بازگشت گسترده چینی ها به بازارهای صادراتی با افت قیمت آهن آلات

6 سال پیش1295بازدید0دیدگاه0امتیاز (0 رای)
بازگشت گسترده چینی ها به بازارهای صادراتی با افت قیمت آهن آلات

عدم بازگشت تقاضای فصلی چین با افت قیمت آهن آلات داخل

با عدم بازگشت تقاضای فصلی به بازار داخلی چین و افزایش نگرانی ها از شعله ور شدن جنگ تجاری، بهای بیلت در تانگشان امروز شدیدا کاهش یافت و قیمت های صادراتی آهن آلات چینی ها را تحت تاثیر قرار داد. این مسئله به همراه قیمت های صادراتی منطقه سی آی اس، زمینه حضور تجار چینی در بازارهای صادراتی را بیش از پیش فراهم نمود و فشار بر بهای بیلت این مناطق را افزایش داد.

قیمت روز میلگرد در بازار فیوچرز شانگهای طی معاملات صبح سقف کاهش روزانه را زد و معاملات خود را متوقف نمود. در بازار فیزیکی نیز قیمت میلگرد در ۲۳ شهر مهم چین بین ۳۰ تا ۱۸۰ یوان کاهش یافت. در نتیجه، بهای بیلت تانگشان در معاملات امروز با ۱۴۰ یوان مواجه شد و به ۳۳۷۰ یوان به ازای هر تن رسید.

در حال حاضر، با توجه به قیمتهای داخلی بیلت، قیمتهای صادراتی تجار چینی در محدوده ۵۰۰ دلار به ازای هر تن توجیه اقتصادی دارد. این در حالیست که پیشنهادات در محدوده ۵۱۵ تا ۵۲۰ دلار به ازای هر تن فوب مطرح می شوند که از قیمتهای بازار آهن آلات سی آی اس بسیار پایین تر بوده و جذابیت زیادی را در میان خریداران ایجاد کرده و نیز سود بیشتری را نصیب فروشندگان خواهد ساخت.

عدم توقف سقوط آزاد قیمت آهن آلات

بخشی از افت قیمت بازار داخلی در نتیجه افزایش موجودی بیلت تجار چین در حدود ۱۱ هزار تن می باشد که کل موجودی انبارها را به ۱/۱۳۶ میلیون تن رسانده است. با این وجود هنوز هم برخی فروشندگان معتقدند که تقاضا به زودی به بازار برخواهد گشت.

به نظر می رسد که سیاست های دولت مرکزی در بهبود ساختار عرضه آهن آلات هنوز نتوانسته سقوط آزاد قیمتها را متوقف نماید. با وجود اینکه دولت تانگشان از راه اندازی مجدد کوره بلندهای متوقف در فصل زمستان به انحای مختلف جلوگیری نموده است، اما افزایش موجودی انبارهای تجار پیش از سال نو چینی ها بلای جان بازار آهن آلات چین شده و عامل فشاری جدی بر قیمتهای داخلی گشته است. تنها نکته مثبت افت قیمت را شاید بتوان نزدیک شدن سطوح فعلی با انتظارات خریداران باشد که شاید بتواند محرک تقاضا در هفته آتی باشد.

آهن آلات اصفهان

ارزيابي سنگ آهن در بازار چين

جمعه 23 مارس 2018 وزارت تجارت چين اعلام كرد كه قصد دارد در اقدام متقابل عليه امريكا 15 درصد تعرفه واردات بر مجموعه اي از محصولات آمريكايي شامل لوله فولادي و 25 درصد بر مجموعه ديگري از محصولات كه آلومنيم هم بين انهاست وضع كند.

به گزارش متال بولتن روز گذشته امريكا خبر از وضع تعرفه هاي جديد بر صادرات 60 ميليارد دلاري  چين به اين كشور داده بود. نگراني از جنگ تجاري بين امريكا و چين عامل افت  بورس  و بازار آتي در چين گرديد تا جايي كه شاخص تركيبي بورس شانگهاي 3.4 درصد كاهش يافت و ارزش قراردارد هاي اتي فروش 4.4 تا 7 درصد نسبت به روز گذشته كاهش يافت.

شاخص سنگ آهن وارداتي به چين با افت 2.6 دلاري مواجه شد و به 64.58 دلار CFR رسيد در حالي كه در بنادر چين معاملات سنگ آهن با افت 5 دلاري نسبت به ديروز 440 يوان معادل 60 دلار در مقايسه با شاخص وارداتي به ثبت رسيد.

بيلت تانگشان با افت 140 يواني مواجه شد و به 3370 يوان سقوط كرد. در بورس داليان نيز سنگ آهن معاملاتي تحويل مات مي افت 29 يواني داشت و به 437.5 يوان رسيد.

کاهش قیمت بیلت و اسلب بازار داخلی چین

در طی هفته گذشته قیمت بیلت و اسلب بازار داخلی چین کاهش داشته در حالی که سطح فعالیت های تجاری پایین بوده است. در طی هفته گذشته قیمت آتی فلزات در چین کاهش داشته که تاثیر منفی بر بازار بیلت و اسلب گذاشت. اگرچه تولیدکنندگان آهن آلات تمایل دارند قیمت های خود را افزایش دهند ولی تجار قیمت های خود را پایین تر اعلام می کنند. با توجه به کاهش قیمت های اخیر انتظار می رود قیمت بیلت و اسلب در هفته پیش رو روند ثابتی داشته باشد.

سوالات و نظرات کاربرانشما کاربران عزیز میتوانید نظرات و سوالات خود را در این بخش ثبت کنید
بارگذاری مجدد