حساسیت دولت به نوسانات نرخ ارز و آرامش در بازار مقاطع فولادی

6 سال پیش1346بازدید0دیدگاه0امتیاز (0 رای)
حساسیت دولت به نوسانات نرخ ارز و آرامش در بازار مقاطع فولادی

نوسانات قیمت تیرآهن در روزهای پایانی بهمن ماه

کاهش نرخ دلار طی روزهای اخیر تاثیرات زیادی را بر قیمت محصولات فولادی از جمله قیمت تیرآهن و میلگرد داشته است. در بازار آهن آلات مشاهده کردیم که قیمت محصولات فولادی روند صعودی را طی هفته جاری در پیش گرفت. این روند کاهشی برای قیمت محصولات تحویل از درب کارخانه بیشتر نمایان بود در حالی که قیمت محصولات فولادی در بازار داخلی و برای تحویل از انبار چندان روند صعودی نداشته است.

در هفته جاری پیش بینی ها حاکی از آن است که با توجه به بارندگی های جدید و افت قیمت شمش و هم چنین تعطیلی روز سه شنبه احتما دارد که قیمت محصولات فولادی از جمله قیمت تیرآهن به روند نزولی خود طی روزهای اخیر ادامه دهد. بنابراین پیش بینی می شود که روند نزولی قیمت محصولات فولادی در کارخانه ها به بازار آزاد نیز منتقل گردد.

بنابراین این عوامل نشان می دهند که میل کلی بازار به سمت کاهش قیمت ها می باشد که علت این امر کاهش میزان تقاضا در بازار آهن آلات می باشد. بنابراین طی هفته جاری مشاهده کردیم که بازار آهن آلات بیشترین سهم در کاهش قیمت محصولات فولادی را در بین سایر بازارها داشته است.

پس از بازار آهن آلات بازار سکه بیشترین سهم را در کاهش قیمت طی هفته جاری داشته است. با افت قیمت دلار در روزهای اخیر کاهش قیمت محصولات فولادی جدی تر از قبل شده است و شاهد روند نزولی شدید در قیمت محصولات فولادی از جمله قیمت تیرآهن بودیم. در حال حاضر چهار روز متوالی است که قیمت ها در بازار روند نزولی را در پیش گرفته است و به نظر می رسد در صورتی که این روند تداوم یابد شاهد سقوط جدی تری در قیمت محصولات فولادی خواهیم بود.

قیمت تیرآهن ذوب آهن اصفهان

کاهش امید در بازار آهن آلات ایران

در حال حاضر امیدواری در بازار به شدت کاهش یافته است و تا زمانی که قیمت دلار به نرخ معینی نرسد و قیمت سکه نیز مشخص نگردد این ناآرامی ها در بازار وجود خواهد داشت و شاهد تداوم روند نزولی قیمت محصولات فولادی از جمله قیمت تیرآهن و میلگرد خواهیم بود. با طولانی شدن زمان افت قیمت ها در بازار آهن آلات به نظر می رسد که دیگر زمان رشد مجدد قیمت این محصولات فرا رسیده باشد ولی نمی توان با قطعیت این پیش بینی را بیان کرد زیرا در حال حاضر بدبینی و کاهش امیدواری نسبت به بازار آهن آلات در بازار داخلی به شدت افزایش یافته است.

طی روزهای اخیر مشاهده شد که دولت بیش از پیش به نوسانات نرخ ارز حساس شده است و این امر سبب افت قیمت دلار و رسیدن آن حتی تا قیمت 4600 دلار شده است. با دستگیری بسیاری از دلالان ارز در بازار نیز دولت توانست بیش از پیش به کنترل نرخ ارز بپردازد. هم چنین سیاست های بانک مرکزی نیز در این جهت بسیار مفید واقع شد.

از همین رو در هفته جاری بازار وارد فاز آرام تری شده است و قیمت محصولات فولادی از جمله قیمت تیرآهن به ثبات نسبی رسیده است. با توجه به رصد بازار قیمت تیرآهن در هفته جاری چندان نوسان نداشته است و هفته آرامی را سپری کرده است. قیمت تیرآهن اصفهان در کارخانه ذوب آهن اصفهان در روز گذشته به میزان 3070 تومان گزارش شده است که نسبت به قیمت اعلام شده قبلی اندکی افزایش یافته است.

نوسانات قیمت تیرآهن ذوب آهن اصفهان و سایر کارخانجات

قیمت این محصول در تاریخ 26 بهمن کمی پایین تر بوده و به میزان 3060 تومان گزارش شده بود. این در حالی است که قیمت تیرآهن ذوب آهن اصفهان در هفته گذشته بسیار کم تر بوده و به میزان 3030 تومان گزارش شده بود. بنابراین در هفته جاری قیمت تیرآهن اصفهان نسبت به قیمت اعلام شده طی هفته گذشته حدودا به میزان 40 تومان افزایش داشته است.

قیمت تیرآهن اهواز برای سایز 16 نیز طی هفته جاری به میزان 2510 تومان گزارش شده است که نسبت به قیمت اعلام شده قبلی تغییری نداشته است. هم چنین قیمت تیرآهن تبریز برای سایز 16 به میزان 2600 تومان در هفته جاری بوده است که نسبت به قیمت اعلام شده قبلی نسبتا ثابت بوده است.

قیمت تیرآهن کرمانشاه نیز تقریبا همین روند را در پیش گرفته است و تغییر محسوسی برای قیمت تیرآهن این کارخانه در هفته جاری مشاهده نشده است. قیمت هاش نیز برای سایزهای مختلف نوساناتی را تجربه کرده است ولی بیشترین نوسان قیمت تیرآهن هاش نزولی بوده است.

سوالات و نظرات کاربرانشما کاربران عزیز میتوانید نظرات و سوالات خود را در این بخش ثبت کنید
بارگذاری مجدد