گزارش روز ، تفاوت قیمت قوطی کارخانجات

2 سال پیش1682بازدید0دیدگاه0امتیاز (0 رای)
گزارش روز ، تفاوت قیمت قوطی کارخانجات

تجددید نظر در قیمت قوطی داخلی ایران به دلیل کاهش ارزش ریال

قیمت قوطی آهن بازار داخلی حدود 2840 تومان در هر کیلو اعلام کرد و مطابق با اظهارات آهن اکسپرت ، این شرکت در روز بعد معامله 40,000 تن قوطی خود را به قیمت 2840 تومان در هر کیلو کارهای سابق، انجام داد.

جنبه دیگری از نوسانات ارز درایران باعث شده است که تولید کنندگان قوطی قیمت های داخلی خود را به منظور جبران کاهش نرخ ریال ، اصلاح کنند. با این حال، علیرغم تقاضای کلی برای قوطی در بازار داخلی، از کاهش ناگهانی نرخ ریال ،بهره کافی برده است.

قیمت قوطی داخلی برای سومین بار طی این هفته افزایش یافت . یک بار دیگر  30 تومان در هر کیلو افزایش یافت وبه 2840 تومان در هر کیلو رسید. در نتیجه نوسانات ارز، معادل  دلار این پیشنهادات قیمت فقط  20 تومان در هرکیلو افزایش قیمت روزانه داشت و به ترتیب با نرخی حدود 2840 تومان ارائه گردیده است.

پیشنهادات قیمت قوطی داخلی در طول یک روز به میزان 20 تومان در هر کیلو افزایش یافت و در حال حاضر با نرخ 2840 تومان در هرکیلو کارهای سابق به بازار ارائه می شود. با این حال، بازنگری قیمت قوطی از این تولید کننده برای جبران نوسانات ارز ناکافی نبود،و منجر به کاهش پیشنهادات در ایران به میزان 20 تومان درهرکیلوشد و هم اکنون قیمت قوطی این شرکت  به 2840 تومان درهرکیلوکارهای سابق رسیده است.

افزایش قیمت قوطی ایران با تولید بالا و بازار ضعیف داخلی

قیمت قوطی در طول هفته به دلیل ضعف تولید و تقاضای کافی، در بازارهای داخلی ضعیف تر شده است. خریداران عمدتاً در حالت انتظار و دیدن نتیجه قیمت قوطی هستند.

پیشنهادات قیمت قوطی از سوی کارخانه های ایرانی هم اکنون  2840 تومان در هرکیلو است، که 20 تومان در هرکیلو نسبت به قیمت این محصول در پنجشنبه گذشته افزایش داشته است. این تغییر قیمت عمدتاً ناشی از تغییرات مشابه در داخل کشور می باشد. این محصول در مدت مشابه به طور متوسط افزایش داشته است. مدیر صادرات یک کارخانه بزرگ ایران به خبرگذاری ها گفت: " تقاضا خیلی خوب نیست، اما تولید هنوز هم در سطح بالایی قرار دارد." بیشتر تولیدکنندگان هنوز با سود خوبی مواجه می شوند، بنابراین هیچ کارخانه ای نمی خواهد تولید را کاهش دهد. با این حال،یک شرکت خصوصی تولید فولاد اظهار داشت : "در حال حاضر سود خالص از فروش قوطی در حدود 30 تومان است، در حالیکه قیمت قوطی در اوایل این ماه 10 تومان در هرکیلو و حتی بالاتر از این مبلغ بوده است."

تأثیر زیادی بر قیمت قوطی بازار توسط معامله گران ایجاد شده است که در موقعیت های کوتاه فروخته می شوند. در ماه جاری برخی از معاملات قوطی در حدود قیمت 2840 تومان درهرکیلو برای جنوب شرقی ایران و کرمان انجام شده است. علاوه بر این، حجم زیاد قوطی موجود در انبارها باعث شده تا معامله گران به فروش قوطی خود ، زیر قیمت ارائه شده از سوی  کارخانه ها ، عجله ای نداشته باشند.

با این حال، فعالان بازار داخلی گزارش کردند که این معاملات در خارج از کشور چندان زیاد نبوده اند. اکثر خریداران خارجی ترجیح می دهند برای کاهش بیشتر قیمت قوطی صبر کنند. یک مدیر صادرات به خبرگذاری اظهار داشت : "مشتریان جنوب شرقی آسیا ، در صورتی که قیمت قوطی بیشتر از 2840 تومان در هرکیلو باشد، از خرید اجتناب می کنند. این قیمت کمتر از هزینه های ما نیست، اما به نظر ما پایین می باشد. "

با وجود روند نزولی آشکار در بازار، بسیاری از معامله گران داخلی سقوط طولانی مدت را برای این محصول پیش بینی نمی کنند. یکی از معامله گران بزرگ به خبرگذاری گفت: "من فکر می کنم که قیمت قوطی در طول این ماه بیشتر از این افزایش نداشته باشد." وی خاطرنشان کرد که کاهش ظرفیت و کنترل تولید توسط دولت، قیمت کل بازار را در طول سال حفظ خواهد کرد، در حالی که حجم صادرات سال به سال کمتر خواهد بود.

سوالات و نظرات کاربرانشما کاربران عزیز میتوانید نظرات و سوالات خود را در این بخش ثبت کنید
بارگذاری مجدد