳ یوانی را ثبت نمود و به کانال ۱۳۹۸ یوان به ازای هر تن وارد شد. بهای کک هم با رشد چشمگیر ۶۴/۵ یوان به ۲۲۲۱ یوان به ازای هر تن رسید. رشد کک علاوه بر بهای آهن آلات ، متاثر از کاهش موجودی برخی کارخانجات تولید این نهاده تولید بوده است.

تعدیل بهای قراضه وارداتی بازار آهن آلات ترکیه

پیشنهادات زیاد قراضه در بازار وارداتی ترکیه به خریداران اجازه داد تا تخفیفات بیشتری را از عرضه کنندگان طلب نمایند. امروز تا به این لحظه چندین معامله برای قراضه از مناطق مختلف نهایی شده اند که حکایت از کمی تعدیل در بهای این نهاده تولید آهن آلات دارند.

در معامله اول که در سطح نسبتا بالایی بسته شد، ۲۵ هزار تن قراضه سنگین ۹۰ درصد و ۲۵ هزار تن قراضه شرد از یک عرضه کننده کانادایی به بهای میانگین ۳۷۰ دلار به ازای هر تن خریداری شد.

قیمت آهن آلات

پس از این معامله، تعداد زیاد محموله ها باعث شد تا خریداران قیمت های کمتری را طلب نمایند. در خرید بعدی یک محموله قراضه از اروپا شامل ۱۸ هزار تن قراضه ۷۵ درصد، ۷ هزار تن قراضه نوع ۱، ۴ هزار تن قراضه پرمیوم، ۳ هزار تن قراضه بوشلینگ و ۱۵۰۰ تن قراضه شرد به قیمت میانگین ۳۵۳/۵ دلار به ازای هر تن سی اف آر نهایی شد. در روز دوشنبه نیز محموله ای از قراضه انگلیسی ۸۰ درصد نیز در همین قیمت معامله شده بود.

محموله دیگری از بازار آهن آلات امریکا شامل ۱۳ هزار تن قراضه ۹۰ درصد، ۹ هزار تن قراضه شرد، و ۳ هزار تن قراضه پرمیوم نیز به قیمت ۳۶۱/۵ دلار به ازای هر تن سی اف آر خریداری شده است که تعدیل قراضه امریکایی را نشان می دهد. در معامله آخر نیز یک محموله از هلند متشکل از قراضه ۸۰ درصد به بهای ۳۵۱ دلار به ازای هر تن، قراضه شرد ۳۵۶ دلار به ازای هر تن و قراضه پرمیوم به قیمت ۳۶۱ دلار به ازای هر تن همگی سی اف آر معامله شده اند.

خریداران ترک مجبور به پذیرش سطوح جدید بهای بیلت

افزایش تدریجی بهای بیلت مورد قبول خریداران ترک قرار گرفته و رشد بهای قراضه باعث شده تا واردات از تولید به صرفه تر شود. تقاضا برای میلگرد کافی است و فعالان بازار انتظار رشد بیشتر بهای بیلت را دارند.

بهای بیلت وارداتی از منطقه سی آی اس در هفته جاری ۵ تا ۱۰ دلار دیگر افزایش داشته و به ۵۴۰ دلار به ازای هر تن سی اف آر رسیده است. چندین محموله نیز در محدوده ۵۴۰ تا ۵۴۵ دلار به ازای هر تن سی اف آر تحول آوریل نهایی شده که نشان می دهد خریداران با پذیرش افزایش بیشتر کنار آمده اند.

در ابتدای هفته جاری، قیمت های صادراتی سی آی اس به سطوح صادراتی چینی ها نزدیک شده که در صورت عدم افزایش قیمت توسط عرضه کنندگان چینی، ممکن است رشد بیشتر قیمت های سی آی اس را تحت فشار قرار دهد.

بهای بیلت داخلی ترک ها نیز به محدوده ۵۵۵ تا ۵۶۵ دلار به ازای هر تن تحویل درب کارخانه بدون احتساب VAT رسیده و چندین معامله در این سطح نهایی شده است.

سوالات و نظرات کاربرانشما کاربران عزیز میتوانید نظرات و سوالات خود را در این بخش ثبت کنید
بارگذاری مجدد