آرامش در بازار مقاطع فولادی طی هفته جاری

6 سال پیش1311بازدید0دیدگاه1امتیاز (1 رای)
آرامش در بازار مقاطع فولادی طی هفته جاری

آرامش در بازار مقاطع فولادی

بازار میلگرد و تیرآهن روز گذشته در آرامش بوده است و شنیده ها حاکی از ثبات قیمت تیرآهن و میلگرد در این بازار بوده است. بنابراین در نخستین روز هفته جاری قیمت محصولات فولاد بلند از جمله قیمت تیرآهن تغییری نداشته است. بنابراین بازار این هفته را با ثبات نسبی قیمتها آغاز کرد و در ادامه هم به جز چند تولیدکننده, بقیه سیاست تثبیت قیمت نسبت به روز چهارشنبه را درپیش گرفتند.

مطابق معمول اکثر روزهای پنجشنبه آرامش بر بازار حاکم بود و نوسان شدیدی مشاهده نشد. در بخش شمش نیز امروز اکثر تولید کنندگان قیمت تیرآهن خود را با کاهش اعلام نمودند. احتمالا با توجه به آرام تر شدن بازار ارز, در هفته آتی نیز بازار محصولات فولادی با سکون نسبی همراه خواهد بود و در نیمه دوم بهمن ماه بایستی منتظر شروع جنب و جوش بازار مانند سالهای گذشته باشیم.

با این حساب و با این عقب ‌نشینی زود هنگام و ورود مجدد و کم سابقه مارجین حوزه شمش القایی به کانال 300 تومان که بطور حتم متاثر از متغیرهای اثر گذار مستقیمی مثل ضعف پررنگ تقاضای موثر به دلیل تغییرات فصلی و متغیرهای غیر مستقیم محیطی همانند سیگنال‌های منفی بازارهای جهانی و یا حیطه دلار می باشد؛ کار را برای حوزه نورد که حالا اختلاف شاخص آن از حوزه شمش القایی روی مرز بیشینه نرمال یا حتی فراتر از آن قرار گرفته است؛ سخت تر نموده و انتظار عقب ‌نشینی این حوزه را برای شاخه های انتهایی به ذهن متبادر می نماید.

تاثیر برودت هوا بر نوسانات بازار

مگر اینکه در خصوص روند شاخص حوزه شمش در هفته آتی تغییرات مثبتی صورت گیرد که آن هم با توجه به پیش آگهی های صورت گرفته در خصوص افزایش برودت هوا و نوید افزایش بارش های زمستانی در مناطق وسیعی از کشور در هفته پیش رو دور از انتظار بوده و امیدی چندانی به همراهی تقاضای داخلی در هفته جاری دیده نمی شود و بعید به نظر می رسد که قیمت محصولات فولادی از جمله قیمت تیرآهن طی هفته جاری افزایش یابد.

قیمت تیرآهن ذوب آهن اصفهان

گویی رفتار دیر هنگام زمستانی طبیعت اگر چه فرصت های طلایی و باقیمانده زنجیره تامین را محدود می نماید اما برای غالب ملت ایران پیام آور شادی، پاکی، فزونی نعمت و امیدواری به بهبود اندوخته زمستانه آب شیرین برای فصول خشک پیشرو خواهد داشت.

طی هفته گذشته مشاهده شد که در روزهای پایانی هفته افزایش قیمت محصولات فولادی از جمله قیمت تیرآهن متوقف گردیده و و بازار روند نزولی خود را آغاز کرده است. این روند در واکنش به افت قیمت دلار طی روزهای پایانی هفته گذشته بوده است. این طور به نظر می رسید که کاهش قیمت محصولات فولادی طی روزهای پایانی هفته گذشته در نتیجه افت قیمت دلار بوده است و این واکنش می تواند منطقی باشد. این در حالی است که با رصد عمیق تر بازار مشاهده شد که عوامل دیگری نیز بر افت قیمت محصولات فولادی تاثیرگذار بوده است که از جمله آن می توان به افت قیمت محصولات فولادی در بازار جهانی اشاره کرد.

عوامل موثر بر قیمت تیرآهن

هم چنین برودت هوا و تغییرات آب و هوایی نیز بر این روند اثر داشته است. بنابراین طی هفته گذشته فعالان بازار نسبت به وقایع آینده نگران شده و تحلیل گران نیز نتوانستند به درستی نسبت به آینده این بازار پیش بینی داشته باشند. از دیگر عوامل تاثیرگذار بر افت قیمت محصولات فولادی از جمله قیمت تیرآهن می توان به کاهش قیمت شمش اشاره کرد.

با این حال یکی از مهم ترین عوامل موثر بر روند کاهشی قیمت این محصولات کاهش میزان تقاضا برای خرید بوده است که در نتیجه ی کاهش میزان فعالیت خرید در بازار تولیدکنندگان ناچار به کاهش قیمت محصولات خود بوده اند. پیش بینی ها برای هفته جاری روند کاهشی قیمت این محصولات بوده است که هنوز مشخص نیست که تا چه میزان محقق گردد.

به نظر می رسد افت قیمت دلار و کاهش قیمت شمش در کنار کاهش قیمت محصولات فولادی در بازار جهانی و نیز افت میزان تقاضا از مهم ترین عوامل تاثیرگذار بر روند نزولی قیمت آهن آلات از جمله قیمت تیرآهن بوده است. افت قیمت شمش را می توان از مهم ترین عوامل تاثیرگذار بر روند کاهشی قیمت محصولات فولادی دانست که هنوز مشخص نمی باشد طی هفته جاری نیز ادامه داشته باشد یا نه. بنابراین با توجه به ثبات قیمت ها در نخستین روز هفته جاری می توان گفت که بازار آهن آلات هفته آرامی را سپری خواهد کرد.

سوالات و نظرات کاربرانشما کاربران عزیز میتوانید نظرات و سوالات خود را در این بخش ثبت کنید
بارگذاری مجدد