تاثیر کاهش عرضه بر قیمت سیم آرماتور

2 سال پیش1158بازدید0دیدگاه0امتیاز (0 رای)
تاثیر کاهش عرضه بر قیمت سیم آرماتور

افزایش قیمت سیم آرماتور داخلی اکراین در نتیجه صادرات

قیمت سیم آرماتور بندی روندی رو به بالا را  در سه ماهه سوم تجربه میکنند. در همان زمان، رقابت محصولات وارداتی در حال کاهش میباشند.در ماه سپتامبر ،قیمت سیم آرماتور 12-32 میلیمتری به وزن 17.500 تن(674 دلارهر تن)، با ارزش افزوده 20%(1دلار=25.98UAH) میباشد. قیمت سیم آرماتور پیشنهادی بالاتر از طرف کارخانه ها به یک افزایش در قیمت سیم آرماتور صادرات نسبت داده میشوند؛ که این افزایش بالاتر از 50دلار در هر تن در ماههای متوالی و به قیمت 550 دلار در هر تن فوب دریای سیاه برآورد می گردد.

در عین حال ، قیمت سیم آرماتور پیشنهادی از طرف تجار اکراینی 100 تا 300تن (4-12 دلار در هر تن )زیر قیمت دیگر کارخانه هاست.رقابت شدیدی به خاطر سهام کافی در قیمت سیم آرماتور پایین و تقاضاهای ضعیف بعد از هجوم خرید پیش از افزایش قیمت بین بازرگانان وجود دارد. با این وجود، شرکت کنندگان در بازار انتظار دارند که قیمت ها افزایش یابد، زیرا موجودی انبارها  رو به پایان است.

بازار داخلی سیم آرماتور اکراین

شرکت کنندگان در بازار به متال اکسپرت اظهار نظر کردند:"به محض اینکه انبار ها تا حدودی خالی می شوند ، ضروری است  که پرداخت هایی برای آهن آلات جدید انجام شود ،قیمت سیم آرماتورهای انبار شده نسبت به قیمت سیم آرماتور کارخانه ها، حرکتی رو به بالا دارند. "به احتمال زیاد این اتفاق به نیمه دوم  ماه منتهی خواهد شد . فشار بر واردات کاهش یافته است.

عرضه کنندگان خارجی مواد را با قیمت 560 تا 565 دلار در هر تن DPA مرز اکراین پیشنهاد دادند ، که 20 تا 25 دلار در هر تن بالاتر از قیمتهای داخلی ،با در نظر گرفتن تحویل در منطقه مشابه می باشند. ممکن است که در ماه سپتامبر برخی از محصولات نسبت به محصولات ماه آگوست ارزان تر به از خارج صادر شوند ،اما این عامل می تواند قیمتهای داخلی را به سختی بی ثبات سازد.به طور کلی ، شرکت کنندگان بازار براین باورند که ظرفیت های ماه سپتامبر عمدتاً در کارخانه ها با قیمتهای مؤثری بفروش می رسند.اگر قیمت های فوب همچنان  افزایش یابند ،بازار داخلی شاهد افزایش بیشتری در قیمت سیم آرماتورساخته شده در ماه اکتبر خواهد بود.

قیمت سیم مفتولی

موج افزایشی قیمت سیم آرماتور ایتالیایی با سرمایه گذاری های مجدد  و اقدامات تجاری

قیمتهای پیشنهادی برای محصولات سیم آرماتوردر ماه سپتامبر، موجی افزایشی را تجربه می کنند .این اتفاق همزمان با روند صعودی بازار بین المللی  و اقدامات پیش بینی شده بر علیه واردات سیم آرماتور و اعمال مقررات موقتی بر محصولات سیم آرماتورچین، رخ داده است.شرکت کنندگان انتظار دارند که رشد قیمت همچنان ادامه یابد به طوری که مصرف کنندگان شروع به ذخیره سازی می کنند .

قیمت های پیشنهادی برای سیم آرماتورایتالیا در حدود 50 یورو بسته به محصولات ، طی  یک ماه افزایش داشته است؛ که این افزایش قیمت به خاطر مواد خام گران قیمت  و روند رو به افزایش در بازار بین المللی سیم آرماتور و اعمال تعهدات ضد دامپینگ بوده است.عامل دیگر برای حمایت روند رو به افزایش ، مشتریان ایتالیایی می باشد که  بعد از تعطیلات شروع به تزریق بودجه به بازار کرده اند.

افزایش رشد در بخش سسیم آرماتوربسیار ضعیف تر از دو بخش دیگرمی باشد و این به خاطر این است که بازار سیم آرماتوربسیار محدود و بیش از حد اشباع شده است.یکی از تجار داخلی به متال اکسپرت اظهار داشت:" با این قیمتها امروز تولیدکنندگان حاضر نیستند حتی یک کیلو از سیم آرماتور خود را به فروش برسانند. انها در حال کشمکش هستند تا سفارشات را روزانه انجام دهند."

عرضه سیم آرماتور در کشور ایتالیا

از ابتدای ماه جولای ،عرضه کنندگان خارجی اروپا  بعداز مشاهده یک بازار آرام ،دوباره فعالیت خود را در بازارهای ایتالیا از سر گرفتند ، اما مشتریان داخلی  به خاطر قیمتهای بالا،اشتیاقی برای خرید نشان نمی دهند . یک منبع به متال اکسپرت گفت:"با توجه به قیمت های امروزِ کارخانه های ایتالیایی ، پیشنهادات واردات قابل قبول نیستند." به خصوص ، پیشنهادات از ترکیه اوج گرفته اند و به بیش از 70 یورو طی  یک ماه رسیده اند در نتیجه ی روند افزایشی در بازار داخلی داشته است و پیش بینی می شود که رشد بیشتری در قیمت داشته باشد.

برخی از پیشنهادات سیم آرماتور از سوی هند به گوش می رسد اما حجم آنها محدود است چون که هندی ها اساساً بر بازار قوی داخلی تمرکز دارند.شرکت کنندگان می بینند که در بازار راکد ، قیمتها روندی صعودی را دنبال میکنند. طبق اظهارات یک تاجر به متال اکسپرت :" بعضی فعالان بازار ترجیح می دهند منتظر بمانند و منتظر دیدن نتیجه باشند، اما در  کوتاه  مدت آنها نیاز به خرید خواهند داشت. بنابراین ، تا زمانی که انبارها به طور کامل بهبود یابد ، ما از افزایش قیمت سود میبریم."

ادامه روند افزایش قیمت در بازار سیم آرماتور لهستان

سیم آرماتور لهستان، با افزایش قیمت قراضه و عرضه محدود، افزایش قیمت نشان داشت. این روند رو به بالای قیمت احتمالاً در آینده نزدیک ادامه خواهد یافت.تولیدکنندگان سیم آرماتورلهستان قیمتها را در اوایل سپتامبر به 2.200 تا 2.220 تن (517-522 یورو در هر تن : 1یورو=4.25 pln)  افزایش دادند  که این قیمت درمقابل قیمت دوهفته پیش در حدود 2.100 تا 2.150تن CPT (491-502 یورو در هر تن :1یورو=4.28 PLN) به ثبت رسیده است.

بعد از تعطیلات تابستان تقاضاها منظم شدند و از روند صعودی حمایت کردند.شرکت کنندگان در بازار ذکرکردندکه کارخانه های داخلی افزایش تقاضا را نمی توانند پوشش دهند چون برای سیم آرماتوردر دسترس، در ماه سپتامبر محدودیت وجود دارد." کارخانه ها  در حال توقف دادن به تولید در گستره زیاد می باشند، این هفته سیم آرماتور CMC  بسیار محدود بوده و آنها قصد دارند در اواخر سپتامبر این صنعت را دوباره راه اندازی کنند. که این کار همانند کار Celsa   است. بنابراین بازار با محدودیت سیم آرماتورمواجه خواهد بود. یک تاجر لهستانی به متال اکسپرت اظهار داشت :"بسیاری از کارخانه ها در حال حاضر در حال  سفارشات ماه اکتبر را آماده می کنند.

تاثیر افزایش هزینه الکترود گرافیتی بر قیمت سیم آرماتور

علاوه بر این ، کارخانه ها برچسب قیمت های بالای  قراضه و  هزینه های الکترودهای گرافیت به عنوان دلیلی برای افزایش قیمت را دانسته اند. عرضه کننده های واردات اروپایی مسیر افزایش قیمت را دنبال میکنند.پیشنهادات از طرف شرکت RIVA المان 10 دلار در تن در طی دوهفته افزایش داشته،و این مبلغ را به 530 دلار در تن cpt رسانده است.عرضه کنندگان ایتالیایی بعد ازتعطیلات  تابستان با قیمت پیشنهادی 525 یورو در تن cpt برای سیم آرماتور به بازار لهستان بازگشتند.

معاملات  انجام شده برای قطعات کوچک خیلی زود در این هفته گزارش شده اند، ولی هیچ جزئیاتی در مورد عقد این قراردادها منتشر نشده است. شرکت کنندگان در بازار انتظار دارند در نیمه دوم  ماه سپتامبر ،قیمتهای داخلی با عرضه محدود به افزایش خود ادامه دهند. یکی از منابع داخلی به متال اکسپرت اظهار داشت:"ما افزایش قیمت دیگری مانند 5 یورو در تن را انتظار داریم ، چون که تقاضاها افزایش یافته و موجودی انبارها کم شده اند."

تصویب مجموعه قوانین ایالات متحده برای سیم سیم آرماتور سه کشور

اداره بازرگانی امریکا نتایج مقدماتی مثبت ضد دامپینگ را در بررسی روی کربن و فولاد آلیاژ سیم آرماتوراز بلاروس ،روسیه ،و امارات متحده عربی اعلام کرد .در مرحله مقدماتی سفارش ،اداره بازرگانی آمریکا مشخص کرد که صادرکنندگان کشور های مذکور مواد خود را باقیمت های دامپینگ به فروش رساندند.علاوه بر این ، ذکر شده است که ، در خصوص صادرکنندگان کشورهای مذکور ، به دلیل ناتوانی آنها در پاسخگویی به پرسشنامه های صادرشده توسط DOC ، حقایق مغایر در دسترس وجود دارد. بر اساس اظهارات رسمی، "از انجائیکه شرکتهای تحت بررسی اطلاعات ضروری برای مشخص کردن سطح دامپینگ ارائه نداده اند.

اداره بازرگانی با تکیه بر اطلاعات فراهم آمده از دادخواست های صنعت امریکا ،بر اساس عملکرد طولانی  مدت خود عمل خواهد کرد.دامپینگ کالاهای زیر ارزش بازار در آمریکا چیزی است که اداره TRUMP خیلی جدی اتخاذ میکند، انتظار میرود  نتایج نهایی تحقیقات در 21 نوامبر 2017 اعلام شود ،مگر اینکه مهلت قانونی تمدید شود.همان طور که متال اکسپرت پیش از این گزارش داده ،تحقیقات در پاسخ به درخواستی که  توسط چارتر استیل ،رئیس شرکت امریکایی Gerdau Ameristeel ، صورت گرفته است ،در 28 مارس 2017 اغاز می شود.

سوالات و نظرات کاربرانشما کاربران عزیز میتوانید نظرات و سوالات خود را در این بخش ثبت کنید
بارگذاری مجدد