عدم بازگشت تولیدکنندگان آهن آلات به مدار تولید، بهای بیلت تانگشان را به 3600 یوان افزایش داد

6 سال پیش1548بازدید0دیدگاه0امتیاز (0 رای)
عدم بازگشت تولیدکنندگان آهن آلات به مدار تولید، بهای بیلت تانگشان را به 3600 یوان افزایش داد

افت و خیز های بازار آهن آلات چین

از ابتدای مارس به دلیل فاکتورهای منفی از جمله موجودی بالای انبارهای آهن آلات تجار پس از تعطیلات، تقاضای کم، و افت بازارهای فیوچرز، قیمتهای داخلی فولاد در چین روندی کاهشی داشته اند. با این وجود، با تعلیق موقت واحدهای گندله سازی در تانگشان و کوره بلندها در منطقه ووان، انتظارات بازار تا حدودی بهبود یافته و میزان معاملات تا حدی بهتر شده است. محصولات ساختمانی نوسانات محدودی داشته و محصولات تخت کمی از افت قیمت خود را جبران نمودند.  

با اصلاح رو به بالای قیمتها، بهای بیلت تانگشان در 17 مارس به 3600 یوان رسید و بهای محصولات پایین دستی نیز مطابق با بیلت افزایش یافت. بر طبق اخبار رسیده به پلنر، حاشیه سود تولیدکنندگان آهن آلات در تانگشان برابر با 714 یوان می باشد که نسبت به بیلت 3580 یوانی حدود 15 یوان افزایش را نشان می دهد. 73 کوره بلند از مجموع 164 کوره بلند موجود در تانگشان طی هفته گذشته مورد بازرسی فنی قرار گرفتند و کل میزان کوره های متوقف کاهش تولیدی برابر با 1/126 میلیون تن را رقم زد. میزان بهره برداری از ظرفیت کوره بلندها حدود 57/57 درصد بوده که نسبت به هفته گذشته 4/83 درصد افزایش را نشان می دهد.

همانطور که پیشتر نیز اعلام شد، تنها تعداد انگشت شماری از شرکت ها قادر خواهند بود تا پس از 15 مارس کوره بلندهای خود را وارد مدار نمایند و  بقیه بایستی تا اوائل آوریل به روال فعلی فعالیت نمایند. اگرچه، کلیه کوره بلندها طی 2018 بایستی 10 تا 15 درصد از ظرفیت اسمی خود را بکاهند. از این رو، انتظار می رود که میزان بهره گیری از ظرفیت کوره بلندها در هفته آتی رشد ناچیزی داشته باشد.

موجودی انبارهای بیلت در تانگشان طی هفته گذشته 1/125 میلیون تن بوده که افت 33 هزار و 800 تنی را در مقایسه با یک هفته پیش نشان می دهد. در هفته آتی، کاهش تولید و اصلاح ساختار عرضه موضوع اصلی بازار داخلی آهن آلات چین خواهد بود. با توجه به موجودی پایین انبارهای فولادسازان، آنها تمایلی به انجام فروش های جدید نداشته و قدرت مانور بیشتری برای قیمت گذاری دارند که باعث حمایت از بهای بیلت در هفته پیش رو خواهد بود.

آهن آلات اصفهان

تعرفه های واردات آهن آلات و آلومینیوم، حربه واشنگتن برای امتیازگیری از کشورها

براساس اعلام وزارت بازرگاني ايالات متحده، اين وزارتخانه از روز دوشنبه آماده پذيرش درخواست ها جهت مستثنی نمودن برخی محصولات از تعرفه هاي کاخ سفید است، با این حال، تأكيد شده كه فرآيند بررسي آن بيش از 90 روز طول خواهد كشيد. پيش بيني شده در حدود 4500 درخواست براي محصولاتي دريافت شود كه در آمريكا یا به اندازه كافي و یا با كيفيت خوب توليد نمي شوند.

با این وجود، حتي اگر تأييد شود كه اين تعرفه ها براي برخي محصولات حذف شود  بازهم اين شركت های پایین دستی آمريكائي مجبور هستند براي بيش از سه ماه تعرفه ها را پرداخت نمايند. اداره گمرك ايالات متحده از 23 مارس دريافت تعرفه هاي 25 و 10 درصدي براي محصولات فولادي و آلومینیومی وارداتي را کلید خواهد زد. البته گفتني است اين وزارتخانه اولين درخواست را در روز جمعه دريافت كرده است

زنجیره آهن آلات چین همچنان بر مدار افت

بازارهای فیوچرز و نقدی چین در حوزه آهن آلات در روز دوشنبه با روندی کاهشی همراه شدند. موجودی بالای انبارها و عدم تقاضای کافی همچنان در صدر فاکتورهای فشار بر قیمت محصولات فولادی و مواد اولیه می باشند. تجار بیش از این توان تحمل کاهش نقدینگی را نداشته و مجبور به فروش قسمتی از استاک خود با تخفیف می باشند.

قیمت میلگرد در بازار فیوچرز شانگهای امروز نیز 86 یوان افت نمود و به 3651 یوان رسید. در بازار نقدی نیز بهای میلگرد در شهرهای مهم این کشور بین 50 تا 90 یوان افت قیمت داشته اند. برخی از تولیدکنندگان آهن آلات نیز علیرغم موجودی پایین انبارهای خود برای به دست آوردن نقدینگی اقدام به ویرایش لیست های قیمت خود نموده اند.

سنگ آهن نیز در بازار فیوچرز دالیان با افت شدید 22 یوان روبرو شد و به 462.5 یوان به ازای هر تن رسید. این در حالی است که بهای سنگ آهن عیار 62 در بنادر شمال چین 3 یوان افت داشته است. دلیل افت کمتر بهای سنگ آهن در بنادر را می توان به کمبود مواد پر عیار نسبت داد، چرا که با اجرای دور جدید محدودیت های تولید، تقاضا برای مواد پرعیار در چین مجددا افزایش داشته است. موجودی بالای بنادر و افت در بازار فیوچرز اما همچنان دو عامل فشار بر بهای سنگ آهن در دوره پیش رو می باشند.

سوالات و نظرات کاربرانشما کاربران عزیز میتوانید نظرات و سوالات خود را در این بخش ثبت کنید