انتشار جدیدترین خبر از بازار آهن آلات ایران در مجله متال بولتن

2 سال پیش1334بازدید0دیدگاه0امتیاز (0 رای)
انتشار جدیدترین خبر از بازار آهن آلات ایران در مجله متال بولتن

متال بولتن دیروز درباره بازار بیلت ایران منتشر نمود :

نرخ بیلت صادراتی بازار آهن آلات ایران با فروش های جدید به خلیج فارس و شرق آسیا، افزایش پیدا کرد. نرخ صادراتی بیلت صادراتی ایران در هفته منتهی به روز چهارشنبه 14 فوریه، با افزایش 5 دلار به ازای هر تن در معاملات انجام شده با قیمتهای بالاتر گزارش شده است.

ارزیابی نرخ هفتگی بیلت صادراتی بازار آهن آلات ایران در روز 14 فوریه 490 الی 495 دلار به ازای هر تن فوب بود در حالیکه این نرخ در هفته قبل آن 485 الی 495 دلار به ازای هر تن بوده است.

به گزارش شرکت های تجاری چندین محموله از بیلت ایران با نرخ 490 الی 495 دلار به ازای هر تن فوب در اوایل این هفته به امارات متحده عربی، عمان و کشورهای شرق آسیا فروخته شده است.

حجم کل فروش بیلت صادراتی برای ماه مارس حدود 70،000 الی 80،000 تن بوده است. انتظار می‌رود فروش برای ماه آوریل بالاتر از 500 الی 505 دلار به ازای هر تن فوب باشد، چرا که هم نرخ بین‌المللی آهن آلات افزایش پیدا کرده و هم تقاضای مطلوب در بازارهای صادراتی دیده می شود.

ارزیابی نرخ هفتگی متال بولتن برای اسلب صادراتی بازار آهن آلات ایران در تاریخ 14 فوریه حدود 500 الی 505 دلار به ازای هر تن فوب بدون تغییر بوده است؛ چندین معاملات در محدوده این نرخ شنیده شد.

در حالی کارخانجات محصولات ماه مارس خود را بسته اند که هنوز برای ماه آوریل اقدام به فروش محصولات خود نکرده اند. به اعتقاد شرکت های تجاری، نرخ صادراتی ماه آوریل می بایست حداقل روی 510 الی 515 دلار به ازای هر تن فوب باشد چراکه در حال حاضر نرخ بین‌المللی اسلب کمتر از 520 دلار به ازای هر تن نبوده است.

قیمت آهن آلات

کوتاه از بازار قراضه و بیلت بازار آهن آلات وارداتی ترکیه

پیرو معاملات دیروز در بازار قراضه ترکیه، امروز نیز یک معامله دیگر برای ۱۰ هزار تن قراضه امریکایی به قیمت ۳۵۳ دلار به ازای هر تن انجام شده است. البته با توجه به قیمتهای منطقه بالتیک که تقریبا در همین دامنه می باشد، بهای قراضه امریکا با توجه به هزینه حمل بالاتر مستعد افزایش بیشتر می باشد.

در همین حال، بهای بیلت در بازار داخلی آهن آلات ترکیه به محدوده ۵۴۵ دلار به ازای هر تن تحویل درب کارخانه رسیده است. عرضه کنندگان منطقه سی آی اس نیز مطابق با این افزایش تصمیم به رشد قیمتهای خود گرفته و قیمتهای جدید خود را در محدوده ۵۱۰ تا ۵۲۰ دلار به ازای هر تن فوب مطرح می نمایند.

غیبت چینی ها در بازار آهن آلات باعث شده تا قیمتهای پیشنهادی فعلی منطقه سی آی اس و تولیدکنندگان آهن آلات کشورمان مورد قبول خریداران واقع گردد. از طرفی، انتظار می رود پس از پایان تعطیلات سال نو چینی نیز بازار داخلی این کشور مستعد رشد قیمت بیشتر باشد که می تواند به تثبیت سطوح فعلی قیمتها کمک نماید.

رشد ٥٨ درصدي صادرات الكترود گرافيتي از بازار آهن آلات چين در سال ٢٠١٧

صادرات الکترودهای گرافیتی از چین در CY17 با شدت تقاضای جهانی افزايش يافته و صادرات ان نسبت به CY16 در حدود 58 درصد افزايش داشته است. با توجه به افزایش تولید آهن آلات در سراسر جهان به روش کوره قوس الکتریکی با توجه به سازگاری زیست محیطی نسبت به توليد به روش کوره های بلند ، محبوبیت بیشتری به دست آورده است، لذا تقاضا برای الکترودهای گرافیتی به هرج و مرج بین المللی تبديل شده است.

تجزیه و تحلیل داده های گمرکی چین نشان می دهد که اين كشور 201695 تن الکترود صادر كرده است . و بزرگترين صادر كننده در سال ٢٠١٧ ميباشد. در سال 2017، روسیه و ایران مقصد صادرات الکترود گرافیتی چینی بودند.

در عین حال، عرضه الکترود و قیمت های پرتلاطم به عنوان دغدغه های جدی امروز به نظر می رسد. افزایش استفاده از دستگاه های الکترونیکی موجب افزایش تولید باتری های لیتیوم یون می شود و این امر بخش عمده ای از عرضه جهانی کک را به سمت صنعت باتری هدایت می کند و عرضه کک سوزني را براي تولید کنندگان الکترود محدود می کند. در چین، یکی از بزرگترین تولید کننده های الکترود در جهان، تولید انبوه تولید الکترود گرافیتی برای حفظ منافع زیست محیطی، عرضه جهت صادرات را کاهش داده است و افزایش قیمت كك به علت کمبود، باعث افزایش قیمت های الکترود شده است

سوالات و نظرات کاربرانشما کاربران عزیز میتوانید نظرات و سوالات خود را در این بخش ثبت کنید
بارگذاری مجدد