اطلاع از آخرین قیمت فولاد ترکیه در سال 2023

8 ماه پیش6157بازدید0دیدگاه2.8امتیاز (5 رای)
اطلاع از آخرین قیمت فولاد ترکیه در سال 2023

قیمت فولاد ترکیه با توجه به فاکتورهای اختصاصی و متنوع روزانه به ازای هر تن کالای فولادی تعیین می‌شود. صنعت فولاد در ترکیه بخشی از بازار جهانی است به گونه‌ای که کارخانه‌های زیادی برای پاسخگویی به تقاضای فولاد در این بازار فعالیت دارند. نوساناتی که در بازار فولاد و میلگرد ترکیه مشاهده می‌شود نشان‌دهنده تقاضای بالا و تولید روزانه این محصولات است. در این مقاله ما قصد داریم در مورد آخرین تحولات صنعت فولاد ترکیه به خصوص تغییرات رخ داده در بخش قیمت میلگرد کشور ترکیه با هم صحبت کنیم. به نظر شما قیمت فولاد ترکیه در سال 2023 افزایشی بوده یا کاهشی؟

بررسی قیمت فولاد در بازار ترکیه

فولاد یکی از محصولات رایج در بخش صادرات کشورهای بزرگ جهان است. بسیاری از کشورهای مختلف روزانه مقدار قابل توجهی فولاد تولید و در داخل و خارج از کشور توزیع می‌کنند. در آخرین گزارش های بازار جهانی، ترکیه در بین 40 کشور برتر قرار دارد. بسته به عوامل متعددی، قیمت فولاد ترکیه دستخوش نوسان می‌شود. کیفیت و کمیت محصول، میزان تقاضا و سهم بازار به عنوان عوامل تعیین کننده قیمت فعلی فولاد ترکیه به ویژه میلگرد ترکیه در نظر گرفته می‌شوند. قیمت فعلی میلگردو فولاد در ترکیه به عوامل ثانویه‌ای از جمله هزینه ساخت و ساز عمومی، هزینه های تولید و تحرکات بازار جهانی نیز بستگی دارد.

قیمت فولاد در بازار ترکیه

علاوه بر مواردی که در بالا به آن‌ها اشاره شد باید در نظر داشته باشید که اتفاقاتی که سالانه در کشور و جهان رخ می‌دهد نیز می‌تواند روی قیمت میلگرد ترکیه و فولاد تولید این کشور موثر باشد. برای مثال در هفت ماه ابتدایی سال جاری  تقاضای بازار جهانی برای فولاد ترکیه رشدی 10 درصدی داشته است. این افزایش را می‌توان به افزایش تعداد خریداران اروپایی و آسیایی فولاد ترکیه نسبت داد. به طور کلی تقاضا برای این فولاد ترکیه در چند سال گذشته افزایش یافته است؛ با این حال، مشکلات اقتصادی اخیر و همه‌گیری COVID-19 در دو سال گذشته باعث افت کلی بازار آهن ترکیه شده است.

با توجه به تمام موارد بالا روزانه قیمت فولاد و میلگرد در بازار ترکیه و جهانی اعلام می‌شود. قیمت مقاطع فولادی ترکیه با توجه به نوع کالا اعلام می‌گردد برای اینکه بتوانید قیمت فولاد ترکیه را بهتر متوجه شوید اطلاع از قیمت میلگرد صادراتی در این کشور راهنمای بزرگی برای شماست، در جدول زیر این اطلاعات برای شما ارائه شده است.

  • آخرین بروزرسانی 25 اکتبر سال 2023
محصولقیمت (دلار)تغییر (نسبت به روز قبل)
قراضه آهن3591.00-
میلگرد6593.50-

عوامل تعیین قیمت میلگرد در بازار ترکیه

عواملی که روی قیمت میلگرد ترکیه تاثیر می‌گذارند با بسیاری از فاکتورهای موثر روی قیمت کلی فولاد مشابه است. جالب است بدانید قیمت میلگرد ترکیه از زمانی که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا تعرفه واردات فولاد ترکیه را دو برابر کرد، افزایش یافت. این اقدام به لیر ترکیه نیز آسیب رساند و بازارهای جهانی سهام را مختل کرد. حال که دوره ریاست جمهوری ترامپ تمام شده، ثبات بیشتری در قیمت میلگرد ترکیه پیش بینی می‌شود.

عوامل تعیین قیمت میلگرد در بازار ترکیه

یکی از عوامل تعیین کننده قیمت میلگرد در ترکیه، کارخانه تولید کننده کالا است چرا که کیفیت مواد اولیه هر کارخانه متغیر بوده و در قیمت نهایی تاثیر می‌گذارد. به طور فرض قیمت میلگرد آجدار ترکیه از کارخانه حماد استیل برابر 600 دلار آمریکا؛ در همین کارخانه کلاف آجدار 630 دلار قیمت‌گذاری شده است. در یکی دیگر از کارخانه‌های این کشور با نام تریدویل قیمت میلگرد آجدار سایزهای 6 الی 12 میلی متری در رنج 350-1100 دلار آمریکا برای هر تن اعلام می‌شود. با توجه به این موضوع باید توجه داشته باشید که در زمان خرید میلگرد ترکیه قیمت روز را بررسی کنید چرا که هزینه‌ها همواره در حال نوسان هستند. در انتها توجه داشته باشید که اعداد ارائه شده در خصوص قیمت میلگرد ترکیه مربوط به اکتبر سال 2023 بوده و امکان تغییر آن‌ها در ماه‌های آینده وجود دارد.

انواع فولاد تولید شده در ترکیه

علاوه بر میلگرد محصولات فولادی متنوعی در کشور ترکیه تولید می‌شود و در بخش صادرات به متقاضیان عرضه می‌گردد؛ از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به قوطی و قیمت پروفیل اصفهان، نبشی، ناودانی، آهن اسفنجی، شمش فولادی، تیرآهن، فولاد اتومات، شش پر اتومات، ورق و سیم مفتولی اشاره کرد. بزرگترین کارخانه‌های تولید این مقاطع، کارخانه کارابوک، اردمیر، اسکندرون، کاردمیر، مارمارا و … هستند. افرادی که قصد واردات آهن آلات از ترکیه را دارند با توجه به نیاز و زمینه فعالیت می‌توانند محصولات این کارخانه‌ها را خریداری کنند.

جمع بندی

قیمت فولاد ترکیه تحت تأثیر عوامل مختلفی مانند میزان تقاضای فولاد ترکیه، عرضه این کشور و موقعیت جغرافیایی  آن قرار دارد. با اینکه تقاضا برای فولاد ترکیه در چند سال گذشته ثابت مانده است، ترکیه یکی از معدود تولیدکنندگان بزرگی بوده است که در دو دهه توانسته افزایش تولید نفت خام را به ثبت رسانده است. در میان تولیدکنندگان برتر فولاد و محصولات آن، ترکیه به عنوان برترین در بازار جهانی و تولیدکننده پیشرو در جهان شناخته می‌شود.

سوالات و نظرات کاربرانشما کاربران عزیز میتوانید نظرات و سوالات خود را در این بخش ثبت کنید