بهینه سازی کارخانجات در تولید مقاطع فولادی

3 هفته پیش1259بازدید0دیدگاه0امتیاز (0 رای)
بهینه سازی کارخانجات در تولید مقاطع فولادی

ثابت یا افزایشی؟ این روزها روند قیمت تیرآهن چگونه است؟

همان طور که همگی می دانیم، یکی از مهم ترین موادی که در ساخت مسکن و به طور کلی ساختمان سازی مورد اهمیت است، تیرآهن می باشد. علاوه بر این، اکثر مهندسین و متخصصان هم بر فواید بی شمار استفاده از سازه های فلزی که امکان مونتاژ اسکلت قبل از نصب و لزوم اجرای همزمان و بدون وقفه اسکلت، یکی از آن هاست، آگاهی دارند.

چندی پیش نیز، انبوه سازان مسکن، خبر خوبی را از طرف فولاد اکسین دریافت کردند. طبق این خبر، با تولید سازه های فلزی خاص کارخانه فولاد اکسین خوزستان مانند تیرآهن تولیدی این کارخانه، تا حدود 50 درصد از هزینه های مربوط به اسکلت فلزی کاهش پیدا خواهد کرد. عده قلیلی از کارشناسان بر این باورند که با انتشار این خبر و به کارگیری این دستاورد، امکان آن وجود دارد که افت و خیزی هم در قیمت تیرآهن دیگر کارخانه ها به وجود آید اما برخی دیگر هم با دلایل مختلف این موضوع را رد می کنند.

در شرایط فعلی قیمت تیرآهن اصفهان با ضخامت ٢٧ و وزن ۴٣٣  امروز پنج شنبه ٢۶ بهمن ٩۶ در حدود ٣٠۶٠ تومان اعلام شد که نسبت به دو روز گذشته ثابت ارزیابی می شود. قیمت تیرآهن ذوب آهن اصفهان با ضخامت ٣٠ و وزن ۵٠۶  نیز معادل ٣٣٠٠ تومان به بازار عرضه شد. علاوه بر بازار اصفهان، باید دید که چه اتفاقاتی در مورد قیمت تیرآهن در بازار تبریز در حال وقوع است.

بررسی نمودار قیمت تیرآهن کارخانجات مختلف

طبق اطلاعات نمودار ها، قیمت تیرآهن تبریز با ضخامت ١۶  و وزن ١٧٠ امروز در حدود  ٢۵۵٠ تومان شنیده شد که از تاریخ ١۶ بهمن تا کنون حدودا ١٢٠ تومان افزایش پیدا کرده است. قیمت تیرآهن تبریز با ضخامت ١٨ و وزن ٢١٢ نیز در حدود ٢۵۵٠ تومان گزارش شد. علاوه بر این، باید دید کمی آن طرف تر، در بازار کرمانشاه، قیمت تیرآهن چه روندی را طی می کند. طبق بررسی ها قیمت تیرآهن کرمانشاه با ضخامت ١۴ و وزن ١٣٠ در حدود ٣٣۵٠٠٠ تومان (انبار) اعلام شد.

قیمت تیرآهن ذوب آهن اصفهان

همچنین قیمت تیرآهن کرمانشاه با همین ضخامت و وزن ١٢٠ نیز معادل ٣١٨٠٠٠ تومان خرید و فروش شد که نسبت به دیروز بدون تغییر اعلام شد. همچنین به گزراش یکی از خبرگزاری های مطرح داخلی، طرح سبک سازی اسکلت فلزی با فولادهای پراستحکام در کنفرانس ملی فولاد و سازه ارائه شد و توانمندی های تولید انواع این محصولات توسط شرکت فولاد اکسین خوزستان نیز در حوزه های متالوژی شناخته و معرفی شد.

در این کنفرانس مدیر عامل شرکت فولاد اکسین خوزستان در رابطه با طرح سبک سازی اسکلت فلزی ساختمان ها با استفاده از فولاد های با استحکام بالا و توانمندی های کم نظیر شرکت فولاد اکسین خوزستان در این حوزه ها گفت: این طرح پژوهشی در قالب یک پروژه تحقیقاتی بو با همکاری شرکت فولاد اکسین و تیم تحقیقاتی دانشگاه شهید چمران اجرا شده است.

به کارگیری تکنولوژی جدید تولید محصولات فولادی

با نتیجه گرفتن این طرح، تولید برخی از محصولات مانند تیرآهن و میلگرد و ... سبک وزن، در این شرکت با به کارگیری فولاد پرمقاومت ST52 به جای ST37  آغاز شده است. وی افزود: در مورد کاهش قیمت تیرآهن و به طور کلی قیمت کل سازه و وزن آن تغییراتی ایجاد شده است و این سازه ها که قبلا با فولادST37 بود، وزن مصرفی ای در حدود ۴۹ درصد بیش تر از ستون ST52 داشت و البته قیمت مصالح به کار رفته نیز ۵۶ درصد بیش تر می باشد.

اما الان در فولاد ST66 به میزان ۳۲ درصد از وزن مصالح کاهش یافته است و قیمت این مصالح نیز ۳۰ درصد کمتر شده است. مدیرعامل شرکت فولاد اکسین خوزستان در سحنان پایانی خود افزود: با محصولات تخصصی شرکت فولاد اکسین خوزستان از وزن اسکلت فلزی ساختمان ها تا ۳۰ درصد کاسته خواهد شد و با استفاده از این محصولات پژوهش شده، ۵۰ درصد از هزینه های مربوط به ساخت اسکلت فلزی کاهش پیدا می کند.

سوالات و نظرات کاربرانشما کاربران عزیز میتوانید نظرات و سوالات خود را در این بخش ثبت کنید