جو تاثیر گذار بر قیمت آهن آلات چین و احتمال سرایت به بازار داخلی

4 ماه پیش1281بازدید0دیدگاه0امتیاز (0 رای)
جو تاثیر گذار بر قیمت آهن آلات چین و احتمال سرایت به بازار داخلی

آیا تقاضا در بازار آهن آلات چین در حال آزاد شدن می باشد؟

در روز ۱۵ مارس، قیمت آهن آلات در بازار داخلی چین کمی افزایش یافت. از ۲۵ شهر مهم چین، قیمت میلگرد در ۱۱ شهر بین ۱۰ تا ۶۰ یوان افزایش یافت، در حالی که تنها در یک شهر افت ۱۰ یوانی ثبت شد. قیمت ورق سیاه نیز در اکثر شهرهای مهم بین ۱۰ تا ۷۰ یوان رشد داشت. بهای بیلت در ادامه رشد آهسته خویش امروز نیز ۱۰ یوان دیگر افزایش داشت میانگین قیمت میلگرد در ۲۵ شهر چین ۴۰۷۸ یوان برآورد شد که ۱۲ یوان بالاتر از دور قبلی معاملات است. میزان معاملات در بازار امروز افزایش چشمگیری داشت و جو تجاری بهتری بر بازار حکم فرماست. بهای سنگ آهن وارداتی ۶۲ درصد استرالیا در بنادر امروز ۴۹۰ یوان برآورد شد که ۵ یوان بالاتر از روز قبل بود. هنوز فولادسازان علاقه چندانی برای ترمیم موجودی انبارهای سنگ آهن ندارند و بیشتر سیاست صبر و مشاهده را در پیش گرفته اند. میزان تولید فولاد در ژانویه و فوریه امسال نسبت به سال گذشته ۵/۹ درصد افزایش داشته که با توجه به محدودیت های زمستانی فراتر از انتظار بوده است. این مسئله عمدتا به دلیل این است که کوره های القایی که تولید آنها در آمار کشور گنجانده نمیشد از مدار خارج شده و بار تولید بر کوره های قوس و کوره بلندها افتاده است. انتظار می رود با تداوم محدودیت های زیست محیطی پس از ۱۵ مارس، ساختار عرضه در بازار کمی اصلاح شود. در بحث تقاضا هم انتظار بر این است با توجه به ثبات سیاسی در چین، تغییر عمده ای در سیاست های پایین دستی آهن آلات مانند مسکن، صنعت و زیرساختها ایجاد نشده و تقاضا مانند سال قبل در بازار پایدار باشد.

کاهش موجودی انبارهای فولاد تجار برای اولین بار پس از تعطیلات، موجودی سنگ آهن در بنادر رکورد زد

در ۱۶ مارس، جو مثبتی بر بازار آهن آلات چین حاکم بود. بهای بیلت در تانگشان امروز هم ۱۰ یوان رشد نمود و به ۳۵۹۰ یوان رسید. بهای محصولات پایین دست بیلت نیز امروز افزایش داشت. با توجه به موجودی پایین، برخی فولادسازان امروز قیمت محصولات خود را افزایش دادند. میانگین قیمت میلگرد در ۲۵ شهر مهم چین ۴۰۷۹ یوان به ازای هر تن برآورد شد که ۱ یوان از روز قبل بالاتر می باشد. با وجود رشد کم تقاضا، حجم موجودی انبارها و ادامه تولید فولادسازان از افزایش قیمت جلوگیری می کند.

نمودار قیمت ورق

امروز، قیمت ورق سیاه نیز در ۲۴ شهر مهم چین ۴۱۰۱ یوان به ازای هر تن برآورد شده که ۱۳ یوان از روز قبل بیشتر میباشد. امروز برای اولین بار پس از تعطیلات موجودی ورق گرم با افت ۲۱۷۰۰ تنی از هفته قبل همراه شد.

به گزارش پلنر بهای سنگ آهن وارداتی استرالیا نیز در بنادر ۴۹۰ یوان به ازای هر تن پیشنهاد شد که ۵ یوان از روز قبل کمتر است. بهای سنگ آهن فیوچرز دالیان نیز ۴۸۴ یوان بسته شد و ۶ یوان کاهش را ثبت نمود. میزان موجودی سنگ آهن بنادر در ۴۵ بندر مهم چین ۱۵۹/۷۲۵ میلیون تن برآورد شد که یک رکورد تاریخی است. این مقدار نسبت به هفته گذشته ۱/۴۰۴۲ میلیون تن افزایش داشته است. توقف موقت واحدهای گندله سازی در تانگشان و توقف کوره بلندها در منطقه ووان و هندان باعث افت اشتهای فولادسازان برای خریدهای جدید شده است و برخی فروشندگ

ان نیز در سطوح فعلی علاقه ای به انجام معامله ندارند. از این رو انتظار می رود قیمت سنگ آهن در دوره پیش رو همچنان تحت فشار باشد. در سومین هفته پس از تعطیلات سال نو چین، موجودی انبارهای تجار ۱۹/۴۸ میلیون تن برآورد می شود که ۰/۹ درصد افت را نسبت به هفته قبل نشان می دهد، اما در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱۸/۶ درصد رشد داشته است. انتظار بازار بر این است که این کاهش موجودی در هفته های آتی ادامه پیدا کند، اگرچه ممکن است افزایش قیمت آهن آلات منطبق با کاهش موجودی انبارها افزایش پیدا نکند.

شاخصهاي قراضه تركيه همچنان بدون تغيير

هنوز خريدي از تامين كننده هاي امريكا و اروپا انجام نشده است. بازار قراضه تركيه در 16 مارس اخرين روز هفته جاري بدون تحرك باقي ماند. تنها خريد اندكي قراضه A3 از تامين كننده هاي CIS به قيمت 361 تا 365 دلار CFR صورت گرفت.به غير از معامله مذكور هيچ خريد ديگري در بازار قراضه وارداتي به تركيه گزارش نشده است.

يكي از تامين كننده هاي قراضه در امريكا پيشنهاد 385 دلار CFR براي قراضه سنگين 80:20 مطرح كرد كه البته با استقبال از سوي تركها مواجه نشد.

به نقل از يكي از تجار به نظر مي رسد پيشنهادهاي فروش جديد از سوي آمريكايي ها در بازار تركيه مورد پذيرش قرار نخواهد گرفت. علت اصلي ان تقاضاي ضعيف ميلگرد در بازار داخلي آهن آلات تركيه است. به گفته منابع داخلي در تركيه، تولیدکنندگان آهن آلات در هفته اينده اقدام به خريد مجدد قراضه از امريكا و اروپا خواهند كرد. در نتيجه شاخصهاي قراضه وارداتي به تركيه همچنان بدون تغيير 367.69 دلار CFR براي شاخص وارداتي از اروپا و 377.71 دلار CFR براي شاخص امريكا قرار گرفت.

سوالات و نظرات کاربرانشما کاربران عزیز میتوانید نظرات و سوالات خود را در این بخش ثبت کنید
بارگذاری مجدد