ترس از خرید آهن آلات و افت قیمت طی روزهای آتی

2 سال پیش1264بازدید0دیدگاه0امتیاز (0 رای)
ترس از خرید آهن آلات و افت قیمت طی روزهای آتی

ترس بازار خرید آهن آلات از رکود بازار و افت قیمت طی روزهای آتی و فرارسیدن اربعین

قیمت آهن آلات طی روزهای اخیر هر چند با ثبات نسبی در بازار داخلی همراه بوده است ولی کاهش قیمت شمش در شروع هفته جاری نشان دهنده پتانسیل بازار خرید آهن آلات برای کاهش قیمت ها طی روزهای اخیر می باشد. اگرچه عقب نشینی در بازار خرید آهن آلات نشان دهنده امکان ثبات قیمت ها، تحکیم بازار و افزایش تقاضای موثر می باشد ولی این پروسه زمان زیادی لازم دارد. روزهای اخیر برای بازار خرید آهن آلات بسیار مهم می باشد چراکه نگرانی های موجود از چشم انداز نوسانات قیمت آهن آلات بسیار جدی بوده ولی میزان تقاضای موثر چندان بالا نمی باشد.

هم چنین مشکل دیگر در بازار خرید آهن آلات طی روزهای اخیر عرضه محصولاتی با کیفیت پایین در بازار می باشد که این امر نیز نشانه ای برای احتمال کاهش قیمت ها و افزایش میزان رقابت در بازار خرید آهن آلات می باشد. چراکه میزان عرضه محصولات با کیفیت پایین و قیمت پایین تر در بازار فراهم شده و این امر سبب می شود که تقاضای موجود برای خرید آهن آلات به سمت کالاهای بی کیفیت و ارزان قیمت جذب شده که این مساله یک نکته منفی در بازار به شمار می آید.

هم چنین افت قیمت شمش طی روزهای اخیر در بازار خرید آهن آلات و میزان عرضه بالای این محصول در بازار بورس نکته مهمی بوده که نشان دهنده برتری میزان عرضه این محصول نسبت به تقاضای موثر آن می باشد. کاهش میزان تقاضا نسبت به عرضه یکی از دلایل عمده افت قیمت شمش طی روزهای اخیر به شمار می رود که در برخی مبادی مشاهده می کنیم که قیمت این محصول حتی تا میزان 100 تومان نیز کاهش داشته است. پیش بینی می شود که همین امر طی روزهای آتی سبب تغییر فاز بازار خرید آهن آلات گردد.

این نشانه ها اعم از کاهش قیمت محصولات نوردی و افزایش میزان عرضه محصولات با کیفیت پایین نشان می دهد که قیمت خرید آهن آلات پیشنهادی از سوی واحدهای تولیدی و یا نمایندگی ها ممکن است طی روزهای اخیر وارد فاز جدیدی شده و عقب گرد داشته باشد و این امر نشان دهنده جدی تر شدن مساله کاهش قیمت آهن آلات می باشد.

قیمت آهن آلات اصفهان

کارخانجات قیمت آهن آلات پیشنهادی خود را کاهش داده اند

بنابراین طبق مطالب گفته شده می توان پیش بینی کرد که روند بازار خرید آهن آلات طی روزهای آتی به سمت کاهش قیمت ها متمایل خواهد بود هرچند این افت ممکن است چندان سریع نباشد. پیش بینی روند کاهشی در بازار خرید آهن آلات سبب خواهد شد که رقابت شدیدی مابین کارخانجات تولید فولاد از قبیل فولاد مبارکه و سایر کارخانجات تولیدی آهن اصفهان برای کاهش قیمت محصولات خود پدید آید. در واقع ممکن است کارخانجات تولیدی که مشکلات مالی دارند و یا میزان موجودی در انبارهای آن ها زیاد می باشد  قیمت های پیشنهادی خود را کاهش داده و برای محصولات خود تخفیفی نیز قائل شوند که تمامی این عوامل در نهایت ممکن است به کاهش سریع قیمت آهن آلات و سقوط قیمت ها منجر گردد.

این روند ممکن است طی روزهای آتی منجر به ایجاد چهره ای خشن در بازار گردد که سبب افزایش نگرانی نسبت به کاهش قیمت خرید آهن آلات گردد. در کنار این نشانه ها، عواملی هم چون کاهش قیمت آهن آلات و کاهش میزان خرید مشتریان را نیز لحاظ کرده که در نهایت به کاهش میزان تقاضا منجر می گردد و به سایر نشانه های کاهش قیمت آهن آلات کمک خواهد کرد. از دیگر مشکلات موجود در بازار خرید آهن آلات در کشورهای غرب کشور می توان به مشکلات حمل و نقل و در شمال کشور مشکلات آب و هوایی اشاره کرد که این عوامل نیز کاهش قیمت آهن آلات طی روزهای جاری را توجیه می کند.

هم چنین آغاز مسافرت ها برای اربعین حسینی نیز به این شرایط دامن خواهد زد. هم چنین در شرایطی که خرید آهن آلات از بازار رسمی کشور چندان جذاب نمی باشد و برای اکثر عرضه ها مخصوصا میلگردهای نوردی شاهد افزایش قیمت نمی باشیم این نگرانی ها و ترس از کاهش قیمت آهن آلات دو چندان خواهد شد.

این در حالی است که  بعد از گذشت یک فاز کاهش قیمت خرید آهن آلات انتظار افزایش میزان تقاضای موثر و افزایش فعالیت بازار خرید آهن آلات وجود دارد. در حال حاضر امید به ثابت شدن قیمت ها  تعدیل بازار آهن آلات تبدیل به نگرانی و ترس از کاهش قیمت این محصولات شده است. با این حال نمی توان برای بهبود روند بازار خرید آهن آلات زمان کوتاهی را در نظر گرفت و این امر در دراز مدت به وقوع خواهد پیوست. به عنوان نتیجه کلی می توان گفت اخبار کمی از بازار خرید آهن آلات ایران طی روزهای اخیر به گوش می رسد چراکه میزان نوسانات در بازار این محصولات بسیار کم می باشد و همین امر سبب گردیده است که تمرکز کمی بر روی این بازار معطوف شده باشد. هم چنین در حالی که قیمت آهن آلات در بازار فولاد جهانی روند نزولی را تجربه می کند بازار خرید دلار مطابق پیش بینی ها نبوده است و تغییر جهت چندانی را تجربه نکرده است. این در حالی است که میزان تقاضای موثر نیز در این بازار اندک بوده است.

هرچند بازار خرید آهن آلات طی روزهای اخیر بسیار کمرنگ بوده است ولی بازار آهن آلات پس از نفت و پتروشیمی هم چنان از مهم ترین بازارهای جهان به شمار می رود. در حال حاضر این بازار نوسانات زیادی را تجربه می کند که برخی از این نوسانات می تواند بر آینده این بازار تاثیر بسزایی داشته باشد. واقعیت عمده راجع به بازار اخیر آ]ن آلات این است که سمت و سوی این بازار در حال حاضر به سمت کاهش قیمت ها و رکود می باشد.

سوالات و نظرات کاربرانشما کاربران عزیز میتوانید نظرات و سوالات خود را در این بخش ثبت کنید
بارگذاری مجدد