تاثیر بسته شدن بنادر بر قیمت سیم آرماتور

2 سال پیش1077بازدید0دیدگاه0امتیاز (0 رای)
تاثیر بسته شدن بنادر بر قیمت سیم آرماتور

افزایش قیمت سیم آرماتور صادراتی از سوی تولید کنندگان روسیه برای سود بیش تر

افزایش سریع قیمت سیم آرماتور بندی در جهان باعث افزایش سودآوری تولید کنندگان روسیه در فروش محصولات فولادی بلند در بازارهای خارجی شده است. در عین حال، قیمت سیم آرماتور داخلی در مقایسه با صادرات نیز به شدت افزایش می یابد در پی حاشیه های خبری در مورد حمل و نقل و تحویل این محصول در رسانه های خارجی، بازده فروش سیم آرماتور داخلی توسط تولید کنندگان روسیه در مقایسه با صادرات آن، در ماه های ژوئن-ژوئیه، کاهش یافته است.

اما با توجه به گزارشات نشریه ی متال اکسپرت، در حال حاضر حتی با توجه به افزایش قیمت سیم آرماتور داخلی در ماه جولای، قیمت این محصول باز هم تا 60 یا 70 دلار در هر تن، افزایش پیدا کرده است. علاوه بر این، در شرایط فعلی حمل و نقل صادرات نیز افزایش خواهد یافت. شرکت  Abinsk Electric Steel Works ارائه تولیدات خود را در بازار داخلی به دلیل صادرات محموله ی حاوی سیم آرماتور متوقف کرده است، هر چند که قبلا فروش این محصول به کشورهای خارجی کمتر انجام می شد. شرکت Metalloinvest  هم همچنین اعلام کرد که در ماه ژوئیه برنامه های تولید سیم آرماتور خود را افزایش می دهد.

سودآوری فروش سیم آرماتور

در همین حال، سودآوری بسیار به دلیل فروش سیم آرماتور در بازار روسیه نیز به تازگی بهبود یافته است. به گفته ی متخصصان، تولید کنندگان روسیه قیمت سیم آرماتور خود را در حال حاضر حدود 55 دلار در هر تن افزایش داده اند که حدود 30 تا 35 دلار در هر تن بیشتر از قیمت پیشنهادی اواسط ماه ژوئن بود. قیمت سیم آرماتور داخلی ابتدا با افزایشی در حدود 33 دلار در هر تن، بدوم احتساب مالیات بر ارزش افزوده اعلام شد.

انتظار می رفت که طبق اخبار دریافت شده، قیمت سیم آرماتور داخلی روسیه تا میزان 1،000-2،000 RUB  در هر تن (17 تا 33 دلار در هر تن) افزایش یابد، اما در حال حاضر تا میزان 70 تا 75 دلار در هر تن رشد داشنه است. به همین جهت، افزایش قیمت سیم آرماتوراین کشور در بازارهای صادراتی،  باعث افزایش فعالیت خرید و نیز کاهش عمدی عرضه در داخل کشور شده است. با این حال روند صعودی همچنان در بازار صادرات خارجی ادامه دارد، بنابراین سودآوری داخلی فعلا بعید است که در کوتاه مدت اتفاق بیفتد.

قیمت سیم مفتولی

تاثیر بسته شدن بنادر بر قیمت سیم آرماتور

گروه صنعتی  (Liberty)، که خود صادر کننده ی آهن و فولاد در سطح جهانی است، اکنون در حال مذاکره با شرکت  ArcelorMittal است، تا بتواند با وجود موانع پیش بینی نشده مانند بسته شدن بندر این کشور، سیم آرماتور مورد نیاز خود را وارد کند. هنوز مشخص نیست که آیا مذاکرات انجام شده برای معامله ی این محصول در نهایت تاثیری خواهد داشت یا نه، چرا که برنامه های فعلی این شرکت با قوانین کارولینای جنوبی در تضاد است. اما در کل، درصورت ادامه ی مذاکرات، شرکت Liberty، با ArcelorMittal  به توافق خواهد رسید.

جورج تاون در ماه اوت سال 2015 میلادی اعلام کرد که به استفاده از بندر جورجتاون نیاز دارد. در عین حال، مقامات کارولینای جنوبی می خواهند بندر را به دلیل ترافیک شدید و تعمیرات، ببندند حفاری و زهکشی در نزدیکی بندر نشان می دهد که این تعمیرات آغاز شده اند. علاوه بر این، سازمان بازسازی بنادر این کشور تخمین زده است که باید بیش از 70 میلیون دلار هزینه کند تا این بندر که حداکثر 27 فوت (حدود 8.2 متر) عمق دارد را بازسازی کند.

مشکلات بسته شدن بنادر

همچنین نشریه ی متال اکسپرت به نقل از مطبوعات محلی این کشور گزارش کرد که سالانه 6 میلیون دلار دیگر برای حفظ این کانال ناوبری پرداخت می شود. در همین زمان، شرکت  Liberty اعلام کرد که نیاز به استفاده از بندر مذکور دارد و بهره گیری از آن برای انجام معامله ضروری است. همچنین سخنگوی شرکت Liberty اشاره کرد که " سطح آب بندر به اندازه کافی عمیق است و در بارگیری قراضه و سیم آرماتور مشکلی به وجود نمی آید. لازم به ذکر است که تصمیماتی نیز برای خرید دستگاه ها و تجهیزات لازم، از اواسط تا اواخر ماه اوت، در حال اتخاذ است.

با وجود تصمیم های مثبت این چنینی، عملیات اولیه ی تولید سیم آرماتور می تواند پس از راه اندازی بخش های مختلف این کارخانه طی 8-10 روز آغاز شود. برای اجرایی شدن معامله ی خرید سیم آرماتوراز ایالات متحده ی امریکا، برای رفع نیاز های فعلی ترکیه به موجودی ای در حدود 600،000 stpy EAF و 750،000  stpy احتیاج است.

سوالات و نظرات کاربرانشما کاربران عزیز میتوانید نظرات و سوالات خود را در این بخش ثبت کنید