تولیدکنندگان آهن آلات در انتظار فتح بازار

6 سال پیش1103بازدید0دیدگاه0امتیاز (0 رای)
تولیدکنندگان آهن آلات در انتظار فتح بازار

فولاد سازان در انتظار فتح بازار با رکورد شکنی بیش از هشت میلیارد دلاری تولید

وزیر با گفتن این مطلب که آینده امیدوار کننده ای را در زمینه صنعت مشاهده می‌کنیم، گفت: صنعت آهن آلات کشور در حال گذر کردن روند رو به افزایش است و در ایجاد میزان جدید و تولید موفق بوده است. وی روز دوشنبه در رونمایی مجتمع فولاد اروند درخوزستان ، بیان کرد: در شهرستان شادگان پروژه فولاد اسفنجی با ظرفیت هشتصد هزار تن افتتاح شد که 351 شغل مستقیم در مرحله بهره‌برداری و چهارصد شغل در مرحله ساخت به دنبال داشته است و این تعداد امیدواریم به یک‌ هزار شغل در منطقه برسد.

وی افزود: در دولت اندیشه ها و امید کار مطالعات طرح جامع آهن آلات کشور به اتمام رسیده است و در دو سال آینده طرح تصویب شده آن به مجموعه صنعت و معدن کشور ابلاغ خواهد شد. یکی از مهمترین کارهایی که محقق شدن این طرح انجام می‌دهد آن است که باعث ایجاد توازن در صنعت فولاد کشور می‌شود زیرا این مساله مهمترین مشکل آهن آلات کشور است.

وی عنوان کرد: بالغ بر 131 میلیون تن مجوز احداث آهن آلات جدید در مناطق مختلف کشور صادر شده است اما باید با واقعیت‌ گرایی، قسمت قابل‌ تاملی از این طرح‌ها را از دستور کار خارج کرد. باید مجموعه منابع موجود را به سمت فعالیت‌های تولیدکننده و زود بازده سوق داد و باید تلاش شود تا به تولید 56 میلیون تن آهن آلات خام در حداقل زمان ممکن برسیم.

رشد مناسب در چرخه آهن آلات

علی‌رغم همه تحریم‌هایی که وجود دارد، در جریان ایجاد میزان جدید در چرخه آهن آلات رشد بسیار خوبی داشته‌ایم و در حال حاضر در مقام چهاردهم تولید فولاد در جهان هستیم. در صادرات آهن آلات حرکات بسیار خوبی در کشور انجام شده است به شکلی که دولت کار صادرات آهن آلات را از یک ‌و نیم میلیون تن آغاز کرد و امیدواریم این میزان در پایان سال 96 به 8 میلیون تن برسد.

ما امروز نیازمند اشتغال جدید هستیم و باید قدم‌هایمان را در چرخه ایجاد اشتغال در کشور بیشتر کنیم. در این زمینه سرمایه‌گذاری مهمترین مساله است. در 8 ماهه امسال مجوزهای اختصاص داده شده نسبت به سال قبل حدود 18 درصد افزایش پیدا کرده است و این مساله نشان می‌دهد که اشتیاق برای سرمایه‌گذاری در کشور رو به فزونی است.

وی در راستای سفر به خوزستان در جمع خبرنگاران نیز بیان کرد: طرح آهن آلات کاوه اروند با دست مهندسان بنیاد مستضعفان در طی 31 ماه به اجراء درآمد. باوجود مشکلات موجود در بازارهای جهانی و روند رکود در صنایع آهن آلات بسیاری از کشورها، در مجموع صنعت فولاد کشور در حال پیمودن روند رو به رشدی است و در ایجاد چرخه جدید و تولید موفق بوده است.

ایجاد ظرفیت های جدید در صنعت

صنعت آهن آلات کشور در حال پیمودن روند رو به افزایش است و در ایجاد ظرفیت‌های جدید و تولید موفق بوده است. از ابتدای دولت یازدهم حدود 65 میلیون تن میزان تولید آهن آلات در کشور افزایش یافت. وی با بیان این‌که در زمینه صادارت نیز کارهای خوبی صورت گرفته است، بیان کرد: بنیاد مستضعفان در زمینه صادرات فعال بوده و در این زمینه توانسته‌ایم ظرفیت صادرات فولاد را از یک‌ و نیم میلیون تن به رشد قابل توجهی برسانیم.

امیدواریم تا پایان سال ۹۶ کشور رکورد ۸ میلیارد دلار صادرات غیرنفتی در حوزه آهن آلات را تجربه کند. با توجه به برنامه تولید 56 میلیون تن آهن آلات خام در کشور باید به حدود 16 میلیون تن میزان صادراتی آهن آلات برسیم و امیدواریم این هدف محقق شود.

روند درخواست برای تاسیس صنعت در استان خوزستان و کشور نشان می‌دهد سرمایه‌گذاران و مجموعه فعالان اقتصادی به آینده امیدوار هستند. بیش از  ۱۸ درصد افزایش جواز تاسیس در حوزه صنعت و 23 درصد رشد در حوزه معدن نسبت به 8 ماهه سال گذشته را شاهد بوده‌ایم که این موضوع نشان می‌دهد مردم به آینده صنعت و معدن کشور امیدوار هستند و سرمایه‌گذاران صنعتی در این زمینه سرمایه‌گذاری دارند.

سرمایه گذاری های رو به رشد

در شهرک‌های صنعتی استان خوزستان قراردادهای وضع شده برای واگذاری زمین در حوزه صنعتی نسبت به سال قبل دو برابر شده است و این نشان می‌دهد در این استان نیز سرمایه‌گذاری رو به رشد است. در شهرستان‌هایی مثل شادگان که در زمینه تاسیسات صنعتی کار شده است، راه‌ اندازی واحد جدید آهن اسفنجی کارهای خوبی است که برای 650 نفر به‌ صورت مستقیم و غیرمستقیم اشتغال ایجاد کرده است که امیدواریم این اشتغال به یک‌ هزار نفر افزایش پیدا کند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در این بخش هم اشتغال قابل ملاحظه ای به همت بنیاد مستضعفان به وجود خواهد آمد وچرخه پیشین و پسین این کارها در آینده کامل و اجراء خواهد شد.

سوالات و نظرات کاربرانشما کاربران عزیز میتوانید نظرات و سوالات خود را در این بخش ثبت کنید
بارگذاری مجدد