اخبار بازار خرید آهن آلات ایران و چین

2 سال پیش1310بازدید0دیدگاه0امتیاز (0 رای)
اخبار بازار خرید آهن آلات ایران و چین

تهدیدهای بازار خرید آهن آلات به تازگی توسط چین و خاورمیانه

بالارفتن ظرفیت تولید در بازار خرید آهن آلات در خاورمیانه و چین تهدیدی بزرگ برای آهن آلات جهان به حساب می آیند و امکان دارد فضا را برای کاهش قیمت خرید آهن آلات به وجود آورد.‏ نوسانات بازار خرید آهن آلات جهان به علت سیاست های کشور چین می باشد. پایین آمدن تولید این محصول در چین می تواند برروی قیمت آهن آلات اثرگذار باشد و بالا رفتن تولید آهن آلات کشور چین نظم بازار جهانی را به هم بریزد.

به گفته سازمان همکاری‌ و توسعه اقتصادی بالا رفتن میزان تولید این محصول در چین و خاورمیانه درطول سال ۲۰۱۸ می تواند خطر بسیار بزرگی برای بازار خرید آهن آلات دنیا باشد. برطبق این گفته ها تا پایان دهه 2018 میلادی ظرفیت اضافه آن در دنیا به 731 میلیون تن می رسد. در این مدت زمان 41 میلیون تن میزان جدید تولید آهن آلات هم افزوده خواهد شد که این مسئله می تواند صنعت نو شکفته آن در جهان  را دوباره دچار مشکل کند.

بالارفتن میزان تولید ایران باعث بحران شده است

در خاورمیانه در سال‌های گذشته سرمایه گذاری بسیاری در تولید این محصول انجام گرفته که درجریان این سرمایه گذاری‌ ها بالا رفتن توان ساخت در بازار خرید آهن آلات در خاورمیانه  بود. ایران جز کشورهایی است که در تولید این محصول هزینه زیادی کرده است و از این رو در مدت زمان در سال ۲۰۱۸ تا سال آینده میلادی مقدار تولید ایران بالا رفته است.

ایران می خواهد میزان تولید خود را به 56 میلیون تن برساند و در حال کامل کردن زیرساخت‌ ها و بدست آوردن سرمایه ضروری برای بدست آوردن این هدف است. براساس این مطلب کل ظرفیت درخاورمیانه افزوده می شود برابر با 24 میلیون تن می باشد که این تغییرات تا سال بعد به وقوع می پیوندد.

افزایش میزان محصول ساخته شده در بازار خرید آهن آلات چین 

اگرچه چین که در زمان اوباما طرح کم شدن میزان تولید را دردستور کار قرار داد و در ماه‌ های اول سال جاری هم این سیاست را دنبال کرده بود، در تدارک برگرداندن میزان تولید به مقدار گذشته است. البته مراکز تولید آهن چین با استفاده از تکنولوژی های جدید و در راستای بهره برداری بیشتر فعالیت کنند که میزان تولید گازهای گلخانه ای آنها کم می شود ولی  این موضوع ساختار را برای بالارفتن حجم محصول آهن به وجود می آورد که تهدید کننده بازار جهانی است.

تحلیل گربزرگ کارخانه استیل بولتن گفته است : هر کشوری که میزان محصول کوچک را بالا ببرد به صورت مستقیم تهدید کننده اصلی برای بازار آهن می باشد و درکاهش بهای آهن و کم شدن سود این تولیدات نقش دارد.

سازمان همکاری و توسعه اقتصاد در این مطلب با اشاره به این موضوع که بازار آهن جهان در حال به روز رسانی است و بعد از مدت ها ، بهای آهن آلات در بازار در حال بالارفتن است گفت: کم شدن میزان تولید چین درطول سال ۲۰۱۶ موجب شد تا تولید در بازار خرید آهن جهان در نیمه نخست سال جاری میزان تولید نسبت به زمان مشابه سال قبل کم شده است.

در ماه‌های قبل در خواست خرید آهن آلات در جهان اندکی بالا رفته است و همین امر باعث شده قیمت آهن آلات هم در بازار دنیا روند صعودی دارد. اگر چین مجدد ساخت محصول را بالا ببرد ، ما باید در انتظار تغییر دیگر در تولیدات جهانی آهن آلات باشیم. تغییری که می تواند دوباره کاهش بها و پایین آمدن سرمایه گذاری را در این محصول به همراه داشته باشد.

 
سوالات و نظرات کاربرانشما کاربران عزیز میتوانید نظرات و سوالات خود را در این بخش ثبت کنید
بارگذاری مجدد