تحلیل بازار آهن آلات هشتم شهریور

2 سال پیش1747بازدید0دیدگاه0امتیاز (0 رای)
تحلیل بازار آهن آلات هشتم شهریور

شرح مختصری از بازار فولاد روز گذشته

در بخش قیمت قوطی آهن بنا بر رصد انجام شده طی روز گذشته روند کاهش ملایم همراه با ثبات در برخی دیگر از مبادی مشاهده شد. پیشنهاد قیمت میلگرد برخی از مبادی، به صورت قابل ملاحظه ای با نرخ های رسمی آن فاصله دار شنیده شد. اختلاف تعداد کمی از این مبادی از 50 تا 100 تومان شنیده شد. نرخ میانگین دیروز حوزه میلگرد با توجه به جدول میانگین نرخ مبادی مختلف تغییرمحسوسی نداشته و حدود 15 تومان کاهش قیمت دیده می شود.

شکسته شدن مرزهای روانی قیمت شمش 2000 تومانی سبب گردیده است که مقاومت بالا در مقابل کاهش میزان قیمت ها ناگهان از میان رفته و بازار فولاد بایستی خود را برای وضعیت جدید آماده سازد. کاهش قیمت ها در بازار فولاد طی روز گذشته وارد چهارمین روز متمادی خود شده است تا قیمت ها برای عقب نشینی به رقابت با یکدیگر بپردازند. این نکته به عنوان کابوسی برای بازار فولاد می باشد. ولی متأسفانه این کابوس هم اکنون به حقیقت پیوسته و کاهش جدی تر قیمت شمش را سبب گشته است.

قیمت آهن آلات

با توجه به تغییر اوضاع روانی در بازار به کاهش قیمت ها نگرانی از آینده بازار را جدی تر کرده است. با این حال شاید بتوان برای هفته آینده امید اندکی به ثابت شدن قیمت ها داشته و آن را به عنوان عاملی برای تغییر جو بازار به شمار آورد. این در حالی است که به نسبت وضعیت بازار در حال حاضر تا حدودی خوش بینانه می باشد. کف روانی شمش 2000 تومانی شکسته شده و این وضعیت تأثیر خود را بر بازار فولاد گذاشته است. ادامه این شرایط ممکن است سبب نزدیک شدن قیمت میلگرد به 2100 تومان گردد.

در حال حاضر بدترین هفته در ماه های اخیر پیش روی بازار فولاد بوده است. یعنی کاهش نرخ هایی برجسته محقق گردیده است و به نظر می رسد این روند کاهش قیمت برای دو روز پایانی هفته نیز تکرار گردد.  بنابر اخبار شنیده شده از کاهش قیمت شمش مانند دو روز گذشته در بازار خبری نمی باشد.

اما در حوزه قراضه آهن توسط نرخ باکس طی روز گذشته در برخی مبادی کاهش قیمت گزارش شده است. لذا ثبات و به احتمال زیاد تغییر جهت مثبت در اعلام نرخ امروز و احتمالا شنبه در برخی از مبادی مقاطع و به خصوص میلگرد؛ دور از ذهن نمی باشد؛ هر چند که فاصله بین نرخ متوسط شمش و میلگرد طی دو روز اخیر زیاد بوده است.در حال حاضر میبایست منتظر واکنش حوزه نورد به این تغییر جهت حوزه شمش در روزهای آتی باشیم. بنا بر میانگین نرخ حوزه شمش گزارش شده توسط نرخ باکس حدود 20 تومان کاهش قیمت مجدد؛ در روز گذشته به ثبت رسیده است.

سوالات و نظرات کاربرانشما کاربران عزیز میتوانید نظرات و سوالات خود را در این بخش ثبت کنید