بازگشت قیمت میلگرد بازار جهانی به روند افزایشی

6 سال پیش960بازدید0دیدگاه0امتیاز (0 رای)
بازگشت قیمت میلگرد بازار جهانی به روند افزایشی

ثبات قیمت روز میلگرد و قراضه عامل افزايش قيمت بيلت تركيه

رشد ارام قیمت روز میلگرد در بازار و ثبات قيمت قراضه باعث افزايش قيمت بيلت داخلي و وارداتي تركيه شد. به علاوه فولادسازهاي تركيه قيمتهاي  بالاتر قراضه را در معاملات جديد پذيرفتند. به گزارش متال اكسپرت در بخش واردات، بيلت CIS تحويل ماه مارس و آوريل با 5 تا 10 دلار افزايش نسبت با اواخر ماه ژانويه به 515 تا 520 دلار CFR رسيد.

خريد محموله 10,000 تني از بيلت به قيمت 515 دلار CFR در شمال تركيه گزارش شده است.در اواخر ماه ژانويه قيمتهاي معاملات در محدوده 505 تا 508 دلار CFR بود و معاملاتي به قيمت 500 دلار CFR نيز گزارش شد. به گفته يكي از منابع آگاه به دليل افزايش مجدد قيمت قراضه، در هفته هاي  پيش رو قيمت بيلت باز هم افزايش مي يابد و فولادسازها زير  فشار  نخواهند بود.

در بازار داخلي تركيه بيلت در گستره ي 535 تا 545 دلار EXW قرار دارد. آخرين معاملات به قيمت 535 تا 537 دلار EXW در إسكندرون به ثبت رسيده است. هفته گذشته در Izmir قيمت بيلت  در معاملات  520 دلار EXW بوده است و در هفته جاري 20 دلار بالاتر است

بازگشت قیمت روز میلگرد ترکیه به روند افزایشی

با رشد بهای قراضه وارداتی ترکیه توسط عرضه کنندگان مختلف، فولادسازان ترک از موقعیت استفاده نموده و قیمت روز میلگرد خود هم در بازار داخلی و هم در بازار صادراتی افزایش داده اند.

در دو روز گذشته معاملاتی برای قراضه وارداتی ترکیه انجام شد و عرضه کنندگان موفق شدند قیمتهای بالاتری را به خریداران تحمیل نمایند. قراضه امریکایی در معاملات دو روز گذشته در محدوده ۳۴۳ تا ۳۴۵ دلار به ازای هر تن سی اف آر برآورد می شود. این در حالی است که امروز ۲۰ هزار تن قراضه از مبدا انگلستان به بهای ۳۴۳ دلار به ازای هر تن نهایی شده است که برآورد قراضه آمریکایی را به ۳۵۰ دلار به ازای هر تن سی اف آر می رساند.

قیمت میلگرد اصفهان

معاملات جدید برای قیمت روز میلگرد صادراتی ترکیه در محدوده ۵۵۵ تا ۵۶۵ دلار به ازای هر تن فوب انجام شده اند که حد پایین تنها برای تناژهای بالا قابل قبول می باشد. خریداران امریکایی نیز علیرغم اعلام نتایج بند ۲۳۲ به دولت ترامپ، همچنان در محدوده ۶۲۵ تا ۶۳۰ دلار به ازای هر تن سی اف آر در حال خرید می باشند.

با توجه به روند قیمتهای قراضه، انتظار نمی رود که قیمت روز میلگرد صادراتی ترکیه در کوتاه مدت خیال کاهش قیمت داشته باشد و این روند افزایشی برای قیمت روز میلگرد مدتی ادامه خواهد یافت.

تصمیم هندی ها برای جلوگیری از افزایش بی رویه قیمت الکترود پس از وضع تعرفه صادراتی

پس از وضع تعرفه ۲۰ درصدی صادراتی بر روی صادرات الکترود از هند، بسیاری از فولادسازان نگران کمبود این نهاده تولید و افزایش بی رویه قیمت داخلی آن شده اند. از این رو، مقامات دولت هند اعلام کرده اند که به احتمال زیاد قانون آنتی دامپینگ واردات الکترود را در پایان ماه جاری بازنگری خواهند نمود.

در حال حاضر، تعرفه آنتی دامپینگ بر روی واردات الکترود بین ۲۷۸/۱۹ تا ۹۲۲ دلار به ازای هر تن بسته به عرضه کننده می باشد. این تعرفه در سال ۲۰۱۵ برای ۵ سال مصوب شده است. بر طبق آمار گمرک، واردات الکترود هند در فاصله آوریل تا اکتبر ۲۰۱۷ برابر با ۲۹۰۰ تن و صادرات آنها در فاصله ژانویه تا اکتبر پارسال ۶۴ هزار و ۳۰۰ تن بوده است. انتظار می رود که تعرفه آنتی دامپینگ الکترود وارداتی تا حدی تعدیل شود تا از افزایش نجومی قیمت این ماده جلوگیری نماید

بازارهای سهام امریکا در فاز اصلاح

بازارهای سهام جهانی پس از یک بازگشت در دو روز گذشته، امروز مجددا افت قابل توجهی را تجربه نمودند. انتظارات برای نرخ تورم و افزایش نرخ اوراق خزانه امریکا جدی ترین دلائل خروج سرمایه گذاران از بازار سهام می‌باشند

بازارهای آسیایی هم افت چشمگیری در روز جمعه داشتند و بورس شانگهای بیش از ۴ درصد افت نمود. سرمایه گذاران در حال حاضر قادر به مشاهده کف بازار نیستند و لذا تصمیم گرفته اند تا ریسک سرمایه خود را کاهش دهند.

تحلیلگران بر این باورند که دا جونز و S&P500 از لحاظ تکنیکال وارد یک فاز اصلاحی شده اند. این اصلاح در روز پنجشنبه در اواخر وقت سرعت بیشتری به خود گرفته است. با ادامه این روند، بایستی منتظر گسیل سرمایه ها به سرمایه گذاری های امن مانند طلا و رونق بازار کامودیتی ها باشیم.

سوالات و نظرات کاربرانشما کاربران عزیز میتوانید نظرات و سوالات خود را در این بخش ثبت کنید
بارگذاری مجدد