تشدید تاثیر تقاضای زیرپوستی بر قیمت میلگرد بازار

2 سال پیش825بازدید0دیدگاه0امتیاز (0 رای)
تشدید تاثیر تقاضای زیرپوستی بر قیمت میلگرد بازار

ثبات در بازار میلگرد در هفته های پایانی اسفندماه

در هفته جاری شاهد ثبات و آرامش در بازار محصولات فولادی و قیمت این محصولات از جمله قیمت روز میلگرد بوده ایم. این در حالی است که شاهد رشد قیمت ها در برخی مبادی و بازار آتی نیز بودیم و این هیجانات به علت افزایش میزان تقاضا در روزهای پایانی سال طبیعی می باشد. افزایش میزان تقاضا می تواند سبب افزایش حجم معاملات صورت گرفته در بازار گردد و در نهایت منجر به بهبود بازار بورس کالا خواهد شد.

هم چنین افزایش قیمت سکه نیز در بازار داخلی اگرچه طی هفته جاری چندان شدید نبوده است ولی در هر صورت بر رشد قیمت سایر بازارها تاثیرگذار خواهد بود. بازار فولاد طی روز گذشته یک روز صعودی دیگر را تجربه کرده است و به نظر می رسد این روند تا روزهای پایانی سال نیز ادامه داشته باشد.

شرایط روزهای اخیر بازار محصولات فولادی گرچه تداعی کننده سیگنال های مثبتی می باشد ولی ترس از عواقب افزایش قیمت ها را نیز تشدید خواهد کرد. همان طور که پیش تر نیز بیان شد افزایش متداوم افزایش قیمت محصولات فولادی از جمله قیمت روز میلگرد ممکن است سبب افت ناگهانی قیمت ها در روزهای پایانی سال گردد و نگرانی فعالان بازار را از این امر افزایش داده است. بنابراین در حال حاضر نمی توان پیش بینی صریحی از روند پیش روی بازار طی روزهای آتی داشت.

تاثیر افزایش قیمت شمش و میزان تقاضا بر قیمت روز میلگرد

برخی از فعالان بازار اعتقاد دارند که گرچه قیمت محصولات فولادی از جمله قیمت روز میلگرد طی روزهای اخیر تمایل شدیدی به کاهش داشته است ولی سیگنال های مثبتی نیز در بازار فولاد طی روزهای جاری مشاهده می شود. از جمله این سیگنال ها می توان به افزایش میزان تقاضا با توجه به نزدیک شدن به روزهای پایانی سال و هم چنین افزایش قیمت شمش طی روزهای اخیر اشاره کرد.

قیمت آهن مسکن

این در حالی است که طی روزهای جاری مشاهده می کنیم که این عوامل نتواسته است تاثیر زیادی بر روند کلی بازار داشته باشد و هم چنان شاهد روند نزولی و یا ثبات در قیمت انواع محصولات فولادی می باشیم ولی برای برخی از محصولات از جمله قیمت میلگرد بناب و سایر کارخانجات و نیز برخی از سایزها شاهد روند صعودی قیمت ها متاثر از سیگنال های مثبت اشاره شده بودیم.

هم چنین این سیگنال های مثبت در بازار از کاهش شدید قیمت ها نیز جلوگیری کرده است که خود باعث امیدواری به رشد بازار طی روزهای آتی خواهد شد. این امر سبب شده است که از آرامش بازار به عنوان یک آرامش شکننده یاد شود که ممکن است هر لحظه با نزدیک شدن به سال جدید فرو بریزد. در هفته گذشته مشاهده کردیم که اکثر محصولات فولادی در بازار روند صعودی را در پیش گرفتند و به همین دلیل این آرامش ایجاد شده پس از روند صعودی بازار ممکن است هر لحظه به هم بریزد.

چشم انداز مثبت بازار محصولات فولادی

کاهش قیمت محصولات فولادی از جمله قیمت روز میلگرد در روزهای جاری منطقی نمی باشد و این امر یک چشم انداز مثبت در بازار تلقی می گردد و پیش بینی می شود که در روزهای آتی شاهد افزایش مجدد قیمت آهن آلات باشیم. بنابراین با توجه به روند کنونی بازار طی روزهای جاری می توان گفت که هفته جاری نسبتا امیدوار کننده می باشد و می توان چشم انداز خوبی را طی روزهای آتی پیش بینی کرد.

این در حالی است که روزهای زیادی تا پایان سال باقی نمانده است و فروش محصولات فولادی شاهد نوسانات زیادی طی روزهای جاری می باشد. قیمت میلگرد بناب طی هفته جاری و در روز گذشته به میزان 2570 تومان برای سایز 8 اعلام گردیده است. شواهد نشان داده است که قیمت این محصول نسبت به هفته گذشته افزایش ناچیزی داشته است و در هفته جاری نیز ثابت بوده است.

به نظر می رسد که این کارخانه نیز از روند جاری حاکم بر بازار تبعیت کرده است و ممکن است در روزهای پایانی سال و با نزدیک شدن به شب عید با توجه به افزایش میزان تقاضا و کاهش میزان موجودی و عرضه کارخانجات قیمت محصولات تولیدی خود را هم چون سایر کارخانجات افزایش دهد. بنابراین آرامش بازار طی هفته جاری کاملا شکننده می باشد و شاهد رشد قیمت ها در بازار آتی طی هفته های آینده خواهیم بود.

این شرایط در سایر بازارها نیز مشاهده گردیده است و می توان گفت که روند کلی حاکم بر بازار طی روزهای جاری آرامش و ثبات در کنار افزایش تقاضای زیرپوستی در بازار می باشد.

 
سوالات و نظرات کاربرانشما کاربران عزیز میتوانید نظرات و سوالات خود را در این بخش ثبت کنید
بارگذاری مجدد