تحلیل به روز از روند بازار آهن در طول روز های گذشته

2 ماه پیش1027بازدید0دیدگاه0امتیاز (0 رای)
تحلیل به روز از روند بازار آهن در طول روز های گذشته

بازار مقاطع ترکیه

هفته گذشته فعالیت بازار مقاطع ترکیه کم شد ولی با توجه به رونق بازارهای قراضه و بیلت جو بازار مثبت است. میلگرد صادراتی  ترکیه 610 تا 614   دلار هر تن فوب بود و برخی به دنبال 610 دلار هر تن فوب نیز بودند. از اواسط ژانویه پس از تعطیلات سال نودرخواست بهتر می شود. در بازار داخلی ترکیه میلگرد 610 تا 614 دلار هر تن درب انبار شنیده شد.

میلگرد یک ماه گذشته در بازار داخلی منطقه جی سی سی  60 تا 65 دلار هر تن افزایش داشته است.سرمای هوا و کم شدن ساخت و ساز میلگرد را در چین 20 تا 25 دلار ارزان تر کرده به  633 تا 650 دلار هر تن با 17 درصد مالیات بر ارزش افزوده رساند.در شمال اروپا میلگرد در518 یورو هر تن درب کارخانه ثبات داشت. در بازار داخلی امریکا نیز میلگرد در 614 دلار هر شورت تن درب کارخانه ثبات داشت.

قیمت توری مش

میلگرد در بازار ایران

روز شنبه میانگین نرخ 14 تا 25 میلیمتر در اصفهان 2380 تومان بود و دزفول 2280 تومان در حالیکه روز را همه کارخانه ها با افزایش نرخ شروع کرده بودند با ارائه های شمش در بورس کالا وبالارفتن نرخ آن این افزایش نرخ تا سه شنبه ادامه یافت ولی از سه شنبه به بعد روند کاهش نرخ شروع شد و میانگین نرخ اصفهان به 2380 ریال و دزفول 2280 ریال هر کیلو . آخر هفته متوسط قیمت تیرآهن اصفهان 28200 ریال بود که نسبت به روز شنبه که 27500 ریال بود 700 ریال افزایش نشان میداد ولی بازار فعالی نداشت. انبارهای میله گرد از کالاهای ارزان نرخ انباشته است که خروجی ندارد فصل سرما و رکود درخواست همراه با افزایش نرخ مواد اولیه تولید میلگرد را به حداقل رسانده است این وضعیت باعث کاهش بیشتر نرخ میلگرد و رسیدن حاشیه سود نوردکاران به کمترین حد می گردد شایعاتی مبنی بر محدودیت صادرات اسفنجی شنیده می شود در حالیکه روند افتتاح کارخانه های اسفنجی و افزایش تولید آن ادامه دارد نباید فراموش کرد که در فصل سرما ارائه قراضه محدود می شود و همین عامل اجازه کاهش بیشترنرخ شمش را نمی دهد در نتیجه روند نزولی نرخ میلگرد نمی تواند بصورت جدی و برای بیشتر از دو هفته باشد مگر آنکه فولاد خوزستان نتواند شمش را در قیمت 610 دلار فوب بفروشد در هر حال نوسان نرخ میلگرد اجتناب ناپذیر است و باید تحمل کرد . تولیدکننده های میلگرد باید نگران 4 ماه آینده باشند که چین بطور فعال صادرات قراضه را شروع خواهد کرد و درخواست شمش در این پایه نرخ نخواهد بود مگر آنکه محدودیت ارائه فرو آلیاژها نرخ شمش را همچنان صعودی نگه دارد .

ورق در بازار ایران

قیمت ورق گرم ضخامت 2 میلیمتر رول روز شنبه 2785 تومان بود ولی تا آخر هفته با 30 تومان کاهش روبرو شد علت این کاهش نرخ ارائه ورق های اهواز و گیلان بود ضمن آنکه درخواست آنهم چندان فعال نبود. یک محموله 5 هزار تنی حمل فوری درنرخ 470 یورو سی اف آر انزلی پیشنهاد شد که فراتر از نرخ در بازار تهران است در حال حاضر قزاق ها در بازار نیستند تنها ام ام ک پیشنهاد دهنده است در حالیکه بازار هم عطشی به خرید ندارد.

ورق های گرم محصول مبارکه ضخامت 2.5 تا 15 میلیمتر با نوسان نرخ روبرو بود ولی میانگین نرخ تغییری نداشت ضخامت های 15 میلیمتر به بالا با عدم ارائه جدی از طرف کاویان روبرو بود ولی محصول اکسین با ثبات نرخ روبرو بود در حالیکه درخواست بسیار پایین بود. در طول 10 سال گذشته بازار ورق گرم هیچگاه اینقدر راکد نبوده در حالیکه صادرات آنهم جدی نیست.

ورق سرد با بازار آرامی روبرو بود هیچ تغییر نرخ جدی در آن گزارش نشد در حالیکه انتظار عمومی افزایش روند نرخ است چون نرخ در خارج افزایش یافته است.

در هفته ای که گذشت ورق گرم سی آی اس 580 تا 595 دلار هر تن فوب دریای سیاه بود. بازارها در جو تعطیلات سال نو بودند.ورق گرم چین 595 دلار هر تن فوب ثبت شد نرخ های صادراتی جدید احتمالا 5 تا 10 دلار دیگر ارزان خواهد شد. ورق گرم صادراتی هند نیز 595 دلار هر تن فوب و در ثبات بود.ورق گرم در بازار شمال اروپا هفته گذشته در 540  یورو هر تن درب کارخانه ثبات داشت. در بازار داخلی امریکا نیز ورق گرم حدود 650 دلار هر شورت تن درب کارخانه بود که یک دلار افزایش داشت.

سوالات و نظرات کاربرانشما کاربران عزیز میتوانید نظرات و سوالات خود را در این بخش ثبت کنید
بارگذاری مجدد