جنگ تجاري قدرت هاي اقتصادي دنيا گمرگ آهن آلات

2 سال پیش1078بازدید0دیدگاه0امتیاز (0 رای)
جنگ تجاري قدرت هاي اقتصادي دنيا گمرگ آهن آلات

مكزيك تعرفه ثابت واردات آهن آلات را تمديد مي كند

در حالي كه دنيا وارد جنگ تجاري مي شود و قدرت هاي اقتصادي دنيا در رويارويي نبرد تجاري قراردارند وضع تعرفه هاي ثابت گمركي در كنار انواع تعرفه هاي ديگر براي حمايت از توليد داخلي در اين كشورها به كار گرفته مي شود. وزارت اقتصاد مكزيك از اكتبر سال 2015 اقدام به وضع تعرفه ثابت 15 درصد بر تمام انواع محصولات نهايي و نيمه نهايي آهن آلات به مدت 6 ماه نمود و چهار بار انرا تمديد كرد كه تا كنون اين تعرفه را لغو نكرده است.

ماه آينده دوباره زمان تمديد اين تعرفه خواهد بود و دولت مكزيك در حال بررسي شرايط براي تمديد مجدد آن است افت شدید بازارهای فیوچرز چین، آغاز ورود آهن آلات ارزان قیمت به بازار جهانی؟ بازارهای فیوچرز چین در آخرین روز هفته با افت در کلیه کامودیتی ها همراه شده اند. تصمیم دیشب ترامپ مبنی بر اعمال تعرفه بر محصولات چینی و نیز کاهش سرمایه گذاری های چین در امریکا، اگرچه ۶۰ روز تا اجرایی شدن فاصله دارد اما تاثیر هیجانی خود را بر بازارهای مالی و کالایی جهان از جمله چین اعمال نموده است. تا این لحظه از معاملات بازار شانگهای، قیمت میلگرد امروز با ۵/۹۹ درصد معادل ۲۱۷ یوان کاهش همراه شده است و به کانال ۳۴۰۶ یوان پا گذاشته که در نوع خود افتی تاریخی به شمار می رود. ورق سیاه نیز تا این لحظه ۱۸۴ یوان کاهش قیمت داشته و افتی برابر با ۴/۹۲ درصد را ثبت نموده است. سنگ آهن با ۵/۳۵ درصد معادل ۲۵ یوان کاهش به ۴۴۲/۵ دلار به ازای هر تن رسیده که افت زیادی محسوب می شود و به احتمال قوی قیمت در بازار فیزیکی را تحت فشار زیادی قرار خواهد داد. بهای کک و زغال نیز تا این لحظه به ترتیب ۸۹ و ۵۲ یوان کاهش داشته اند. جدا از تاثیر روانی جنگ تجاری با امریکا، فشار بیش از حد به تجار به دلیل عدم وجود نقدینگی و افزایش مجدد موجودی انبارهای محصولات ساختمانی و رشد بهره گیری از ظرفیت تولید در شمال چین نیز دیگر عواملی هستند که قیمت آهن آلات در چین را تحت فشار قرار داده اند. در بازار نقدی تانگشان نیز بهای اکثر محصولات فولادی بیش از ۷۰ یوان کاهش داشته اند. کاهش چشمگیر امروز ممکن است به افزایش صادرات تجار چینی با قیمت های به مراتب پایین تر از قیمتهای منطقه سی آی اس و ترکیه منجر شود. محبوس شدن سرمایه تجار چینی در انبارها خوشایند آنها نیست و بازار نیز به نظر قصد بازگشت به روند افزایشی را ندارد، لذا آنها ترجیح می دهند تا با تخفیف دادن به مشتریان خارجی خود بخشی از نقدینگی مورد نیاز را جبران نمایند که ممکن است به روند اصلاحی بازار آهن آلات دنیا سرعت بخشد. قیمت میلگرد ذوب آهن اصفهان قیمت میلگرد ذوب آهن اصفهان

تقاضاي مطلوب گندله سنگ آهن در سال 2018

به گفته توليد كننده سنگ آهن Ferrexpo در اوكراين با توافقنامه هايي كه با مشتريان انجام شده و تقاضاي زياد گندله عيار بالا، انتظار مي رود اضافه قيمت گندله نسبت به شاخص سنگ آهن در سال 2018 افزايش يابد. به دليل حركت رو به تعادل ظرفيت توليد آهن آلات در چين حاشيه سود فولادسازها افزايش خواهد يافت و محرك تمركز بر مصرف و توليد گندله سنگ آهن خواهد شد. اين شرايط در كنار توجه خاص مقامات چيني به گازهاي آلاينده كارخانجات و مسايل زيست محيطي شرايط مطلوبي را براي گندله سنگ آهن فراهم خواهد كرد. شركت Ferrexpo توليد نيمه اول سال 2018 را به اندازه نيمه اول سال 2017 برآورد كرد. اين شركت در نظر دارد يكي از چهار واحد توليد گندله را در سه ماهه دوم سال 2018 به مدت 65 روز متوقف كند. انتظار مي رود در نيمه دوم سال 2018 توليد گندله از نيمه اول سال 2017 بيشتر شود. در سال 2017 توليد گندله اين شركت با 6.75 درصد كاهش به 10.44 ميليون تن رسيد. 95 درصد توليد اين شركت در سال 2017 گندله مرغوب 65 درصد بوده است و سود مطلوبي از فروش ان نصيب شركت Ferrexpo شده است. اين شركت در سرمايه گذاري جديد خود تا سال 2020 ظرفيت توليد گندله را 1.5 ميليون افزايش خواهد داد. همچنين برنامه توسعه بلند مدت توليد گندله اين شركت از 12 ميليون تن در سال به 20 ميليون تن افزايش خواهد يافت. ميانگين قيمت شاخص سنگ آهن متال بولتن در سال 2016 به 58.36 دلار بر تن رسيد و در سال 2017 به 71.39 دلار افزايش يافت. گندله سنگ آهن در سال 2016 به طور ميانگين 83.69 دلار بر تن بود و در سال 2017 به 107.65 دلار بر تن رسيد.

سوالات و نظرات کاربرانشما کاربران عزیز میتوانید نظرات و سوالات خود را در این بخش ثبت کنید
بارگذاری مجدد