تحلیل نوسانات قیمت کلاف طی هفته جاری

2 سال پیش1162بازدید0دیدگاه0امتیاز (0 رای)
تحلیل نوسانات قیمت کلاف طی هفته جاری

کاهش شدید قیمت کلاف داخلی شرکت فولاد حدید عربستان

شرکت آهن و فولاد حدید عربستان سعودی ، قیمت کلاف داخلی خود را در تقاضای ناخوشایند بازار داخلی ،کاهش داد. قیمت کلاف پایدار بوده است. پیشنهاد قیمت جدید کلاف 9 میلی متری برای مشتریان داخلی به میزان 53 دلار در هر تن ( 200  ریال در هر تن) کاهش یافت و به مبلغ 585 دلار در هر تن ریاض عرضه شده است. تغییر قیمت از سوی این عرضه کننده، بیشتر به تقاضای ضعیف در بازار داخلی مربوط می شود.

یکی از تجار عربستان سعودی به متال اکسپرت گفت: "میزان تقاضا در این سال 20 تا 25 درصد کمتر از سال 2016 است." علاوه بر این، فعالان بازار فکر می کنند که یکی دیگر از دلایل کاهش قیمت کلاف ، به امضا رسیدن چندین قرارداد برای کلاف مصر است که در طول دو هفته گذشته به انجام رسیده است. با این حال، این  قیمت رزرو، افشا نشده است.

پس از آنکه این شرکت عرضه کننده داخلی قیمت کلاف خود را کاهش داد، قیمت کلاف وارداتی کاملاً ناخوشایند به نظر می رسد. قیمت های کنونی کلاف از کارخانه های چین در محدوده 575 تا 585 دلار در هر تن دمام است، درحالیکه قیمت کلاف که از مصر ارائه می شوند، حدود 575 تا 585 دلار در هر تن جده، برآورد می شود.

افزایش قیمت کلاف چین و انتظار کاهش آن با تقاضای ضعیف

قیمت کلاف صادراتی چین ، به دنبال روند افزایش قیمتها در بازار بورس مبادلات آتی ، در طول هفته افزایش پیدا کرده است. با این حال، عرضه بیش از حد ممکن است در آینده نزدیک باعث کاهش قیمت کلاف شود. تولیدکنندگان بزرگ چین، قیمت کلاف 5.5 تا 12 میلیمتری را اغلب با مبلغ 575 تا 585 دلار در هر تن ارائه می دهند که 10 تا 15 دلار بیشتر از قیمت یک هفته پیش است.

این افزایش قیمت کلاف مشابه معاملات آتی کلاف در بازار بورس شانگهای است که طی همین مدت 92 یوان در هر تن افزایش داشته است. با اخبار مربوط به تعمیرات کارخانه ها و کاهش تولید فولاد خام، انتظار می رود ، دوباره قیمت کلاف بازار مورد  پشتیبانی قرار گیرد. قیمت کلاف فیزیکی به طور متوسط حدود ​​137 یوان در هر تن افزایش یافته است.

میلگرد مرکزآهن

تقاضا ضعیف خرید کلاف

با این حال، خریداران خارجی هنوز تردید دارند که رشد قیمت کلاف طول خواهد کشید یا نه. در نتیجه، در روزهای اخیر، در بازار صادرات چین ، انجام هیچ معامله ای به گوش نرسیده است. بعضی از معامله گران همچنان سعی می کنند قیمت کلاف را بالغ بر 575 تا 585 دلار در هر تن ارائه دهند.

اما در این مسیر به موفقیتی دست نیافته اند. بسیاری از فروشندگان مجدد ترجیح می دهند که فروش کوتاه مدتی نداشته باشند، چرا که  چنین فروشی هم اکنون بسیار خطرناک است و ممکن است قیمتهای بازار بدون هیچ دلیلی در هر لحظه افزایش یابد.

تقاضا در بازار داخلی نیز ضعیف می باشد، که نشان دهنده رشد موجودی انبارها می باشد. با توجه به اطلاعات مای استیل، میزان موجودی انبارهای تولیدکنندگان کلاف 7.74٪   افزایش داشته و به 1.181 میلیون تن رسیده است، اگرچه میزان ظرفیت مصرف در هفته گذشته ، به دلیل انجام تعمیرات در کارخانه ها، کاهش یافته است.

وضعیت منفی کلی در بخش کلاف ترکیه

شرایط دگرگون بازار، صادرکنندگان کلاف تركیه را وادار به پایین آوردن سطح  پیشنهادات قیمت کلاف کرد. به طور کلی ، دلیل اصلی قیمت گذاری ارزان تر، تمایلات منفی بازار در میان رکود بازار چین، بخش ضعیف قراضه در ترکیه و همچنین عدم حمایت از خریداران کلاف در داخل و خارج از کشور می باشد.

سطح قیمت رسمی کلاف صادراتی ترکیه در حال حاضر در حدود 575 تا 585 دلار در هر تن است، در حالی که کارخانه ها در هفته گذشته سعی داشتند که قیمتهای بالاتری را برای کلاف ارائه دهند ،و آنرا  با افزایش  10 دلار در هر تن به بازار ارائه دهند.

قیمت کلاف پیشنهاد شده در ترکیه در سطوح بالاتری از قیمت  575 تا 585 دلار در هر تن کارهای سابق عرضه می شود، که این  مورد عمدتاً به این دلیل است که اکنون ارائه تخفیف های بزرگ، باعث ایجاد تقاضای بیشتر نمی شود. یک منبع تجاری به متال اکسپرت گفت: " امروز کارخانه ها بیشتر به صادرات می پردازند در حالی که چشم انداز بازار داخلی هنوز مشخص نیست."

بازار وارداتی کلاف

پیشنهادات قیمت کلاف آمریکا به حدود 575 تا 585 دلار در هر تن رسیده است ،که 5 دلار در هر تن نسبت به اواسط این ​​ماه کاهش داشته است. کارخانه ها در مورد محموله کلاف در حال مذاکره می باشند؛ در حالیکه گفته می شود آخرین معاملات کلاف با قیمت 575 تا 585 دلار در هر تن منعقد شده است.

پیشنهادات  قیمت کلاف عراق و مصر به ترتیب 575 تا 585 دلار در هر تن و 585 دلار در هر تن می باشد.با این حال معاملاتی صورت نگرفته است زیرا خریداران بر ارائه تخفیف 10 دلار تردید دارند. فروش کلاف به منطقه شورای همکاری خلیج فارس بسیار مشکل است.

یک تولید کننده به متال اکسپرت اظهار داشت: "امارات متحده عربی کلاف را با قیمت 575 تا 585 دلار در هر تن و 585 دلار در هر تن  پیشنهاد می کند، که چنین پیشنهادی برای ما خیلی کم است." وی افزود : "در سه ماهه اول سال، ترکیه تنها حدود 60.000 تن کلاف را به امارات متحده عربی تحویل داد،چنین چیزی باور نکردنی است." قابل ذکر است که بازار یمن در دستور کار قرار دارد و مذاکرات پیرامون آن در حال انجام است.

پیشنهادات قیمت کلاف صادراتی ترکیه با کاهش 5 تا 10 دلار در هر تن ، به مبلغ  575 تا 585 دلار در هر تن ارائه گردید؛ این در حالی است که قیمت کلاف در بیشتر کارخانه ها کاهش داشته است. تقاضا،با سفارشاتی که هنوز از اتحادیه اروپا، آفریقا و منطقه خاورمیانه به دست می آید، رضایت بخش است.

سوالات و نظرات کاربرانشما کاربران عزیز میتوانید نظرات و سوالات خود را در این بخش ثبت کنید
بارگذاری مجدد